Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 38

Topic: Tandarts zoeken

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Tandarts zoeken

De ervaring leert, dat als een tandarts echt GOED zijn werk doet, er sedatie nodig is!
    Bij ons kwam eerst een tandarts die handmatig werkte (ingrid v.d. Oever) en dus ook zonder sedatie als mogelijk, maar afgelopen voor jaar is Daan Staller geweest. Hij werkt elektrisch, daardoor zó veel secuurder en grondiger! Legt goed uit wat hij doet en waarom.. (eye-openers!!!) Kan laten zien a.d.h. schedel en spieropbouw op het hoofd hoe de kiezen staan etc...
    Hij is veearts en mag dus sederen!
    Zoals hij het doet, zo goed, zo KÁN het niet met de hand, daarvan ben ik overtuigd!! (en al zeker niet door veeartsen die er een korte cursus náást gevolgd hebben Het is echt een VAK!!!)

Volgens mij mag Ingrid officieel NIET sederen!!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dierenartsen bij ons werken ook electrisch en doen het prima, is gewoon verschillend, tijdje terug bij ons op stal iemand geprobeerd van een andere praktijk, dat was een prutser.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik ken jouw dierenartsten niet Whoopie.. ik weet niet wat voor opleiding of cursus zij gevolgd hebben... Daan heeft een speciale opleiding in Amerika gedaan. Ik vond het een verademing.. het is en blijft een vak apart.. ik laat mijn gebit ook niet controleren door een huisarts die een cursus gedaan heeft

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Volgens mij mag Ingrid officieel NIET sederen!!
    Daar is ze dan ook heel eerlijk in.

Ze geeft je de keus, of de DA erbij voor sederen, lastig met afspraken en kost extra geld.
    Of dit niet doen en het aan haar overlaten.

Ingrid komt hier al jaren over de vloer. Ze sedeert Andor altijd en dat gaat prima. Ze heeft een groot werkgebied, zit veel in Duitsland.

Hiervoor kwam Spencer Schuman, maar die komt er hier niet meer in. Hij had zoveel laten zitten! Wel een aardige jongen overigens.

Paardentandartsen mogen niet sederen tenzij de ook da zijn. Ingrid is dat niet. Ik zou het dan ook niet aandurven om door haar (of een andere niet-dierenarts) een verdoving te laten zetten. Ze kunnen het nog zo vaak doen, als een paard bijvoorbeeld allergisch is voor de verdoving hebben ze niet de juiste spullen mee en de juiste kennis om het leven van het paard te redden.

Verder heb ik mensen gehoord met erg goede ervaringen met deze tandarts: http://www.equinedental.nl Ik laat hem de volgende keer voor mijn pony komen.

Actief Forumlid marloes1987's Avatar
    Aangemeld
    May 2009

Ingrid is bij ons op de wei geweest. Shari is na een vreselijke ervaring met een andere tandarts totaal panisch geworden. Ik moet zeggen dat ze het wel rustig heeft aangepakt en echt haar best heeft gedaan om toch een positieve indruk achter te laten. Behandelen is niet gelukt, maar ze ging niet weg zonder nog even een ontspannen momentje te hebben gehad. Wat me echter wel tegenstaat is dat ze vrij makkelijk is met verdovingen. Zo ging er bij een ander paard zonder verdere discussie een tweede dosis in toen hij schrok van de slijptol Ik denk zelf niet dat ik haar nog een keer laat komen, ook al kan ik geen echte negatieve dingen over haar zeggen.
    Olav Fränzel werd mij ook aangeraden. Hij schijnt heel rustig te zijn en echt de tijd te nemen. En beter nog, hij verdooft niet. Dus ik denk dat het vooral voor de echte probleem paardjes een goede optie is. Bij mij komt hij in ieder geval de volgende keer.

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    41

Mijn paardje moest een tijdje geleden ook naar de tandarts, heb ook proberen te achterhalen of je handmatig wel echt goed bij de achterste kiezen kan komen, meningen zijn daar erg over verdeeld, lastig als je het zelf ook niet goed weet.

Ik heb Oosterboer een keer bij mijn paard gehad, hij was erg rustig en legde inderdaad zijn hand op mijn paard zijn hoofd en hij werd rustig en kon goed werken.

Dit jaar heb ik Ingrid laten komen, omdat ik daar heel goede dingen over las, jammer genoeg had ik later spijt dat ik niet weer Oosterboer had laten komen, nadat mijn paard twee keer zijn hoofd wegtrok kreeg hij gelijk een verdoving. Op zich is de behandeling verder wel goed verlopen maar vond het een beetje een snelle makkelijke weg om gelijk te verdoven, aan de andere kant was mijn paard nu nog niet zo gestresst dat hij er een nare ervaring aan zou overhouden,wat misschien wel was gebeurd als ze langer was doorgegaan.

Olav Franzel hoor ik hele goede dingen ook over!

Succes!
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Forumlid hanneke84's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    40

Als je de kans hebt zou ik ook Olav laten komen, daar hoor ik ook goede dingen over!
    Van het jaar heb ik een paardentandarts gehad die tevens da was. Het is nogal een lang verhaal waar het op neer komt is dat mijn pony klikte met zijn kaak als hij at. Zij is geweest heel vriendelijk heeft een haak weggevijld en van het klikken had ze weinig ervaring dus zou ze later contact opnemen. Heeft ze ook netjes gedaan ze verwees me door naar iemand die foto's/echo's maakte. Die persoon was erg duur en ik dacht foto's waarom mijn eigen da dan niet? Foto gemaakt en ook een echo daar zag hij dat zijn gewrichtskapsel los zat.. Moest slobber geen hooi tijdelijk in de hoop dat het weer goed zou komen. En dan na een half jaar weer foto's. Een paar maanden later liep mijn pony opeens niet regelmatig en is er iemand bijgekomen die ook ostheopaat was om dan eindelijk tot het verkorte stukje te komen Bleek het een en ander in zijn hoofd scheef te zitten waardoor hij ws zo klakte onder het eten.. De tandarts heeft dat nooit gevoeld..
    * Leef Lach Dans Spring en Bewonder *

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nee maar een tandarts is ook geen osteopaat en dus ook niet opgeleid om dat soort dingen te voelen!

Forumlid hanneke84's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    40

Volgens mij leert een tandarts best om te voelen of de kaken recht op elkaar zitten.
    Dit kun je voelen in het hoofd. Ze heeft ook aan zijn hoofd gevoeld maar zei juist dat alles goed was.
    Staat zelfs op papier. En omdat Olav zoals ik begrepen heb ook contact met paarden kan maken, lijkt mij dat een hele waardevolle aanvulling. Als er niks vreemds aan de hand is dan zal elke geduldige tandarts waarschijnlijk wel zijn werk doen. Al moet je er wel rekening mee houden dat niet iedereen mag verdoven.
    * Leef Lach Dans Spring en Bewonder *

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik weet niet precies wat een tandarts leert te voelen. Ik weet wel dat een osteopaat hele nauwkeurig en precies héle kleine dingen kan voelen, die voor een ongetraind persoon helemaal niet opvallen...

Er is ook nog een verschil tussen een gebitsverzorger en een tandarts he...
    Ik heb Ted van Houten uit Opende. http://www.tvanhouten.nl
    Hij bevalt mij en mijn paard prima, heb hem al een jaar of 4.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik ken anders niemand die zich gebitsverzorger noemt...
    Wat is dat dan voor iemand?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik ken anders niemand die zich gebitsverzorger noemt...
    Wat is dat dan voor iemand?
    Eerste ]http://www.paardenmond.nl/[/url]
    Volgens mij is het verschil dat een tandARTS mag verdoven en een gebitsVERZORGER niet...
    Maar... correct me if i'm wrong!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja, strikt genomen mag inderdaad alleen een arts verdoven.

Maar er zijn toch echt héél veel mensen die zich paardentandarts noemen, en die geen arts zijn! Dus als je een paardentandarts laat komen, informeer dan altijd goed naar wat voor opleiding hij of zij heeft gehad. Alleen de naam zegt niet zoveel namelijk... Paardentandarts is voor zover ik weet geen beschermd beroep.
    Wat best gek is eigenlijk, want arts is wel een beschermd beroep...

Bladwijzers

Forum Rechten