Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Boomloos zadel

  1. #16

    Re: Boomloos zadel

    Gooi ff dit topic omhoog omdat ik er nog een vraagje over heb. Ik lees hier ook veel over barebackpads. Is dat wel geschikt voor ons en wat is het voordeel hiervan tenopzichte van zonder zadel rijden?
    www.niettevermijden.com

  2. #17
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Boomloos zadel

    Het voordeel is dat je stroever zit en je dus meer grip hebt. Ook zit je wat zachter; jij voelt de ruggengraat van je paard minder en hij jouw zitbotjes.

    Je krijgt van het rijden met een bbpad een betere balans.
    Dat betekent ook, dat als je die balans nog niet hebt, dat het voor je paard hard werken is als jij met bbpad rijdt. Tevens verdeelt een bbpad de druk van het ruitergewicht niet of nauwelijks, zodat jouw zitbotjes een behoorlijke drukplek kunnen zijn of worden voor je paard. Zeker als je zelf overgewicht hebt, kan dit een behoorlijke belasting zijn voor je paard.

    Voor ruiters met overgewicht raad ik toch een zadel mét boom aan, en voor erbij een bbpad voor het fijne gevoel en het verbeteren van je balans. Ik zou dan per keer niet te lang rijden met de bbpad.

  3. #18

    Re: Boomloos zadel

    Nou het zou meer een optie zijn voor af en toe ff een kwartiertje stappen zonder meteen helemaal opzadelen. Maar omdat Evelien zei dat ik ook zonder zadel kan rijden in onze situatie dacht ik dus aan een barebackpad. Wij zijn sowieso geen wilde rijders. Het is meer bij ons een beetje buiten stappen en heel af en toe klein stukje draven. Ik heb zelf tijdens de lessen zonder zadel gereden en dat lukte ons goed.
    www.niettevermijden.com

  4. #19
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Boomloos zadel

    Voor 15 minuutjes per keer kan een barebackpad prima. Een barebackpad is geen vervanging voor een zadel, maar een fijn hulpmiddel voor het rijden zonder zadel.
    Als je een stevige pad kiest (bijv. suede met wol) en er een schapenvacht onder legt, maak je het voor jezelf en je paard wat comfortabeler.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •