Pagina 14 van de 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 196 tot 210 van de 273

Topic: multifunctioneel hoofdstel.

Re: multifunctioneel hoofdstel.

Test, test, test.................. we hebben 'm getest hoor! In alle uitvoerbare modellen.

Wat was mooi:
    - Kleur: Cindy had de bruine, die in werkelijkheid dus heel erg diep-donkerbruin is (je kan het ook zacht-zwart noemen ) . Ik heb een zwart zadel, maar als ik 'm bestel wil ik deze kleur. Die past prima bij zwart en is duidelijk minder 'hard' van kleur dan de zwarte.

- Kwaliteit: = wowie! Mooi kwaliteitsleer. Vergelijkbaar met de orginele Cook-kwaliteit (voor wie die heeft of kent)

- Pasvorm: Perfect! Full frontriem is ook echt full. 'Bakstukken' liepen prachtig lángs het jukbeen en niet erop. In lengte nog volop ruimte om langer of korter te maken.

- Ligging: in alle uitgevoerde modellen STIL.

Wat was minder:
    - Kaakriem zat in het laatste gaatje. Persoonlijk vind ik dat dan weer jammer, ik zou graag 1 of 2 gaatjes overhebben. Dit is (denk ik) waar de meeste mensen met koudbloeden tegenaan lopen. Die hebben meestal iets diepere kaken dan een warmbloed.

De foto's:

[size=99px]Bit[/size]
    Goed nieuws voor Nienke07, bij (in verhouding) kortere hoofden kan de clip als bithanger gebruikt worden:

[size=99px]Sidepull (model mild)[/size]

[size=99px]Tussenstand (model medium)[/size]

[size=99px]Crosslink (model strong)[/size]

Cindy met sidepull (mild model)

[size=99px]Test als kaptoom[/size]

Testresultaten:

Bit-hoofdstel: De ligging is stil, extreem stil omdat het bit enigszins gefixeerd is met die twee clipjes. Normaal duurt het opstarten (diesel hè ) best lang. Nu liet Enya al vrij snel haar hoofd zakken. Ik had het 'bit-hoofdstel' daarom expres als eerste getest om een vergelijkbaar resultaat te hebben.

Sidepull:
    Deze uitvoering was GAAF! Heel erg duidelijk. Enya reageerde er goed op, bleef tijdens aandraven of teruggaan naar stap mooi levelheaded. Normaal wil ze van stap naar draf haar hoofd nog wel eens omhooggooien. Hoewel wij tijdens de test het kinriempje een beetje 'losjes' hadden laten zitten, verschoof het hoofdstel geen centimeter! Het opbollen van de bakstukken is echt heel minimaal (ik schat een 2 mm). Door de kaakriem (duidelijk voordeel tov normale sidepulls) werden de bakstukken niet richting ogen getrokken bij een ORS.
    Ik was benieuwd of ik een rem zou hebben met deze 'milde' uitvoering. Daarom de bitloze varianten ook buiten getest. Enya in galop gezet in de richting van 'naar huis' terwijl het windering en ruig was buiten. Ze blijft supermooi levelheaded lopen, geen ors hoeven gebruiken. Had het gevoel 'alle controle' te hebben.

De tweede test was om te kijken of ik haar makkelijk op zou kunnen pakken met deze 'milde variant' als ze lang en op de voorhand met de neus over de grond sloft. Moeiteloos met wat kleine kneepjes kwam ze omhoog. Geen gehang.

Medium bitloze variant: Al heel snel bleek dat voor ons deze uitvoering niet fijn werkte.
    Ik denk dat het komt omdat hij onduidelijk is. Door de dikke padding onder de kin verwacht ik. Ik zag er geen enkele meerwaarde van. Als je nou dat kinriempje eraf zou kunnen halen en alleen de padding onder de kin zou hebben zou het volgens mij veel beter werken. Maar nu zat én de padding en het kinriempje bij elkaar en dat was nogal dik, stug en onbeweeglijk.
    Deze dus:

De crosslink was weer wel super! Ook buiten getest, met galop en rem-test. Werking voelt hetzelfde als de sidepull, zonder ruis. Ik had wel het idee dat de release minimaal is, maar dat dát juist voor Enya heel erg prettig is. Wanneer ze helemaal 'los' gaat, zakt haar hoofd gelijk naar (richting) het gras, op de voorhand en moeten we opnieuw in 'positie' komen zeg maar. Nu was er een heel kleine release, voldoende als negatieve bekrachtiging, maar net te weinig om haar te laten 'vallen' op de voorhand. Voor ons i d e a a l, voor claustrofobische paarden weet ik het niet. Van de kaakriem/kinriem heb je geen last.

Kaptoom Geen enkel waarneembaar verschil met de branderup kaptoom. Gewoon goed dus.

Ik ben dus na de test heel erg enthousiast en ga hem zeker aanschaffen. Kaptoom, keuze uit 3 bitloze varianten en bit-hoofdstel in 1, van een súperkwaliteit voor dat bedrag!?
    Bovendien vind ik 'm ook nog mooi om te zien.

Nienke ik ben benieuwd naar jouw testresultaten!

Cindy, ik vond het super dat je er was en nogmaals BEDANKT!

Niet meer van toepassing
    Laatst gewijzigd door Cindy; 10-02-20 om 13:41.

*edit* Trea, je zegt nu dat het bit eigenlijk geen meerwaarde heeft, maar toen je haar met bit reed zei je verbaasd dat Enya al snel haar hoofd liet zakken en de ontspanning opzocht (iets in die trant)...
    Dat is waar! Vergeten!
    Ik zal het nog even toevoegen in mijn stukkie.

Ik heb je trouwens wel een heel eind laten lopen hè, besefte ik me later. Pas op de laatste km hebben we geruild.

vind het echt k l o t e dat ze de prijs zo omhoog geschroefd hebben!!

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    vind het echt k l o t e dat ze de prijs zo omhoog geschroefd hebben!!
    Op de TDS-saddlers site staat nog gewoon 91,13 hoor... Toch? http://www.tds-saddlers.com/ProductDeta ... nkID=11217

Bedankt voor het fijne verslag Trea!
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Inderdaad! Het kost nog gewoon 91,13!
    Zou ik straks met Cindy een andere site gehad hebben??

Hé 07, vorige week hadden ze hem daar toch ook niet in het zwart?? Nu wel.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Trea bedankt voor zo,n uitvoerige test en verslag, geweldig. Vraag mij dan zo af, waarom de paarden met deze bitloze variant zo fijn te rijden zijn??
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Hé 07, vorige week hadden ze hem daar toch ook niet in het zwart?? Nu wel.
    Dat klopt, ik had ze gemaild en toen hebben ze die op de site gezet! Zie eerdere post .
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Vraag mij dan zo af, waarom de paarden met deze bitloze variant zo fijn te rijden zijn??
    Daar weet ik nu het antwoord wel op.
    Door de super-stille ligging is er 0 ruis.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Volgens mij zou ik dan voor Whoopie een cob maat moeten hebben en geen full.

Daar weet ik nu het antwoord wel op.
    Door de super-stille ligging is er 0 ruis.
    Ja zou dat het verschil zijn?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Ik kan geen andere verklaring bedenken. Door de padding boven op het hoofd, de platte ligging naast het jeukbot en de vrij hoge neusriem kan het nooit een pijnprikkel zijn. Bovendien is Enya ongevoelig voor pijnprikkels, hoe 'gemener' iets inwerkt, hoe stoicijnser (introverter) ze wordt.

Ik kan geen andere verklaring bedenken. Door de padding boven op het hoofd, de platte ligging naast het jeukbot en de vrij hoge neusriem kan het nooit een pijnprikkel zijn. Bovendien is Enya ongevoelig voor pijnprikkels, hoe 'gemener' iets inwerkt, hoe stoicijnser (introverter) ze wordt.
    Niet meer van toepassing
    Laatst gewijzigd door Cindy; 10-02-20 om 13:41.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja leuk he
    Cindy zou jij voor mij de maat van de frontriem eens willen opmeten???
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ik volg dit topic omdat ik voor mijn beide ponies een kaptoom zou willen, maar eigenlijk ook een hoofdstel voor mijn ruin. Het lijkt mij een ideaal en erg mooi hoofdstel; als het in de verkoop komt bij MZM Geestig, ga ik het bestellen!
    Wat een goed verslag trouwens van Trea! Duidelijk!
    Ben benieuwd naar de ervaringen met een full hoofdstel op een pony, al ga ik er vanuit dat ik een pony maat nodig zal hebben.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Wow, wat een prachtig verslag, en je maakt mij alleen maar enthousiaster.
    Ik vind het alleen apart dat je vier bitklipjes hebt, en niet de leertjes,die je op de orginele foto's ziet.

Wat betreft de maat blijf ik wel benieuwd.
    Normaal neem ik overal ponymaat van, maar als die echt zo verstelbaar is, dan is Cob misschien ook wel wat.
    Als het goed is heeft Nienke die maat toch? Ben benieuwd naar hoe die valt.

Kleur kiezen wordt nog lastig. Ben benieuwd hoe de zwarte is buiten op de foto in gebruik.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Dionne, de leertjes zitten er óók bij hoor.. maar als het past met de klipjes is dat wel zo handig

Pagina 14 van de 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten