Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: osteopaat

osteopaat

Wie heeft er ervaring met de osteopaat bij paarden.

Afgelopen maand is de osteopaat geweest bij mijn paard en begin november komt hij nog een keer, ze zat heel erg vast in haar hele lichaam en is nu al een stuk vrolijker aan het worden.

Wat voor oefeningen moesten jullie doen na de behandeling en hoe zijn jullie gaan opbouwen?

Ik ben benieuwd alle tips en informatie is welkom.

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37

Re: osteopaat

misschien wel bijvermelden wat de problemen juist waren? Problemen in de laatste ruggewervels vragen bv een heel andere behandeling als problemen in de halswervels bv...
    Hinnik!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Fijn dat je nu al verschil merkt bij je paard!

Een aantal jaar geleden heb ik een osteopaat bij mijn paard gehad, maar daarvan verdwenen de klachten niet merkbaar. Nu heb ik jaarlijks een chiropractor bij mijn paarden (http://www.lodash.nl). Zij heeft Shafaï 3x behandeld tot hij helemaal los was (er zat een HOOP vast in bekken, rug en hals) maar geen speciale oefeningen gegeven. Ja, rechtrichten en gymnastiseren, zoals voor elk paard goed is. En 3 dagen alleen 10 minuten stappen, daarna weer rustig de training opbouwen. De jaarlijkse behandeling is nu meer preventief.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Zal wel per osteopaat schelen.. hoewel mijn paardje er ook niet veel baat bij had, daar waar de chiropractor merkbaar helpt!

@site: ik geef aan dat ze heel erg vast zat in haar hele lichaam, dus niet in een bepaald punt.

@calippo: bedankt voor je reactie. Ik denk dat dit een combinatie was, hij deed ook sommige dingen die een chiropractor ook doet bij een paard. Mijn paard heeft hier gelukkig wel baat bij. Maar mocht dit toch niet helemaal zo lopen als ik hoop dan ga ik zeker even informeren bij een chiropractor. Bedankt in ieder geval.

@nienke: ik denk inderdaad ook dat het per paard verschillend is, ben benieuwd hoe het helemaal gaat aflopen met mijn paardje, het gaat tot nu toe goed.

ik heb magic laten behandelen door een osteopaat en ik ben er super blij mee.
    zij liep al een heletijd niet goed en het leek net of ze uit 3 delen bestond voorkant, midden en achterkant.
    er zat heel veel vast bij haar bekken en sacrum en ook haar schouders waren stijf.

toen na de behandeling 3 dagen stappen daarna langzaam grondwerk op pakken en daarna weer gaan rijden.
    ik rijd nu weer een week of 4 en ze loopt echt weer super !!!! ik neem nu ook weer les en dat verbeterd ook een hoop.

Heeft je osteopaat niet zelf een opbouwschema gegeven? Het is per paard en aandoening verschillend wat je langzaamaan weer mag doen. Meestal wordt het paard een week op rust gezet, dat wil zeggen: niet rijden/longeren, maar het paard lekker buiten laten lopen en zelf laten beslissen wat hij op dat moment kan en wil doen. Mijn paard zat érg vast in zijn rug en liep daardoor zelfs kreupel. Na een week mocht ik een stapritje buiten maken, rechtuit, 10 minuutjes. De dag erna weer rechtuit 10 minuten. 3e dag een kwartier stappen. 4e dag twintig minuten stappen. 5e dag, etc etc etc. Mijn paard begon op een gegeven moment uit zichzelf te draven, dat mag dan ook gewoon. Als hij het zelf aangeeft dat het weer kan, is het prima.

Bladwijzers

Forum Rechten