Ik wil graag jullie mening. Toen we Odet kochten stond ze voor op ijzers. Ze is ooit hoefbevangen geweest. Toen we haar kochten wilde de vorige eigenaar haar nog een keer laten beslaan. We hebben toen gezegd.... laat de hoefsmot maar komen maar laat de ijzers maar weg. Voor de winter zie ik zeker geen reden voor ijzers. Daarbij zijn we nog niet toe aan lange ritten en voor de koets heeft Dean eerst een menbewijs nodig. Opzich zie ik haar niet vreemd lopen of zie ik niet dat ze last heeft van haar hoeven. Nu merkte ik laatst bij het hoeven krabben dat haar linker voor hoef wat stonk. Ik heb de stal eigenaar erbij gehaald (de man heeft jaren lange ervaring). Hij zei mij dat ze idd licht last heeft van straalrot. Ik heb hier ondertussen een spray voor van een hoefsmit. Moet ik hier nog meer aan laten doen of gewoon goed schoonhouden en behandelen met het speciaal daar voor bestemde goedje?
Toen de staleigenaar naar haar hoef keek zag hij ook dat haar zool een beetje bol stond. Echter toen we haar kochten was het veel erger en nu staat het eigenlijk gelijk aan de hoerand en in het begin stond het echt bol. Ik heb express regelmatig gewandeld op asvalt. Niet hele afstanden maar wel regelmatig. Ik heb het idee dat de natuur gewoon goed zijn werk doet. Moet ik nou toch in die zool laten snijden of gewoon de natuur verder zijn werk laten doen.
Bladwijzers