Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: make your idea his Idea

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

make your idea his Idea

De feedback die ik kreeg bij de uitslag van mijn level 3 Liberty was: The more you can cause it to become his idear te more happier he will be and the more effort he will put in.

heeft er iemand tips om dat voor elkaar te krijgen. Snow wil opzich wel spelen... hij zit ergens tussen LBI en LBE. maar dan een LBE die niet heel graag wil lopen.

Wat kan ik doen om van mijn idee zijn idee te maken. Snow vindt dingen heel snel saai. Ik ben nu bezig met driving in zone 5 en dat vindt hij wel iets leuker (vooral in de wei met meer ruimte). maar hij is nog niet heel enthousiast.
    hij zal niet snel uit zichzelf figure 8 of weave aanbieden ofzo... de spelletje die hij wil spelen zijn: sideways towards en pak de zweep op.

Ik denk dat dit, het motiveren op dit moment het meest belangrijk is in onze relatie.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: make your idear his Idear

Wat helpt om je paard het 'zijn idee' te laten worden, is een heel lange beloning wanneer hij iets van initiatief getoond heeft.
    Ook het spelen van een game richting een doel (sideways tot aan een ton, achterwaarts tot tussen 2 tonnen) met snoepjes erbij (kun je mooi op die ton leggen) helpt om ze meer enthousiast te krijgen.

Een oefening die je zou kunnen doen om je paard enthousiast te krijgen voor bijv. springen, is een falling leaf richting een sprong, als je dicht genoeg bij bent, bied je de sprong aan en wanneer hij springt (of in elk geval interesse toont in de sprong), gelijk zelf bij de sprong gaan zitten en 5 minuten rust geven. Gaat hij erlangs, geen probleem, gewoon even een stukje weg, maar keer falling leaf en opnieuw de sprong aanbieden.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: make your idea his Idea

Droo zit ook ergens tussen LBI en LBE, en wordt eigenlijk alleen extravert als ik eerst voldoende aandacht heb besteed aan de introvert. Met andere woorden: ik begin meestal met rustige games om Droo geestelijk en lichamelijk op te warmen, spelletjes die hij goed kan of leuk vindt, zoals bijvoorbeeld steigeren, sideways towards, achterwaarts, op de pedestal staan. Over het algemeen dingen die hij dus gewoon makkelijk doet en/of waar hij wat enthousiaster van wordt. Ik merk dat, wanneer ik rustig begin en het tempo en moeilijkheidsgraad langzaam op bouw, hij na een tijdje steeds extraverter/enthousiaster wordt. En dat is dan het moment waarop ik meer extravert spel ga vragen en spellen met meer tempo, zoals bijvoorbeeld 8jes in galop, zijwaarts in draf/galop etc. Ik ga niet te lang door met extravert spel tenzij Droo aangeeft dat hij echt nog wel zin heeft. Maar sleutel is denk ik om ruim op tijd weer te stoppen voordat het enthousiasme minder wordt en wat Eveline zegt: een lange beloning als hij wat meer initiatief/enthousiasme toont. Als ik bijvoorbeeld tijdens het 8je zie dat Droo er 'effort' in legt, al is het maar een paar passen enthousiaste 'ik wil spelen' galop, dan vraag ik hem weer naar binnen en geef hem een brokje of rust. Daarna gewoon lekker verder gaan spelen met iets anders
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Als ik bijvoorbeeld tijdens het 8je zie dat Droo er 'effort' in legt, al is het maar een paar passen enthousiaste 'ik wil spelen' galop, dan vraag ik hem weer naar binnen en geef hem een brokje of rust. Daarna gewoon lekker verder gaan spelen met iets anders
    Ik doe dat ook zo, maar vraag me eigenlijk ook wel af of je dan niet het spel afbreekt wanneer je paard daar juist zin in krijgt...
    Zo moeilijk; aan de ene kant wil je zijn 'effort' belonen en op tijd stoppen, en aan de andere kant kun je -door steeds te stoppen met hem te spelen, juist wanneer je paard zin krijgt om te spelen- hem het idee geven dat je niet wilt spelen, maar alleen maar wilt dat hij met je wil spelen...
    Don't make or teach assumptions

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dat moet je ook opbouwen.
    In het begin beloon je telkens voor een beetje effort, maar dat ga je uitstellen: je wacht steeds langer met belonen, zodat hij steeds meer en langer echt moeite doet.

Vraagt wel héél veel zelfbeheersing!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006

Volgens mij komt er nog bij: but understand his idea first. Ik doe ook wat Linda al zei: ik begin op Nathes zijn traaaage tempo, dus understand his idea. Voor een LB-I is er niets zo leuk als zo traag mogelijk doen, maar als Nathes merkt dat ik me daar niet in frustreer, maar hem ook niet echt beloon, komt er een moment dat hij dat trage opgeeft, en dan kan hij wel erg zijn best gaan doen .
    Het is ook wat we in de cursus bij Michael Grohman deden op de grond: stel je in op je paard zijn energie tot dat soepel gaat, en dan begin je eigenlijk pas echt met vragen.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

gisteren de tip van Eveline gedaan... brokjes op een ton en dan achteruit tussen de tonnen yo-yo-en.
    na twee keer kreeg in een enthousiaste yo-yp met zijn oortjes naar voren.
    en toen ik het brokje op de rechter ton legde ipv op de linker ging hij zelfs een vraag stellen.
    zo volhouden nu

oja dit nadat we in zijn tempo alle pionnen vakkundig vermoord hadden... dat vond hij ook heel leuk om te doen
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten