Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Het tevreden Paard v M. van Dierendonck

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Locatie
    Zaanstreek
    Leeftijd
    53
    Berichten
    364

    Het tevreden Paard v M. van Dierendonck

    Steeds meer mensen rijden een eigen paard in Nederland. Maar het aantal paardenmensen met kennis van zaken neemt af. Het welzijn van paarden komt zo regelmatig in het gedrang, meestal door onwetendheid, soms door eerzucht. De minister van landbouw heeft de paardensector een paar jaar gegeven om zelf met oplossingen te komen om het welzijn van de paarden te verhogen.

    Dierenarts Eric Laarakker, gedragswetenschapper Machteld van Dierendonck en freestyle-trainer Emiel Voest leggen in dit boek op heldere wijze uit wat de natuurlijke behoeften van een paard zijn, waarom dat zo is en hoe een eigenaar daar in de alledaagse praktijk van het houden van paarden het best mee om kan gaan. Fotograaf Arnd Bronkhorst zorgt voor illustratieve foto's.

    De combinatie van drie ervaren auteurs en een topfotograaf levert een naslagwerk op vol inzichten, wetenswaardigheden en praktische voorbeelden over hoe een eigenaar het leven van zijn paard zo aangenaam mogelijk kan maken. Het boek is verdeeld in vier hoofdthema's: de aankoop, het houden, het rijden en de sport. Iedere auteur geeft zijn visie op specifieke onderwerpen en reageert vanuit zijn of haar deskundigheid op de meningen die de twee andere auteurs over hetzelfde thema presenteren. Dit leidt tot een zeer volledige, en prettig leesbare verhandeling over paardenwelzijn.

    Het boek bevat onmisbare informatie voor de aankomend paardenhouder, maar ook liefhebbers zonder eigen paard of mensen die al jaren paarden houden kunnen er veel interessante informatie uit halen.
    Niet direct een NH-boek, maar ik weet dat Machteld van Dierendonck de nodige interessante onderzoeken heeft gedaan.
    Kent iemand dit boek? Is het echt vernieuwend of weet je het meeste al als je een beetje na denkt?
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

  2. #2

    Re: Het tevreden Paard v M. van Dierendonck

    Heb het niet zelf gelezen, maar in de Vrijruiter stond een recensie. Hun conclusie: "goede aanzet tot meer paardvriendelijkheid in de Nederlandse paardenhouderij", maar "voor NVVR-leden staat er weinig nieuws in". En: "velen zullen vinden dat het boek lang niet ver genoeg gaat in de aanbevelingen".

    Dus ik denk dat je het meeste dus al wel weet.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  3. #3
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Het tevreden Paard v M. van Dierendonck

    Niet gelezen maar ik heb begrepen dat het vooral voor beginnende paardenhouders bedoeld is.

  4. #4
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re: Het tevreden Paard v M. van Dierendonck

    Ja, was het niet in samenwerking met Emiel Voest en nog iemand??
    Heb het ook in de Vrijruiter zien staan.

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re: Het tevreden Paard v M. van Dierendonck

    Die "nog iemand" is dus Eric Laarakker. Ik heb het boek even ingekeken toen ik daar in de praktijk was. Ik vond het er best leuk uit zien !

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •