Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: Trailerrit tips??

  1. #1
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Trailerrit tips??

    Hoi hoi

    Weet niet of het hier goed staat.
    Dit is de eerste keer dat ik Whoopie zo lang op de trailer ga zetten, dus waar moet ik aan denken:

    -trailerladen oefenen gaat niet , ik heb zelf geen trailer...maar ach ze loopt er gewoon op vrijdag.
    -ik hang een hooinet in de trailer.
    -ze krijgt beenbeschermers aan waar ik morgen even mee ga oefenen.
    -ik zet haar vast met zo,n veiligheidssluiting.
    -verder heeft Whoopie geen deken op, doen jullie je paard in de trailer dan wel een deken op, het lijkt mij dat het toch al snel warm wordt in zo,n klein hokje.

    Verder nog tips???

    Alvast bedankt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #2
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Trailerrit tips??

    Wat is lang Janneke?

    Onze laatste rit duurde iets langer dan een uur. Maar voor een lange rit "kleed" ik Aramis niet anders aan dan voor een korte.
    Een deken heb ik nog nooit gebruikt. Daar zie ik het nut zo niet van in. Misschien als ze heel erg zweten en het vries dat het kraakt maar dan nog zou ik het niet snel doen.

    Je hooinet zou ik niet in de auto hangen maar in de trailer, of bedoelde je dat zo?

    Beenbeschermers lijkt me fijn voor je iegen gevoel. Ik doe het eigenlijk nooit. Maar zoals je zelf al zegt, al je ze wilt gebruiken oefen dan goed op voorhand zodat ze het oké vind voor ze de trailer op moet.

    Tja, verder de gewonen dingen. Zet haar zeker nooit vast vooraan voordat de achterstang erachter is. Je wilt geen achterover klappend paard indien ze toch zou schrikken.
    Een veiligheidssluiting doe ik ook, en een touwhalster laat ik ook nooit aan in de trailer.

    Veel succes en plezier, waar ga je naartoe?

  3. #3
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Trailerrit tips??

    2 paards met tussenschot of 1,5 paards? Zorg vooral bij een 1,5 paards dat ze niet te lang staat (ik bedoel, dat ze wel haar hoofd kan bewegen natuurlijk, maar haar hals niet helemaal kan draaien of met haar benen in het touw kan gaan staan).
    Leg stro of zaagsel op de bodem (vooral rond de achterbenen.) dan wordt het niet nat/glad wanneer ze mest of plast.
    Deken is idd niet nodig.
    Gebruik een gewoon stalhalster.

  4. #4

    Re: Trailerrit tips??

    Oeh, nuttig topic. Noa gaat toevallig vrijdag ook een end in de trailer reizen

    Beenbeschermers.. die heb ik niet eens. Ik heb haar al eens eerder in de trailer gehad, maar dat was maar heel kort, toen had ze niks aan bescherming. Maar dit is toch een stuk langer reizen.. Is het dan toch wel slim om beenbeschermers om te doen?
    Ik doe in ieder geval geen deken op, het is warm zat en Noa begint ook al wintervacht te krijgen.

    Wat ik me dan weer afvraag, Noa vindt vrachtwagens over het algemeen nogal eng. Hoe gaat dat in een trailer dan? Iemand ervaring daarmee? Is het geluid minder eng dan de vrachtwagen zelf?
    Nog ideeën hoe ik daarmee kan oefenen?
    Surrender to fun!

  5. #5
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Trailerrit tips??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Oeh, nuttig topic. Noa gaat toevallig vrijdag ook een end in de trailer reizen

    Beenbeschermers.. die heb ik niet eens. Ik heb haar al eens eerder in de trailer gehad, maar dat was maar heel kort, toen had ze niks aan bescherming. Maar dit is toch een stuk
    Ik heb er nog in de aanbieding Weet alleen niet of die wel ooit voor vrijdag kunnen aankomen.

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Trailerrit tips??

    Ach bedankt voor de tips, ja natuurlijk hang ik het hooinet in de trailer, zie je het al voor je
    -ja beenbeschermers is een persoonlijke keuze,ik doe het liever wel, je hoort toch nog wel eens dat ze zichzelf op de benen gaan staan.
    -ik heb net een trailer gereserveerd, heb een 2 paardstrailer gekozen omdat ze dan minder ruimte heeft door het tussenschot waardoor ze meer aanleuning heeft
    -die van het zaagsel is een goede tip
    -ja stalhalster gebruik ik natuurlijk
    -ik zet haar idd altijd redelijk kort vast, Whoopie heeft toch al de neiging om alles te willen zien,je wilt niet dat ze zich gaat omdraaien.

    We gaan naar Evelien in Tukkerland toch als snel een 3 uur op de trailer denk ik, voor een 3 daagse cursus
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #7

    Re: Trailerrit tips??

    Ik zou die been beschermers eerder laten dan om doen. Bedoel, als je paard dat niet gewend is lijkt het me eerder dat je paard maf gaat doen door die beenschermers dan rustig in de trailer blijft staan. Het zou maar gaan jeuken aan je been en tja wat doe je dan.

    Ik ben hier verder redelijk makkelijk in. Geen kans gehad om proper te preparen, dan maar gewoon gaan met die banaan, bedoel, je kunt niet verder toch niks meer. Verder ben ik het ernstig eens met alle tips van Nacino.

    Je hooinet zou ik niet in de auto hangen maar in de trailer, of bedoelde je dat zo?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #8
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Trailerrit tips??

    Ik denk dat ik ergens vreselijk verkeer gelezen heb. Of ik begin gewoon scheel te zien.

  9. #9

    Re: Trailerrit tips??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Ik denk dat ik ergens vreselijk verkeer gelezen heb. Of ik begin gewoon scheel te zien.
    Ik geloof best dat het er gestaan heeft en dat Janneke haar tekst heeft aangepast hoor Kim, zo scheel ben jij niet, ik weet het zeker.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  10. #10
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Trailerrit tips??

    Oh oef, gelukkig maar. Dan toch, ik begon te denken dat ik dingen las die er niet waren.

  11. #11
    Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Locatie
    Lichtaart, België
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.047

    Re: Trailerrit tips??

    Ik gebruik nu van die dichte hooizakken, omdat Raissa eens een keer een half uur vastgezeten heeft met haar poot in zo'n hooinet. Hoe ze erin geraakt is weet ik ook niet ... het hing toch wel redelijk hoog.

    We hebben er toen een mes moeten bijnemen om alles kapot te snijden want ze had natuurlijk ook geprobeerd om hier terug uit te geraken.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

  12. #12
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Trailerrit tips??

    Over die beenbeschermers; idd niet doen wanneer je paard onrustig is en ze niet kent. Het enige waar ik ze fijn voor vind (vooral voor, tot over de knie) is op de klep. Nacino is 1x uitgegeleden op de klep bij het uitladen en had een gemene snee in zijn voorknie!! Sindsdien doe ik ze altijd om.

  13. #13

    Re: Trailerrit tips??

    Veel al voorbij zien komen, ik heb nog het volgende:

    Vooral bij een onbekende (huur)trailer, kijk ik altijd even goed hoe je de voorstang weg kan halen.

    Extra touw, maar die heb je vast wel bij je.

    Zaagsel laat ik altijd afhangen van welke vloer er in de trailer ligt.

    Emmertje voer voorin als beloning omdat ze braaf de trailer inloopt, wel weghalen natuurlijk als je gaat rijden.

    Heel veel plezier in iedergeval.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  14. #14

    Re: Trailerrit tips??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Oeh, nuttig topic. Noa gaat toevallig vrijdag ook een end in de trailer reizen

    Beenbeschermers.. die heb ik niet eens. Ik heb haar al eens eerder in de trailer gehad, maar dat was maar heel kort, toen had ze niks aan bescherming. Maar dit is toch een stuk
    Ik heb er nog in de aanbieding Weet alleen niet of die wel ooit voor vrijdag kunnen aankomen.
    Denk niet dat dat op tijd gaat zijn, nee. Zeker niet omdat ik ook nog een paar dagen rustig wil kunnen oefenen dan.. Maar bedankt voor het aanbod
    Surrender to fun!

  15. #15
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Trailerrit tips??

    Skey je had het goed gelezen hoor, ik had het bericht idd aangepast .
    Ik heb Whoopie gewend aan de beenbeschermers, het is even raar en daarna is het ok, dus ik gebruik ze wel.
    Zal er aan denken om een mes mee te nemen voor onverziene zaken.

    Bedankt voor meedenken.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •