Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Riding Academy online

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Riding Academy online

Even gekopieerd van http://www.paardenbegrijpen.nl , maar omdat er zoveel mensen hier aan rechtrichten / AR doen, leek het me wel interessant en relevant om naast het E-book ook het volgende hier te posten:

Vandaag is de Riding Academy online gegaan!

Wat is de Riding Academy?

De Riding Academy is een nieuw initiatief van Marijke de Jong. Riding Academy is een YouTube channel en wekelijks worden er één of meer video's op geplaatst. De video's zullen het hele proces van zadelmak maken tot de hoge school behandelen. De video's zijn engelstalig.

Waarom Engelstalig?

Paarden Begrijpen heeft diverse bezoekers in Zweden, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland, Engeland, Frankrijk en de USA. Daarom zijn de video's Engelstalig om zo een brede groep gepassioneerde ruiters te kunnen bereiken.

Opzet video's

De eerste video, die deze week zal verschijnen, geeft uitleg over het waarom van de dressuur. Daarna verschijnen een aantal video's over de natuurlijke scheefheid. Er komen aparte filmpjes over de laterale scheefheid, de horizontale scheefheid, de links- rechtshandigheid voor en achter, de diagonale verschuiving van het zwaartepunt enz.. Alle kenmerken, symptomen en gevolgen worden daarbij uiteengezet via woord, plaatjes en bewegende beelden. Daarna wordt de rechtrichtende buigingsarbeid via diverse video's besproken en getoond:

•longeren in stap, draf en galop
    •werk aan de hand
    •buiging in stilstand
    •volte
    •schoudervoor
    •schouderbinnenwaarts
    •travers
    •renvers
    •appuyeren
    •werkpirouette
    •halfsteps
    •piaffe
    •levade
    •Rijden
    •volte
    •schouderbinnenwaarts
    •travers
    •renvers
    •appuyeren
    •pirouette
    •galopwissel
    •piaffe
    •passage
    •levade
    En als al deze filmpjes zijn gemaakt kunnen we dieper in gaan op op de materie en top down steeds meer details gaan vertellen.

Doel van de Riding Academy

In eerste instantie had ik het idee om de site paardenbegrijpen te vertalen naar het Engels. Maar dat is heel veel werk. Daarnaast zegt een beeld meer dan 1000 woorden en bewegende beelden hebben een nog grotere impact.

Riding Academy biedt daarom een online studie-omgeving die het rechtrichten en de rijkunst promoot. Riding Academy hoopt op deze manier veel mensen te inspireren en veel paarden te bereiken en de ruiters op afstand te helpen met duidelijke video's.

Op de hoogte blijven?

Abonneer u nu op http://www.youtube.com/user/RidingAcademy !

When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Riding Academy online

Mooi intiatief, ze moet wel passie hebben voor paarden anders doe je dit niet.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ja erg leuk en een heel goed initiatief.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    41

Ja goed initiatief
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Actief Forumlid dorine's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36

Ik heb me aangemeld. Ik vind de video's tot nu toe wel vrij kort. Ik ben alleen bang dat wanneer je hiermee aan de slag gaat zonder begeleiding, je het al snel fout doet en dingen alleen maar erger maakt?

Ik vind het hele nuttige filmpjes

Ik vind het fantastisch! Ik heb net een lesdag bij Marijke op zitten en nu begrijp ik eindelijk het idee van rechtrichten.
    Maar zoals Dorine zegt, hoe kan je daar nu alleen mee verder? ben je wel goed bezig?
    Ik heb iemand gevonden die zelf les krijgt van een meester op de Spaanse rijschool en daar ga ik maandelijks les van nemen om me te begeleiden.
    Don't dream your life, live your dream!

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Ik vind dat je hier niet helemaal alleen mee 'verder kunt' .
    Je kunt er wel veel van leren, dat wel. En als je er dan nog les bij neemt van iemand die er verstand van heeft, dan kun je er goed mee verder!
    A lot of people talk to horses, not many listen

Bladwijzers

Forum Rechten