Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 38

Topic: Tandarts zoeken

  1. #1

    Tandarts zoeken

    Aangezien Wien naar de tandarts moet, ben ik wat aan het rondstruinen op i-net.
    Hier op het forum kon ik niet echt een 'absolute aanrader' vinden, dus ik vraag het maar gewoon. Electrisch of handmatig, daar heb ik geen mening over, dus ik hoor graag die van anderen.
    Het lijkt mij wel handig als diegene ook sederen kan, de andere merrie die ook moet is kopschuw.

    Iemand een aanrader?

  2. #2
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Re: Tandarts zoeken

    Wij hebben de laatste keer een tandarts vanuit Zwolle gehad, Spencer Schuman. Bij ons was er een merrie die heel erg lelijk reageerde bij de vorige tandarts, bij Spencer ging het allemaal helemaal goed. Bijkomend voordeel: hij is niet duur.
    Adres: Haersterveerweg 5
    E-mail:
    8034 PJ ZWOLLE
    gebitsverzorger@home.nl
    Tel: 038-543620
    Webadres:
    Fax: http://www.paardenmond.nl

    Groetjes, Ali.
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  3. #3
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: Tandarts zoeken

    Ik heb goede ervaringen met Ingrid (van) den Oever voor Myra, maar bij Fjolnir was dat niet zo`n succes. Myra is vrij angstig, maar geeft zich wel over, zeker na een verdoving. De laatste keer hoefde Myra niet eens verdoofd te worden, voor zo`n paard is Ingrid heel goed! Fjolnir daarentegen, wordt kwaad en ging zelfs een keer gericht stijgeren, dat wilden we echt niet meer, vooral voor hem zelf.

    De laatste keer hebben we Jan(?) Oosterboer voor Fjolnir laten komen en ik ben echt zeer van hem onder de indruk. Fjolnir werd van mijn moeder overgenomen, die moest eigenlijk ook even ergens anders gaan staan. Jan legt zijn hand op het voorhoofd van Fjolnir, wacht rustig even, begint vervolgens zonder te sederen en Fjolnir bleef kalm, de gehele tijd. Ik heb er naar staan kijken, volledig verbijsterd.

    Jan komt uit Soest, ik weet niet of hij naar Friesland komt en hij mag niet sederen. Ingrid heeft opleiding gehad in Amerika, ze is heel kundig en komt misschien vaker bij jou in de buurt.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  4. #4
    Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Breda
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.727

    Re: Tandarts zoeken

    Mijn tandarts is tegelijkertijd mijn dierenarts. Sommige dierenartsen hebben een extra opleiding gedaan waardoor ze ook tandarts zijn.
    Maar verder kan ik je niet helpen met iemand uit friesland!
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

  5. #5
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Tandarts zoeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Ik heb goede ervaringen met Ingrid (van) den Oever voor Myra, maar bij Fjolnir was dat niet zo`n succes. Myra is vrij angstig, maar geeft zich wel over, zeker na een verdoving. De laatste keer hoefde Myra niet eens verdoofd te worden, voor zo`n paard is Ingrid heel goed! Fjolnir daarentegen, wordt kwaad en ging zelfs een keer gericht stijgeren, dat wilden we echt niet meer, vooral voor hem zelf.
    Goh, hier ongeveer hetzelfde verhaal over Ingrid.
    Bij mij komt ze niet meer.
    Started!

  6. #6

    Re: Tandarts zoeken

    Waarom niet Bea?

    Bedankt, Ali!

    Ingrid (van) den Oever lijkt mij wel wat, vooral omdat het een vrouw is. Voor Wien maakt dat weinig uit, de andere merrie wel.. mag Ingrid sederen?

    Anouk, nu je het zegt.. zou zomaar kunnen dat onze DA ook wel tanden doet. Zal het eens navragen!

  7. #7
    Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Zwartewaal
    Berichten
    851

    Re: Tandarts zoeken

    Richard van Dordrecht.
    Absoluut een aanrader, werkt ook samen met kliniek in Utrecht.
    Is volgens mij al paar jaar bezig om ook een kliniek in Noorwegen van de grond te krijgen, nadeel hiervan is wel dat hij een groot deel van het jaar in Noorwegen (of Zweden?) zit. Ruim van te voren een afspraak maken is dus nodig. Maar voor spoedgevallen heeft hij bij mij (en voorheen andere stalgenoten) ALTIJD ruimte gemaakt.

    Is rustig, redelijk en correct naar paarden toe.

    Ik heb hem al 7 jaar als paardentandarts en ben nog steeds zeer tevreden!

  8. #8
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.946

    Re: Tandarts zoeken

    Ik had in eerste instantie Jan Groeneveld en daarna Elles Hetem (die was toen nog in opleiding bij hem). Elles heb ik aangehouden en nu al 4 jaar dat ze hier komt. Caitlin reageert gewoon zoveel beter op haar, die vindt het echt moeilijk zich voor zoiets te geven. Elles praat haar er echt doorheen, let heel goed op of er even een pauze nodig is. Summer kan behoorlijk pushen, maar ook daar reageerde Elles de eerste keer goed op en inmiddels doet Sum dat niet meer.

    Elles doet het handmatig en mag niet sederen. Caitlin is ook kopschuw en dat gaat ook prima.
    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

  9. #9

    Re: Tandarts zoeken

    Ik kan Dental horse care aanbevelen. Wij laten de paarden nu al 3 jaar bij hem doen en het gaat altijd perfect. Heel rustig en geduldig! op de website vind je meer informatie.

  10. #10
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Re: Tandarts zoeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    de andere merrie wel.. mag Ingrid sederen?
    Waarom zou je willen sederen als het niet nodig blijkt te zijn???
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  11. #11

    Re: Tandarts zoeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ali
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    de andere merrie wel.. mag Ingrid sederen?
    Waarom zou je willen sederen als het niet nodig blijkt te zijn???
    Er valt nu weinig over te zeggen of het wel of niet nodig is lijkt mij. Mocht het wél nodig zijn, dan wil ik daar geen gedoe over.


    Ik zal vanmiddag proberen om wat mensen te bellen (ieuw, eng )
    Op Bokt zag ik ook veel positieve reacties over mensen die hier ook genoemd werden, dus ik zou niet weten aan wie ik de voorkeur zou moeten geven. Dan maar gewoon diegene die het eerst komen kan.

    Bedankt voor de reacties iig!

  12. #12
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Tandarts zoeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Waarom niet Bea?
    Ingrid (van) den Oever lijkt mij wel wat, vooral omdat het een vrouw is. Voor Wien maakt dat weinig uit, de andere merrie wel.. mag Ingrid sederen?
    Ik stuur je een pb.
    Started!

  13. #13
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Tandarts zoeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Waarom niet Bea?
    Je hebt pb!
    Started!

  14. #14

    Re: Tandarts zoeken

    In juni is de paardentandarts bij ons op stal geweest. Het ene paard wordt al een aantal jaren geholpen en de mijne voor de eerste keer. Allebei de paarden bleven netjes staan en vonden het allemaal wel prima. Ik was zelf zeer tevreden. Er heerste rust en we hadden alle tijd van de wereld! Volgend jaar mag Olav Fränzel zeker terug komen.

  15. #15
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Tandarts zoeken

    Bij ons komt de dierenarts, meerdere da hebben een extra opleiding gehad, voordeel is dat je dingen kunt combineren. Bijvoorbeeld de jaarlijkse inenting en dan gelijk gebitscontrole, als het nodig is kunnen ze sederen.
    Dingen combineren scheelt weer geld,hebben jullie niet een da waar jullie tevreden over zijn??
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •