Tja, ik heb toch echt letterlijk gezegd dat ik niet vindt dat het bit altijd slecht is, alleen dat het heel erg vaak wel zo wordt gebruikt.Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
Zoals bv beginners die je het niet eens echt kwalijk kan nemen dat het fout gaat hier en daar misschien, die daarin zelfs te vaak gestimuleerd worden in lessen.
Zo hier een hele tak van sport waar het echt doornormaal is(hoe bedoel je onjuist gebruik, daar is het niet onjuist, daar is het normaal) om die teugels heel fiks op te nemen met vaak niet de meest zachtje bitjes erin, dressuur met soms heftig matriaal en verkeerd gebruik(nenemen ipv nageven).
Daar ben ik dus vrij falikant tegen, maar iemand die goed dressuur rijdt, die goed heeft voorbereid en daardoor heel licht is in de hulpen hoor je mij niet over mopperen, iemand die heel goed rijdt en dat bit echt goed gebruikt zie ik hetzelfde als de slipketting voor honden, geen kwalijk middel als zodanig, maar er zijn andere keuzes die voor het merendeel beter zijn.
Bladwijzers