Zaterdag is de chiropractor(niet onze Karianne) langs geweest om Aspen eens na te kijken. En zoals ik wel vermoedde zaten zijn lendenwervels vanachteren helemaal vast. Ook zijn heiligbeen en nekwervels zaten redelijk vast. Dus toch nog een overblijfsel van zijn modderavontuur(zoals ik eigenlijk wel verwachtte). De hele boel losgemaakt en dan nog een beetje gepraat over het voorkomen dat zijn lendenwervels weer vast komen te zitten. Volgens de chiropractor zou ik het best zo veel mogelijk voorwaarts rijden(beetje een probleem) en longeren met pessoateugel om zijn achterhand meer te stimuleren.
Ik longeer wel regelmatig en weet wat een pessoateugel is,maar heb het nog nooit gebruikt en ik zou niet eens weten hoe ik eraan moet beginnen. En ik ben ook eigenlijk tegen het principe van iets te kopen en er zomaar mee aan de slag te gaan. Ik ben dan altijd bang dat het juist nog verergerd ipv verbeterd,wat dus niet de bedoeling is.
Dus heeft iemand misschien tips hoe ik het best aan de hand werk om zijn achterhand meer te stimuleren liefst zonder pessoateugel?
Dank bij voorbaat!
Bladwijzers