Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: [L2] hij trekt zo!!!!!!

  1. #1
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    [L2] hij trekt zo!!!!!!

    Mijn paard begrijpt er niks van.........en hij blijft maar trekken in de circlinggame aan de 22ft rope.......
    Hij kijkt erg naar buiten en hoe lang ik ook consistent ben en hem rondje na rondje na rondje laat draven of gallopperen hij snapt het gewoon niet denk ik of vind de druk op zijn hoofd niet vervelend......

    Hebben jullie tips of oefeningen die ik kan doen om dit kwartje sneller te laten vallen???
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L2] hij trekt zo!!!!!!

    Hoe consistent ben jij met het vasthouden van het touw? Heb je het touw een halve slag om je middel, zodat de grootte van de cirkel werkelijk NIET verandert als je paard rondloopt? Of houd je het uiteinde gewoon in je hand? Met het touw half om je heen ben jij meer een fence-post dan wanneer je de leadrope in je hand houdt

    Een paar kleine tips die je misschien op weg helpen:
    1) Veel meer friendly in het midden
    2) Oefen short range de disengagement om het hoofd naar je toe te krijgen (zoals op de cursus) dit kun je daarna toepassen long range: doe alsof je disengaged en zeg dan 'ohh, just kiddin' hierbij disengage je dus tot het paard net een beetje naar binnen kijkt en gaat daarna weer neutraal staan om hem te laten doorlopen.

    Dit zijn de oefeningen voor zover ik ze van Urs (?) heb gehoord op een demoavond 1,5 jaar terug (zou op de video moeten terugkijken of ik het wel exact goed gezegd heb)

    Maar hoe kun je eigenlijk de overgangen maken naar een langzame gang als hij het touw zo op spanning houdt?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: [L2] hij trekt zo!!!!!!

    door de fases met de cs te doen die kent hij goed ook van liberty......
    En ja ik hou mijn handen echt goed bij mijn lichaam maar hij lijkt gewoon veel meer geintereseerd in de buitenwereld dan in mij.........altijd kijken of er nog een tijger komt om hem op te eten en dat ik dat niet doe weet hij nu wel.....hahahaha
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  4. #4
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: [L2] hij trekt zo!!!!!!

    zo veel mogelijk naar binnen halen (en friendly) en zowieso zo weinig mogelijk echt op de cirkel. Dus de hele tijd van hand veranderen, naar je toe halen en friendly, naar je toe halen en mee rennen, dan weer wegsturen etc etc, de aandacht aan een stuk door bij jou houden. Verder ga ik met eveline mee, de oefeningen van de cursus zijn hier denk ik ook goed voor, sideways op de cirkel en het hoofd naar binnen vragen met circling.
    Ik doe zelf eigenlijk heel weinig meer echt rondjes met circling game, het wordt al snel saai. Heel af en toe nog om te kijken hoe het zit met haar gang- en richting behouden.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  5. #5

    Re: [L2] hij trekt zo!!!!!!

    en dat zat laatst echt weer belabberd, dat was haar beste oefening. ze had na een rondje echt zoiets van .....saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiii!!!!!

  6. #6
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: [L2] hij trekt zo!!!!!!

    Brutus kijkt ook veeeeeeel meer om zich heen als ie aan de lange lijn loopt. Ik pak de lijn dan vaak toch weer halverwege (alsof het een gewone leadrope is) doe dan de gebuikelijke oefeningen (circling, cirkel verplaatsen, van hand veranderen e.d.) en als ie goed bij de les is laat ik na elk 'onderdeel' de lijn wat vieren... Beetje opbouwen dus...

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •