Super bedankt voor de nieuwe reacties. Vorig jaar toen ze daadwerkelijk zo mager was heb ik van alles laten nakijken en helemaal niets te vinden. Voor Caitlin laat is sowieso de tandarts twee keer per jaar komen, omdat zij twee kiezen mist (en de kiezen daarboven dus niet afslijten). Die controleert dan beide keren Summer ook.
Vorige winter heb ik ook expliciet gevraagd om extra goed te controleren en heb het later ook nog laten controleren door mijn DA. Geen bijzonderheden. Volgens de tandarts heeft Summer voor haar leeftijd en dat ze luchtzuiger is een super goed gebit.
Verder nog overlegt met mijn instructrice en die zegt ook tegen half november eens kijken of ze een deken nodig heeft. Summer gaat op het moment super goed. Ze is goed op gewicht en haar wintervacht is goed. Ze is helder en zit echt zichtbaar goed in haar vel. Ze trekt sprintjes, maakt gekke sprongen en wil zelfs met Caitlin spelen (waardoor ze nu wel een wondje op dr flank heeft ) en dat voor een introvert paard
Ondanks dat het kouder is merk ik geen stijfheid met rijden. Wel hoorde ik haar gister een keer hoesten, maar dat was net na het rollen in een restje hooi. Wel houd ik dat even in de gaten.
Ik heb een horseware rhino 200 grams besteld. De buurvrouw van mijn opa en oma had zowel de rhino als rambo deken liggen voor haar paarden en in dezelfde maat als Summer. Ik heb even kunnen passen en de rhino zit bij de borst beter vanwege de v-sluiting. Wel heel toevallig liep er bij de blauwe buren net een topic van iemand die bij horseware een bestelling ging plaatsen en dan zijn de dekens een stuk goedkoper
Nu ga ik mij eens verdiepen in het bijvoeren. Ze is dol op lijnzaadprut dus dat gaat ze sowieso krijgen, maar dan.. Ik wil niet heel veel gaan voeren vanwege het luchtzuigen. Ze zuigt in principe bijna niet, behalve als ze krachtvoer krijgt. Hoe meer krachtvoer hoe meer ze gaat luchtzuigen gedurende de rest van de dag. Iets waar dus veel vitamitavientjes in zitten en waar ze geen grote hoeveelheden van hoeft te hebben.
Dat lijkt me dan inderdaad verstandig om te laten controleren. Hoop dat er vandaag wat bruikbaars uitkomt!Oorspronkelijk Geplaatst door Anouk
Bladwijzers