Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 34

Topic: Hoe bevalt de micklem bridle??

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Hoe bevalt de micklem bridle??

Gewoon even nieuwschierig.
    Een tijdje terug waren veel mensen van plan om dit hoofdstel te kopen, heben jullie dit gedaan en wat vinden jullie nu van dit hoofdstel is het een echte aanwinst en waarom dan ook vergeleken bij je andere hoofdstel wat je daarvoor gebruikte??

Bedankt Janneke.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Re: Hoe bevalt de micklem bridle??

Ja ik heb dit gedaan en ben er ZEER tevreden over. Heb er mee buiten gereden/mee gesprongen en mee gedressuurd. Dit ging echt super, de ringetjes voor de sidepull (die ik alleen gebruik van het bitloze gedeelte) zitten wat hoger als "normaal" en dit vind ik ERG fijn!(Vitesse, laat ze me merken ook.)
    Ik heb hiervoor een Cook gehad, die vond ik niet zo fijn (wbt de release)
    en een hoofdstel met bit. En natuurlijk het touwhalster..

Dit hoofdstel ligt erg stil, ben er erg over te spreken.

Groetjes Anouk

ps. Je mag hem best een keer een weekje lenen hoor! In december toch weinig tijd om te rijden
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

O dat zou ook fijn zijn, ik wil nog steeds een keer langskomen, zit nu even niet zo goed in mijn energie, maar we gaan wat afspreken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Mij, en wat belangrijker is, mijn paard Opal, bevalt het erg goed. Ik weet niet of je het met of zonder bit wilt gebruiken. Ik gebruik het alleen bitloos, dus over de bitclips en dergelijke kan ik je niets vertellen.
    Ik gebruik het in de milde uitvoering, dus vergelijkbaar met de sidepull. Het zit zeer stabiel, de hulpen komen erg duidelijk door. Het schuift niet, en Opal draagt het met plezier. Voor mij was en is het heel belangrijk dat die hoek in het bakstuk zit, omdat Opal een klein bekkie heeft en ze druk op haar wangen zeer onaangenaam vindt.
    Ik heb er niets negatiefs over te melden, ik zou willen dat ik het al jaren geleden gehad had.

Vroeger reed ik met een Cook, de beta uitvoering die een redelijke release heeft. Toch stropt het wel, zeker met een heethoofd als Opal is dat het laatste wat je wil. Maar we deden het er redelijk mee, hoewel met aanleunig rijden geen aanrader was. Verder heb ik de Libra geprobeerd, OK voor de aanleunig, maar niet handig als je aan het flierefluiten bent, ding wappert alle kanten op. Touwhalster is me ook te grof.
    Ding van de ruitershop, 0,0 release, Opal werd razend.
    Sidepull met gevlochten neusriem, veel en veel te scherp.

Ik was dus al een poos zoekende, en de Micklem is voor ons de uitkomst.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Fijn dank je voor je verslag, het gaat mij ook om de milde bitloze uitvoering, rij nu met hoofdstel en gevlochten neusriem (wel redelijk zacht hoor).
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Opal heeft gewoon een fragiel neusje en is erg gevoelig. De eerste keer dat ik met de gevlochten neusriem reed, dacht ik, goh, daar reageert ze snel op. Verder niet nagedacht. Was ook op een buitenrit, niks bijzonders doen, lekker relaxen.
    De volgende dag zei ze, joh doe het zelf aan. OK, ik op mijn neus proberen, en schrok me dood, dat doet pijn!
    Nog geprobeerd het in te tapen, allemaal niet fijn.
    Dus in de kast gehangen.
    Zeker nu ze Parelli paard is, is pinkjes druk al meer dan genoeg, maar dat verschilt vast per paard. Met alle bitloosheden moet je het gewoon proberen, dus fijn dat je er een kan lenen. Maar feit (hahaha) blijft dat het een stabiel hoofdstel is.

Ik had het topic over het hoofdstel hier gevonden en dacht kom laat eens kijken of ik daar interesse van meer mensen voor kan krijgen.
    Met als gevolg binnen de NVBP uitgebreid getest. Een van de bestuursleden heeft nauwe contacten met paul versluis (paarden tandarts http://www.paul-versluis.nl/versluis.php ) ook hij is er erg enthousiast over. Dan met name met het "bit rijden" manier.
    Hij vindt dat dit hoofdstel minder druk op de lagen geeft en niet de mondhoeken omhoog trekt dit door de bitclips die er voor zorgen dat de neusriem dan ook inwerking gaat treden en zo zorgt voor een drukverspreiding. Hij heeft hem als ik het goed vertel ook gebruikt om te mennen.
    Hij vindt hem best wel vriendelijk inwerken dus.
    Ikzelf heb hem niet getest met bit maar wel de bitloze varianten. De a la Cook manier vond mijn paard waardeloos en de overige testers hadden min of meer vergelijkende resultaten. De paarden waren er niet blij mee. Wij kwamen tot de conclusie dat er een dusdanige uitwerking op het paardenhoofd kwam dat ze niet meer wisten wat de ruiter bedoelde. Kortweg een heleboel verkeerde signalen kregen. Met als gevolg erg zwaar in de hand of moeilijk dressuuroefeningen te vragen.
    Als sidepull of als iets scherpere sidepull (extra bandje onder de kin door met riempjes er aan) werkt het goed en hadden de paarden er niet of nauwelijks problemen mee.

Ook gecombineerd rijden dus met bit en bitloos (en twee teugels) was het goed te doen. Dit om de overstap voor mensen welke bitloos willen gaan maar niet echt durven te vergemakkelijken.
    Als kaptoom werkt hij in mijn situatie het zelfde als met een weense kaptoom, geen problemen dus.
    Binnenkort komt hij in de bruikleenservice voor de leden

Hij lijkt me ook erg gaaf

voor mij iets voor in het nieuwe jaar..

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Die staat ook op mijn verlanglijstje. Vind het een uitvinding die ik zó knap vind: om van iets wat er al eeuwen is iets níeuws te bedenken. Alleen in theorie klinkt het al erg logisch. En in de praktijk blijkt dat dus ook. Kortom: op mijn lijstje (hij is nog errug mooi ook )

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Mera en ik zagen hem hangen op paard&koets vorige week. moest meteen aan dat topic denken, leuk om te lezen dat mensen hem ook daadwerkelijk gekocht hebben
    A lot of people talk to horses, not many listen

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Zayna
    Mera en ik zagen hem hangen op paard&koets vorige week. moest meteen aan dat topic denken, leuk om te lezen dat mensen hem ook daadwerkelijk gekocht hebben
    NienkeFunny was zo lief om er een paar voor me uit te stallen daar

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Damn die heb ik gemist!
    Jammer, had ze graag willen zien!

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik heb hem vandaag binnen gehad, en ben wel benieuwd naar jullie mening hoe die zo zit?
    Als die goed zit volgen er nog wel een keer mooiere foto's hoor.
    En dan krijgen jullie ook mijn mening.
    Alvast Nienke, van harte bedankt voor het leveren.

De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ziet er goed uit, weet niet hoe het hoofdstel hoort te zitten, ben benieuwd naar je ervaring.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Mooi Dyonne!

Zoals ik het kan zien, mag je de neusriem iets laten zakken omdat de knik nu onder tegen het jukbeen aanligt. Daar hoort een vinger tussen te kunnen.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten