Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: geleidelijk afspenen

  1. #16

    Re: geleidelijk afspenen

    Ik voel me daar ook niet prettig bij, ZACHT uitgedrukt. De laatste weken zijn erg zwaar voor mij (en voor het veulen ook). Ik ben de enige niet traditionele paardenliefhebber daar. Met vlagen voel ik me heel machteloos.
    Van geestelijk welzijn van paarden hebben mijn collega's nooit gehoord, evenals emoties.
    Het paard heeft pas een probleem als de mens er een probleem mee krijgt. En dan is ie ongehoorzaam.
    Veulentjes corrigeren, terwijl hun eigen lichaamshouding en bijbehorende energie zorgen voor het betreffende gedrag.
    Een braaf paard, in hun ogen, is een paard dat zich niet meer laat zien, niet meer reageerd op houding en energie. Kortom totaal geen communicatie. Ik ben soms zo blij dat ik een eerlijke reactie van mijn paarden terug krijg.
    Door mijn paarden wordt ik wel serieus genomen........
    Sindii, voor Mens en Paard

    http://www.sindii.nl

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    westerlo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    100

    Re: geleidelijk afspenen

    Kobalt en kalani zijn zondag gespeend. Met kobalt was het geen probleem, maar hij kende het wel . Ik ben veel met hem bezig geweest , hij heeft apart gestaan en ik ben en aantal keer alleen met hem gaan wandelen. Hij ging braaf de trailer in en eenmaal aangekomen was hij niets nat en begon bijna onmiddellijk te grazen.

    Kalani had het veel lastiger. Zij was nog nooit van mama weggeweest. Ik heb heer om 2 redenen gespeend. Mama begon te slaan naar haar eigen veulen, kalani kwam niet meer drinken en had bang van haar moeder. Ook leek het een goed idee om ze samen te spenen zodat ze elkaar hadden .

    Mocht ik het opnieuw doen zou ik ze het zeker en vast leren om al alleen te staan.

    Misschien nog een snel vraagje. Kobalt vertrekt zondag naar zijn nieuwe thuis. Zou ik kalani dan al terug bij haar mama kunnen zetten en de rest van de kudde ? Of zou ik ze voorlopig bij een andere kudde zetten ?

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •