Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Klassieke dressuur en Parelli hoe combineren?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Klassieke dressuur en Parelli hoe combineren?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Ik wil wel nog even opmerken dat het freestyle echt niet de bedoeling is dat je paard slap, onbespierd en sloom wordt. Je kan heel veel dingen ook freestyle verbeteren. De bedoeling is dat als je je freestyle verbeterd hebt, dat je daarna de verbetering in de finesse voelt en andersom. Als dat niet zo is, gaat er ergens iets fout.
    Ja ik snap dat dat niet de bedoeling is, maar dat is wel wat er veel gebeurt. Dat paarden die neigen naar stofzuigen en sloffen op de voorhand, dat veel te lang blijven doen. En dat paarden die neigen naar sterrekijken en de rug wegdrukken, dat ook veel te lang blijven doen.
    Ik kan niet zo goed inschatten hoe het werkt als mensen NU beginnen met Parelli en daarbij dus ook met heel ander materiaal beginnen.
    Zoals ik al zei, heb ik het vooral over de resultaten die ik zag van het oude L1, 2 en 3, en ook nog van de vernieuwde L1 en 2. Maar ik betwijfel of het heel veel anders zal zijn, aangezien ik nog steeds een gedegen stuk fysieke training mis.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

@ Marja: Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt heel erg hoop en er al mijn energie in ga steken om het fysieke stukje meer aandacht te geven.
    Ik ben nu hier en ga mijn uiterste best doen om het onder de aandacht te brengen
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dat is mooi Anna!
    Ik ben heel benieuwd.

Nu wil ik ook graag Parelli weer oppakken maar weet nog niet zo goed hoe het te kombineren.
    En, weet je nu hoe je het gaat doen???
    Don't make or teach assumptions

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

Quote: En, weet je nu hoe je het gaat doen???

Bedankt allemaal voor jullie ideeen en inzichten.

Ik was op zoek naar een programma waarin je beide goed kan kombineren en daar dan weer een stappenplan bij. ( net zoiets als de oude pakketten maar dan parelli en dressuur).
    Ik doe zelf af en toe wat liberty of grondwerk of play en dat wissel ik af met dressuurmatig rijden en werken aan de longe maar ik heb daar nog geen vast patroon voor.

Ik vind Parelli ook een goede basis voor mezelf als mens. Ik snap nu hoe ik mijn paard kan lezen en welke horsenality hij op dat moment heeft en hoe ik daar weer op in kan spelen. Dat geeft je echt een voorsprong op mensen die bijv. geen parelli doen en het probleem van hun paard niet herkennen.

Ik ben, net zoals Marja nog van de oude pakketten en wat zij schrijft herken ik wel. Volgens mij moest je het stapje voor stapje doen maar wel progress maken anders wordt je paard verveeld.
    Ik ben toen blijven hangen bij het rijden omdat dat niet ging omdat Monty ook ernstige problemen had met mensen op zijn rug. Op de grond is alles ok maar zodra je gaat rijden vervalt hij in zijn oude patroon: hoofd omhoog, rug vast en rennen!

Inmiddels gaat het gelukkig stukken beter ( via oa meer gymmen en druppels en fysio's) en omdat ik het Parelli programma zo goed doordacht vond wilde ik het graag weer oppakken.

@ Anroomy, kun je het eens aan Linda vragen? Zij dressuurt ook bij Walter Zettel maar volgt ook het programma. Wat doet zij met een jong paard

gr. AnneMarie

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

http://www.dressagenaturally.net/
    Denk dat je daar in ultimo het antwoord op je vraag vind?

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Monties baasje

Ik ben, net zoals Marja nog van de oude pakketten en wat zij schrijft herken ik wel. Volgens mij moest je het stapje voor stapje doen maar wel progress maken anders wordt je paard verveeld.
    Ik ben toen blijven hangen bij het rijden omdat dat niet ging omdat Monty ook ernstige problemen had met mensen op zijn rug. Op de grond is alles ok maar zodra je gaat rijden vervalt hij in zijn oude patroon: hoofd omhoog, rug vast en rennen!

Inmiddels gaat het gelukkig stukken beter ( via oa meer gymmen en druppels en fysio's) en omdat ik het Parelli programma zo goed doordacht vond wilde ik het graag weer oppakken.
    Hoe gaat dat nu dan als je gaat rijden?
    Je kan met rijden toch precies hetzelfde aan confidence werken als met grondwerk?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

Quote: Hoe gaat dat nu dan als je gaat rijden?
    Je kan met rijden toch precies hetzelfde aan confidence werken als met grondwerk?

Het gaat nu gelukkig stukken beter met rijden Alleen merk ik dat Monty met rijden af en toe unconfident wordt. Hij gaat dan rennen en staat minder open voor suggesties als een oefening doen bijv.
    Ik merk bij mezelf ook dat ik continu nieuwe oefeningetjes bedenk met rijden ( of oude oefeningetjes in een nieuw jasje bijv. ipv buiging& stelling op de volte nu als 8-jes. Of draven tot een bepaalde letter in de bak, daar halthouden, achterwaarts gaan en dan weer draven. Daar wordt hij al heet of unconfident van.
    Ik zal zelf ook minder moeten vragen denk ik.

Ik ga de patterns er maar eens op na slaan. Kijken of we daar verder mee komen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten