Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: Trailerrit tips??

Re: Trailerrit tips??

Ik zou niks doen met zaagsel.. als er een goede bodem in zit is het prima een rubberen ofz..

en been beschermers ja eigen keuze ik zou het niet doen, loopt raar en ze zijn het neit gewent

succes met de reis

ik heb nooit been bescherming om. Neem wel een deken mee voor als de beestjes erg nat zouden zijn van inspanning.
    Maar gewoon droog is geen deken om.
    Ik heb rubber matten op de bodem liggen dus geen stro of mot.
    er hangt een hooinet aan de voorkant en een beetje op de vloer voor mijn kleintje want die kan niet bij het net.
    Ze staan bijna altijd met zijn tweetjes in een 1,5 paards trailer. Het kleintje aan 1 langer touw en de grote aan een korter touw.
    Een gewoon stalhalster en touw vast aan de ring van het stalhalster. Gebruik een paniekhaak voor beide, geen musteketon.
    Doe wel altijd de bovenluiken dicht, geeft wat meer rust in de trailer als er veel vrachtwagens rijden.

Ik heb geen stang aan de achtezijde maar een breed stuk band. Wat voor beide weinig nut heeft want ze kunnen er zo onder door.
    Het is enkel voor het idee
    ik laat achter in en voor kan ik uitladen dus geen moeilijk achteruitlopen en zo.
    Ze hebben vanaf het begin niet moeilijk gedaan met inladen. Eigenlijk dus een makkie.
    terug is soms wat lastig omdat ze het meestal erg leuk vinden op de nieuwe plek. En hebben veel spanning waardoor eht laden langzamer gaat dan thuis.
    Thuis is het er naar toe lopen en direct doorlopen. Als we terug gaan is het er naar toe lopen, zij gaan op de rem. Even wachten en vol overtuiging zeggen dat er binnen iets lekkers is en terug naar de wei met veel gras hahaha...dan na een paar overwegingen weer een paar stappen en nogmaals dezelfde overtuiging en ze staan weer binnen.

veel plezier met de lessen. Het trailerrijden gaat vast wel goed. gewoon belonen met veeeeel lekkers

Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    32
    Dagboek Berichten
    14

Floor, ik heb nog wel een set transport beschermers liggen die je mag lenen, alleen ik weet niet of maatje Moon ook om Noa's beentjes gaat passen.

Alvast veel succes onderweg Janneke.

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Ik doe ook nooit iets van bescherming aan. Wij hebben ook een rubbere band en we leggen nooit iets op de bodem.
    En ook bij ons hangt er altijd een hooinet.
    In ieder geval heel veel succes !
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Oeh, nuttig topic. Noa gaat toevallig vrijdag ook een end in de trailer reizen

Beenbeschermers.. die heb ik niet eens. Ik heb haar al eens eerder in de trailer gehad, maar dat was maar heel kort, toen had ze niks aan bescherming. Maar dit is toch een stuk
    Ik heb er nog in de aanbieding Weet alleen niet of die wel ooit voor vrijdag kunnen aankomen.
    Denk niet dat dat op tijd gaat zijn, nee. Zeker niet omdat ik ook nog een paar dagen rustig wil kunnen oefenen dan.. Maar bedankt voor het aanbod
    Als je toch transportbeschermers wilt dan mag je ze bij mij komen halen hoor ik gebruik ze toch niet.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mirel
    Als je toch transportbeschermers wilt dan mag je ze bij mij komen halen hoor ik gebruik ze toch niet.
    Dank Mirella! Ik ga zo eerst die van Moon even halen, morgen kijken of ze Noa passen. Mochten ze nou te groot zijn, dan kom ik graag even bij jou langs (zijn die van jou een beetje klein maatje?)
    Surrender to fun!

Wat ik altijd probeer is om onderweg in beweging te blijven met het voertuig. Zo weinig mogelijk stilstaan.
    Ik merk nl. bij een langere rit als ik moet stilstaan voor een stoplicht, dat mijn paard denkt dat hij er al is en dan wat onrustig en wiebelig wordt.
    Daarom probeer ik altijd aan het 'rollen' te blijven en blijft hij rustig. Veel plezier met je cursus

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mirel
    Dank Mirella! Ik ga zo eerst die van Moon even halen, morgen kijken of ze Noa passen. Mochten ze nou te groot zijn, dan kom ik graag even bij jou langs (zijn die van jou een beetje klein maatje?)
    Die zijn nog van m'n eerste paard, die was 1.60m met vrij dunnen beentjes.
    Ze komen ook niet over de knie, deze zijn echt voor het gedeelte kroonrand tot knie.
    Laat het maar weten, ze liggen voor het grijpen.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Als je 1 paard vervoert in een 2 paards trailer zet dan altijd je paard links.
    Moet je bij nood in een berm parkeren heb je kans dat de trailer kiept als paard rechts staat.

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Das een slimme, Nienke! Nooit aan gedacht..

(Ik lees vast stiekem een beetje mee voor als 'mijn' Noa deze kant op komt..)
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

[quote="Funnygirl"]Als je 1 paard vervoert in een 2 paards trailer zet dan altijd je paard ]

Doe ik ook altijd.
    Het is ook stukken makkelijker om een kleine rotonde te nemen als je paard links staat.
    Anders lijkt het of de trailer heel de auto naar rechts trekt.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door andrea
    Wat ik altijd probeer is om onderweg in beweging te blijven met het voertuig. Zo weinig mogelijk stilstaan.
    Ik merk nl. bij een langere rit als ik moet stilstaan voor een stoplicht, dat mijn paard denkt dat hij er al is en dan wat onrustig en wiebelig wordt.
    Ons is geleerd om de paarden niet dadelijk bij aankomst van de trailer te halen. Zo leren ze dat stoppen niet noodzakelijk betekent "ik mag eruit".

Veel succes met de trip, Janneke !

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja Yondan zo heb ik dat ook geleerd.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Hoi Janneke,
    Ik reis veel met Vitesse en de trailer en heb haar de eerste tijd altijd beschermers omgehad, afgelopen zondag heb ik ze voor het eerst afgelaten. Ik deed ze eigenlijk altijd om voor het van de trailer afkomen. Vitesse wordt op een vreemde plek in het begin soms wat RB en kan dan zo lomp van die klep afspringen.. Terwijl de trailer uitlopen zelf geen issue is, maar ze wil gewoon om zich heen kijken..
    Nu is dit steeds minder geworden en komt ze ook op wedstrijd of ergens anders gewoon relaxt de trailer af.
    Verder heb ik altijd een vol hooinet hangen.. Ze heeft gewoon haar deken op die ze in de wei ook op heeft en als ze gezweet heeft zweetdeken op.
    Verder heb ik een leren stalhalster en touw met paniekhaak.
    Dat was het verder wel..

Groetjes Anouk

En tot zaterdag
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Ik ben wel heel nieuwsgierig of jullie het "gordijn" aan de achterkant ook dicht doen. Toen ik mijn paard ging ophalen heeft de fokker die dicht gedaan. Ik had er geen verstand van dus heb het maar zo gelaten, maar na een rit van 3u was de trailer omgetoverd in een sauna. Het was niet eens zo heel warm weer, maar door het zweten van mijn paard was het bij aankomst een heel verschil met de trailertemp en de buitentemp. We hebben het "gordijn" eerst open gedaan zodat de lucht langzaam kon afkoelen voordat ze van de trailer af kon.
    Degene die mij geholpen heeft met uitladen vervoerd heel vaak paarden en die doet het "gordijn" nooit dicht, ook niet in de winter.

Verder heb ik zelf geen ervaring met trailers en ook weinig toe te voegen op de bovenstaande tips. Veel plezier met het kampje en alvast een goede rit gewenst!

XxX ikke

Bladwijzers

Forum Rechten