Onze SH heeft hooipakketten gekocht van de leverancier van het strooisel. Eerst dacht hij dat het graszaadhooi in plastic verpakt was, dat leek me al vreemd, maar goed. Het was "arm" hooi. Vandaag kwam het aan en het is idd best grofstengelig, maar erg veel andere dingen zitten erdoor, zoals riet en wat zuring, verder voor mij onherkenbare plantjes, naast grof gras. Het ruikt licht zuur doordat het in plastic is gewikkeld. De SH meende dat het onbemest moest zijn (vanwege alle andere dingen erin). Het ziet er in zijn optiek goed uit en bovendien: de paarden eten het lekker op....ik wil echter graag weten wát het is voor ik het aan Vash durf te geven....dus nu wil ik toch een analyse laten uitvoeren. De SH vind het behoorlijk overdreven, zal echt wel goed zijn, zegt hij: ze verkopen mij echt geen rotzooi. Ik wil hem graag geloven, want een analyse kost ook weer een vermogen natuurlijk, maar toch liever dat dan dat straks blijkt dat hij op goed geluk bermhooi heeft gekocht (troep dus) met god-weet-wat erin. Het was een stuk goedkoper dan mijn graszaadhooi en werd daarvoor nog gebracht ook...dat stelt mij niet echt gerust met een hoefbevangen paard.....
Wie heeft dit al eens laten doen en: waar en wat kostte dat? En hoe snel was de uitslag er?
Heb wel een formulier van GD daarvoor, die kunnen het dus, maar er staat geen prijs bij. Natuurlijk is het morgen zaterdag en kan je niks regelen wat dat aangaat.....
mineralencheck
Bladwijzers