In Zeewolde heb je ook nog Veldstar, ik weet niet hoe dat ligt tov Haven? Daar heb ik ook goede berichten van gehoord.
Vroeger, da's zo'n 15-20 jaar geleden heb ik een tijdje bij Pronk gestaan. Ik zie op de site dat er qua accomodatie veel veranderd is. Maar wat mij toen vreselijk ergerde was dat er toen een echtpaar stond die een aantal boxen huurde voor hun verkooppaarden. Zij trainden (spring)paarden voor de verkoop, het hele gezin reed erop, en ze claimden de bak en longeercirkel. Als zij bezig waren, of hun paarden erin hadden staan, mocht er niemand bij. Ze hebben toen wel een bak speciaal voor hen aangelegd, maar dat bracht niet veel verbetering.
Op een dag was het zelfs zo dat er iemand van hun in hun bak reed, iemand aan het longeren was in de cirkel, en er 2 andere paarden van hun los stonden in de andere bak, en daar mocht geen paard bij. Ik wilde met mijn paardje in de bak bezig, en vroeg aan de beheerder hoe het kon dat zij alles bezet hielden, maar dat kon dus gewoon.
Dat deed voor mij de deur dicht.... naar mijn gevoel kregen zij een voorkeursbehandeling.
Ik weet niet of die mensen er nog staan, en of het paardengedeelte nog steeds door dezelfde gerund wordt.
Verder was het er wel oké, als je je kunt afsluiten voor eigenaren met aparte gedachtes over het houden en rijden van paarden. Er was ook veel weidegang mogelijk.
Bladwijzers