Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 38 van de 38

Topic: Tandarts zoeken

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Tandarts zoeken

Ik ben het met hanneke eens, dat een goeie paardentandarts had moeten kunnen voelen dat er dingen scheef zaten. Daan staller wijst precies aan wat hij doet, ziet en voelt. Eerst aan de buitenkant (waarbij ik bijvoorbeeld bij Bruut na aanwijzing scheve ontwikkeling van spieren kon zien, als gevolg van kaakscheefstand door slijtage) en daarna aan de binnenkant!

Maandag komt Mariële van de Berg van http://www.paardentandarts.nl/
    Gewoon diegene die het fijnst overkwam aan de telefoon en die het snelst kon komen.. of die überhaupt komen wou

M'n voorkeur ging eigenlijk uit naar Daan Staller (electrisch en met verdoving-mogelijkheid ) maar die kon niet zo snel komen. Gelukkig zal Wien de komende jaren wel vaker naar de tandarts moeten

Ik laat weten hoe het maandag ging!

Kopie uit dagboek;

Maandag 26 oktober

Tijd voor de tandarts

Dat waren de paarden vast even vergeten, want toen ze me zagen kwamen ze in galop naar de stal. Tandarts die kwam was Mariële van den Berg, van http://www.dentalhorsecare.com/ Leuk mens!
    Froukje mocht eerst, en hoewel er eigenlijk niemand aan haar hoofd mag pielen, ging dit hartstikke goed. Ze was met haar 15 jaar nog nooit bij de tandarts geweest, maar had alleen wat haken. Dat viel mee. Froukje vond dat gevijl helemaal zo erg niet, dat scheelde ook een heleboel.

Toen moest Wien.. zij was ook nog nooit bij de tandarts geweest, is nu 8 jaar. Haar gebit was minder fijn, had ik ook al gedacht, ze liet de laatste tijd wat proppen eten vallen. Die klem erop vond Wien wel wat eng en raar, maar dat moest dan maar. Ik mocht even meevoelen; overal scherpe randen.
    Er werd een wolfstandje uitgehaald (waarbij ik bijna over m'n nek ging ) en een heleboel gevijld. Dat gevijl vond Wien niet zo'n succes. Ze mocht zo nu en dan even een paar stappen doen en even haar hoofd omlaag doen, dat hielp wel maar het bleef natuurlijk wel een vreemde zaak. Lief als altijd probeerde ze het wel, en met lieve woordjes van de tandarts was het wel te doen.
    Ik word zelf altijd een beetje introvert bij vreemden, maar vandaag durfde ik zelfs wat te vragen. Duidelijke antwoorden, veel uitleg, fijn!
    Dat de paarden het écht niet erg vonden bleek wel toen ze na de behandeling nog even bleven hangen. Als de DA is geweest of een ander stom iemand, sjezen ze meteen terug naar de wei. Vandaag hingen ze nog wat in de stal rond, keken wat we deden en pas een hele tijd later sjokten ze naar de wei

Bij deze hebben we onze vaste tandarts wel gevonden
    Ik vind haar in ieder geval een aanrader!

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Bij ons is ook een paar maal dentalhorsecare geweest. De laatste keer is dat minder prettig verlopen en was van beide kanten duidelijk dat Reinier en Vincent samen geen succes waren voor onze paarden. Marielle ken ik niet.
    Wij hadden vreselijk dominante paarden volgens hun.
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Actief Forumlid gemmvm's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2006
    Leeftijd
    41

Ik zie nu pas dit topic over tandartsen,

Ik kan jullie Anke Oerlemans van harte aanraden http://www.equidental.nl/

Zij is een gediplomeerd paarden tandarts en gaat elk jaar terug naar Amerika om verder te leren.
    Volgens haar zijn er maar iets van 10 tot 12 erkende paardentandartsen in NL, vele geven aan dat ze zijn opgeleid in Amerika maar dat dat maar eenmalig is geweest, en dan heb je dus met lange na niet de gehele opleiding gehad en allrounde kennis van het gebit.

Anke sedeert altijd, dit omdat de kaak anders niet kan ontspannen en je dus dan ook nooit overal bij kan. Je kunt een paard niet vragen om zijn kaak te ontspannen voor zo;n lange tijd en met al die apparatuur.

Ze gaat altijd zeer secuur te werk en laat alles zien, verteld alles en laat je voelen wat het verschil voor en na is. Ze is erg rustig met je paard en geeft hem regelmatig een pauze, ze blijft rustig in haar hele lichaam en houding wanneer je paard wat onrustiger wordt.

ze vertelde overigens laatst dat ze heel veel paarden behandelt waar mensen Parelli mee doen, en dat ze er zelf ook interesse in heeft gekregen, ik zou haar dus adressen opsturen en zo en dan gaat ze waarschijnlijk zelf ook aan de slag.

kortom Anke is een absolute aanrader !
    natuurlijk is ze ook dierenarts, anders mag ze inderdaad niet sederen.
    Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
    www.p-aard.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Bij ons op stal hebben we Peter Nendels van Equine dental solutions, hij is gediplomeerd paardengebitsverzorger.
    Hele aardige vent voor zowel paard als het "baasje", hij legt dingen goed uit, laat je meekijken/voelen en neemt zijn tijd om het gebit goed te verzorgen (regelmatig een tussenstop zodat je paard zijn bekje weer even in model kan vouwen ), verdooft alleen als het echt nodig is en werkt heel secuur en handmatig. Iedereen op stal is er erg over te spreken (ik ook dus).
    zie nu pas dat je iemand in friesland zoekt, denk niet dat dit binnen zijn werkgebied valt
    Groetjes ingrid

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Bij ons komt altijd Spencer Schuman(n?), ik heb tot nu toe geen klachten, aardige kerel.
    A lot of people talk to horses, not many listen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ali
    Wij hebben de laatste keer een tandarts vanuit Zwolle gehad, Spencer Schuman. Bij ons was er een merrie die heel erg lelijk reageerde bij de vorige tandarts, bij Spencer ging het allemaal helemaal goed. Bijkomend voordeel: hij is niet duur.
    Adres: Haersterveerweg 5
    E-mail:
    8034 PJ ZWOLLE
    gebitsverzorger@home.nl
    Tel: 038-543620
    Webadres:
    Fax: http://www.paardenmond.nl

Groetjes, Ali.

met hem heb ik ook zeer goede ervaringen,
    zeker een aanrader hij is ook heel rustig!
    Bonny!!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten