Maandag 26 oktober
Tijd voor de tandarts
Dat waren de paarden vast even vergeten, want toen ze me zagen kwamen ze in galop naar de stal. Tandarts die kwam was Mariële van den Berg, van
http://www.dentalhorsecare.com/ Leuk mens!
Froukje mocht eerst, en hoewel er eigenlijk niemand aan haar hoofd mag pielen, ging dit hartstikke goed. Ze was met haar 15 jaar nog nooit bij de tandarts geweest, maar had alleen wat haken. Dat viel mee. Froukje vond dat gevijl helemaal zo erg niet, dat scheelde ook een heleboel.
Toen moest Wien.. zij was ook nog nooit bij de tandarts geweest, is nu 8 jaar. Haar gebit was minder fijn, had ik ook al gedacht, ze liet de laatste tijd wat proppen eten vallen. Die klem erop vond Wien wel wat eng en raar, maar dat moest dan maar. Ik mocht even meevoelen; overal scherpe randen.
Er werd een wolfstandje uitgehaald (waarbij ik bijna over m'n nek ging
) en een heleboel gevijld. Dat gevijl vond Wien niet zo'n succes. Ze mocht zo nu en dan even een paar stappen doen en even haar hoofd omlaag doen, dat hielp wel maar het bleef natuurlijk wel een vreemde zaak. Lief als altijd probeerde ze het wel, en met lieve woordjes van de tandarts was het wel te doen.
Ik word zelf altijd een beetje introvert bij vreemden, maar vandaag durfde ik zelfs wat te vragen. Duidelijke antwoorden, veel uitleg, fijn!
Dat de paarden het écht niet erg vonden bleek wel toen ze na de behandeling nog even bleven hangen. Als de DA is geweest of een ander stom iemand, sjezen ze meteen terug naar de wei. Vandaag hingen ze nog wat in de stal rond, keken wat we deden en pas een hele tijd later sjokten ze naar de wei
Bij deze hebben we onze vaste tandarts wel gevonden
Bladwijzers