Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: hoefschoenen easyboot epic

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

hoefschoenen easyboot epic

Ik heb voor Memphis een paar 2e hands Easyboot Epics om uit te proberen.
    Ik heb natuurlijk haar voeten eerst opgemeten en de maat (3 ) van de schoenen zou moeten passen.
    Nadat ik ze aan had gedaan, verloor ze kort na elkaar eerst de ene en daarna de andere schoen.
    Nu had ik op de instructie -video op YouTube gezien dat je de draadjes nog extra op spanning kon zetten door ze OM de bovenste haakjes van de sluiting te doen. (gebruikers van de Easyboot zullen dit waarschijnlijk wel begrijpen) Hierna bleven de schoenen wel goed zitten.
    Nu is mijn vraag echter: is het mogelijk de schoenen TE STRAK te zetten??
    De strap die over de hoefballen loopt lijkt me daarbij het grootste gevaar.
    Werkt het hoefmechanisme nu nog wel en krijgt mijn paard na een uur in de schoenen geen last van gevoelloze hoefballen?
    mijn paard heeft een mening.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: hoefschoenen easyboot epic

Weet je zeke rdat de strap doorloopt over de hoefballen??? Volgens mij zitten ze niet zo snel te strak.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

geen zorgen zelfs als ik die schoenen met mn volle gewicht moest dichttrappen (door op die clips te gaan staan dus), kreeg Dar er toch nog zn poten uit zonder zn hoefballen te beschadigen TE vast lijkt me dus erg moeilijk
    Hinnik!

Aangemeld
    Apr 2005

@Whoopie: eh, ik weet niet of ik het goed beschrijf, maar de strap loopt langs de onderkant (onderste helft) van de hoefballen, net boven de hielen. Dat is ook de bedoeling volgens mij, anders zouden ze aan de achterkant nergens vast zitten.

@Sita: Dat dichttrappen moet ik ook doen. En uittrekken dmv. een hoevenkrabber, die ik onder de sluiting zet.
    Had Dar zijn schoenen dan ook al langere tijd aangehad of gingen ze direct uit?
    Ik heb overigens de Easyboot zonder gaiters. (dus zijn het officieel dus ook geen Epics,maar gewoon Easyboots, zonder toevoeging)

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik trap de schoen soms ook vast en moet de schoen ook op die manier losmaken, heb nog nooit gemerkt dat ze er last van had (nu gebruik ik ze niet vaak hoor)
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door memphis
    @Whoopie: eh, ik weet niet of ik het goed beschrijf, maar de strap loopt langs de onderkant (onderste helft) van de hoefballen, net boven de hielen. Dat is ook de bedoeling volgens mij, anders zouden ze aan de achterkant nergens vast zitten.

@Sita: Dat dichttrappen moet ik ook doen. En uittrekken dmv. een hoevenkrabber, die ik onder de sluiting zet.
    Had Dar zijn schoenen dan ook al langere tijd aangehad of gingen ze direct uit?
    Ik heb overigens de Easyboot zonder gaiters. (dus zijn het officieel dus ook geen Epics,maar gewoon Easyboots, zonder toevoeging)
    spiksplinternieuwe schoenen, slechts twee keer mee gaan wandelen. de eerste keer allebei moeten gaan zoeken en de tweede keer (toen had ik er de gaiter op gemonteerd) bengelde ze nog aan zn benen...
    Hinnik!

Aangemeld
    Apr 2005

dank jullie wel voor je ervaringen.
    't wel een gemier hoor, die dingen.
    toch merk ik wel verschil in de manier waarop ze loopt over ruwe bodem.
    eigenlijk zou ze ze ook achter moeten hebben, maar dan wordt buitenrijden volgens mij meer een zoektocht naar afgetrapte hoefschoenen dan een lekker ritje

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Als ze de hoefschoenen uittrapt denk ik dat je gewoon niet de juist maat hebt.

Bij het opmeten kwam ik ook uit op maat 3. Ik had wel het geluk dat de verkoper ze bij ons is komen aanpassen. Maat 3 werd idd uitgetrapt ondanks dat de maten min of meer klopte. Maat 2 paste prefect en bleven altijd aan, zelfs na modderbad dat lekker vastzoog.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dat lijkt mij zo,n akelig idee dat de schoenen uit kunnen gaan, ik heb het nog nooit gehad bij Whoopie, heb ik wel de schoen met de gaiters, maar ze blijven altijd goed zitten, dus ik denk idd dat je niet de goed maat hebt,
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

geloof mij...sommige paarden trappen ze nu eenmaal uit, hoe strak ze ook zitten... Ik had ook een maat 2; zat superstrak. amper aan te krijgen, maar een overstappende draver krijgt ook dat uit hoor.
    Dat deed hij vroeger met ijzers trouwens ook; zelfs als ze hem extra kort op het beslag zetten (ja wist ik veel vroeger )
    Hinnik!

Ik heb voor Enya uiteindelijk ook een maat kleiner moeten kopen dan gemeten. Die gingen ook uit en uiteindelijk bleek een maat kleiner óók te passen (en die bleven wél zitten).

ik rij er al jaren mee, nooit problemen. maar ze moeten wel goed passen.
    ben ik te laat met bekappen gaan ze moeilijk aan. Ik gebruik zowel alleen voor of aan alle vier de voetjes.
    dit wissel ik af.
    Eentje ben ik nu helaas kwijt geraakt. De gaiter was al uitgescheurd nadat hij er op stapt had na een schrikactie.
    En nu ben ik hem helaas ergens verloren en niet meer terug gevonden.
    Moet wel zeggen dat dit schoentje bij dit voetje net ietsje te los zat. had dus eigenlijk een andere maat moeten gaan kopen.
    misschien doe ik dat alsnog.
    maar voorlopig gaat blootsvoets weer weer goed

Aangemeld
    Apr 2005

Ik heb de schoenen, nadat ik ze nog 2 keer verloren had onderweg, toch maar terug gebracht.
    Zoals Whoopie ook al zei, ik vond het een vervelend idee dat ze uit konden gaan, en zat de hele rit naar beneden te kijken of ze nog aan haar hoeven zaten.
    De laatste keer moesten we met 1 schoen naar huis gaan, de andere kon ik niet weer vinden, maar gelukkig kwam een aardige buurman hem terugbezorgen!
    Dit hoefschoenavontuur is dus niet zo goed afgelopen. Maar misschien moet ik nog eens een ander model proberen.
    De Easyboot glove lijkt me ook wel goed, alleen nog even wachten totdat ze in Memphis' maat verkrijgbaar zijn.
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb een paar easyboots epic te koop, 10 maand oud en geen beschadigingen, altijd goed onderhouden.
    Mijn paard heeft 2 verschillende voeten, de ene is maatje 1 en de andere maatje 0. Ik heb ze trouwens nooit verloren.
    Doe maar een bod!
    Sonja

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

intressant...Nog nooit serieus overnagedacht eigelijk en toen kwam ik net bij een topic bij de buren die over de easyboots glove gaan. Erg handig schoentje en de mensen die ze daar hebben besteld zijn er erg tevreden mee.

Omdat Diesel af en toe nog niet lekker loopt zit ik er nu over te twijfelen. ik zou ze zeker willen uitproberen of het uberhaubt verschil maakt.

Maar doe je ze dan altijd om met buitenrijden of wissel je af? want soms loopt Diesel lekker maar soms ook niet.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten