Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 34

Topic: Hoefschoenen

  1. #1
    Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Erpe-Mere(B)
    Berichten
    1.138

    Hoefschoenen

    Hoi,

    Ik zou binnenkort graag met Gipsy lange afstanden willen wandelen. Gipsy is 14jaar en heeft nooit hoefijzers op gehad. Wanneer ik met hem lang wandel slijten zijn hoeven vreselijk snel af en loopt hij mank (ook als ik hier lang op train). Ik ben tegen hoefijzers dus dat is geen optie.

    Zijn er mensen die ervaring hebben met hoefschoenen? En welk merk is ideaal?
    Ook verkoopplaatsen waar jullie tevreden van zijn? En of er een mogelijkheid is tot het testen van hoefschoenen voor ik ze koop?

    Alvast bedankt!
    Jolijn

  2. #2
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Hoefschoenen

    Ik lees even mee..

  3. #3
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Hoefschoenen

    Hoi Jolijn, ik heb ervaring met Smit schoenen en de easyboots.

    Smit: super service, op maat gemaakt, goede demping, makkelijk aan en uit.
    Mindere punten: dikke zool waar mijn merrie over struikelde bij schrikken, hoefballen moeten goed gewend worden aan de wrijving van de schoenen.

    Easyboots: geen gewenningsperiode, makkelijk aan te doen, simpele onderdelen die te vervangen zijn, dunne zool waar mijn peerd niet over stroffelde
    Mindere punten: standaard maten, bij niet goed passen sneller verliezen (logisch).

    Zelf ben ik meest tevreden over de Smitjes: goede demping en perfecte pasvorm. Ze liep er echt heerlijk op. Mijn Glare is er echter een keer dwars doorheen (zijkant) geschoten bij een schrikreactie (vanuit galop in berm in 1 sprong de weg op). Dan heb je dus 4 schoenen rond de koot bungelen; niet echt rustgevende situatie. Spul dr met mes afgesneden. Daarna heeft Smit zwaardere exemplaren gemaakt (was garantie!!!).
    Dit gebeuren kwam omdat ik de hoefrand niet mooi rond geraspt had, was dus zeker te voorkomen geweest! Was mijn eigen schuld.
    Voor Glare waren de easyboots prettiger omdat ze bij schrikken niet over haar dikke zolen struikelde, maar de demping bij easyboots is veel minder/nihiel.

    Hoop dat je er wat aan hebt
    Renegades hoor ik ook goede verhalen over maar zijn stukje duurder.

  4. #4

    Re: Hoefschoenen

    Voor Glare waren de easyboots prettiger omdat ze bij schrikken niet over haar dikke zolen struikelde, maar de demping bij easyboots is veel minder/nihiel.
    Dit ben ik met je eens. De zolen zijn vrij hard. Maar gelukkig hebben ze fijne inlegzooltjes in 3 zachtheden.

    Ik vind easyboots de fijnste tot nog toe. Heb marquis en cavallo geprobeerd, die ik beiden erg lomp vond.

  5. #5
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Hoefschoenen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Voor Glare waren de easyboots prettiger omdat ze bij schrikken niet over haar dikke zolen struikelde, maar de demping bij easyboots is veel minder/nihiel.
    Dit ben ik met je eens. De zolen zijn vrij hard. Maar gelukkig hebben ze fijne inlegzooltjes in 3 zachtheden.
    Geniaal! Wist ik niet, weer wat geleerd. Had Glare wel lekker gevonden

  6. #6
    Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Erpe-Mere(B)
    Berichten
    1.138

    Re: Hoefschoenen

    Bedankt voor de reacties Ik heb alvast een mailtje gestuurd naar cabcalor of zij eventueel hoefschoenen hebben die ik eerst mag testen Het zou zonde zijn om er zoveel geld aan te geven als ze dan niet goed zitten. Ik ben benieuwd...

  7. #7
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Hoefschoenen

    Hey Jolijn

    Fred van Cabcalor is bij ons geweest om aan te passen. Dareng liep er heel fijn mee. Ze zijn in het begin wel een beetje moeilijk om aan te krijgen. Ik loste dat op door ze een beetje in te vetten, schoven dan lekker aan.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  8. #8

    Re: Hoefschoenen

    Als de easyboots nog nieuw en stijf en dus moeilijk aan te krijgen zijn, deed ik ze altijd eerst in een emmer heet water. Zelfs Pete Ramey keek verrast op van dit idee. Scheelt echt een hoop gesjor.

    Verder vind ik ook de easyboots de beste die ik gebruikt heb, Marquis vloog altijd om ons hoofd, Cavallo zijn meer sloffen, niet om mee te rijden, en renegades staan op verlanglijstje.

  9. #9
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Hoefschoenen

    Mijn ervaring ook maar even neerzetten:

    Ik heb voor mijn eigen paardje Easyboot en Marquis geprobeert. In Easyboot kreeg ik zijn voet dus gewoon helemaal niet, omdat die redelijk lang is. De maat klopte van geen kanten voor hem. Maar daar zal jij vast niet tegenaan lopen.

    Marquis vond ik een regelrecht drama, de eerste keer liet ik ze nog geen 10 minuten om en toen kreeg hij bloedende hoefballen. Het hele idee van die ribbels aan de achterkant vind ik sowieso niets. Maar misschien is dat een heel ander verhaal als je er sokken onder doet? Ohja en daarnaast kon hij ze ook nog eens uittrappen. Ik weet het niet, vond het niet zo iets.

    Een van de paardjes hier op stal had eerst Smitjes. Dat ging goed en fijn. Ze werd weinig gereden, dus zo goed was ze niet gewend, maar ze kon ze dan wel weer ineens voor langere tijd om zonder problemen. Dus dat vond ik wel ideaal. Het enige nadeel was dat ze na niet zo lang een nieuw paar moest omdat haar voeten ernstig verbreed waren. Maargoed, ze had dan ook lang op ijzers gestaan. Nu loopt ze zonder, omdat dat weer goed ging en ze dat ook duidelijk het fijnst vindt.

  10. #10
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Hoefschoenen

    Pff...net een tekening gemaakt van Diesel zijn voorhoeven. Maar als ik dan kijk naar hoe ik da de maat moet meten denk oow...?? Er staat bij de hielen (het breedste gedeelte) meten maar dit is bij Diesel niet het breedste dat gedeelte zit ergens in het midden en komt op 140mm. Dan de lengte..ook hier reken je de bal van de voet niet mee? Maar hoe weet ik dan tot waar ik op de tekening moet meten want de bal teken ik er gewoon bij. Uiteindelijk kom ik dan op de lengtemaat van 145 en 143.

    In de tabel kom ik dan uit op maat 3 als ik de lengte aanhou en maat 4 als ik de breedde aanhou..

    Ik neem gewoon die dingen wel mee naar de winkel en dan moeten ze me daar maar verder helpen. Tenzij iemand me verteld wat ik anders nog kan doen.

  11. #11

    Re: Hoefschoenen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Pff...net een tekening gemaakt van Diesel zijn voorhoeven. Maar als ik dan kijk naar hoe ik da de maat moet meten denk oow...?? Er staat bij de hielen (het breedste gedeelte) meten maar dit is bij Diesel niet het breedste dat gedeelte zit ergens in het midden en komt op 140mm. Dan de lengte..ook hier reken je de bal van de voet niet mee? Maar hoe weet ik dan tot waar ik op de tekening moet meten want de bal teken ik er gewoon bij. Uiteindelijk kom ik dan op de lengtemaat van 145 en 143.

    In de tabel kom ik dan uit op maat 3 als ik de lengte aanhou en maat 4 als ik de breedde aanhou..

    Ik neem gewoon die dingen wel mee naar de winkel en dan moeten ze me daar maar verder helpen. Tenzij iemand me verteld wat ik anders nog kan doen.
    Je mag van allebei de maten wel 2 st komen halen..

  12. #12
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Hoefschoenen

    Nou...ik heb vandaag de maat 2 van de epics kunnen proberen maar daar kreeg ik Diesel zijn voetje niet in. In de lengte zou het kunnen maar zeker niet in de breedte.
    Maat 3 was weer te groot omdat de lengte veelste groot was en je de schoen kon draaien.

    Dus moet opzoek naar een ronder model. Mooi balen!

  13. #13
    Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Erpe-Mere(B)
    Berichten
    1.138

    Re: Hoefschoenen

    Ik heb mij ingeschreven om trektochten mee te rijden Zaterdag de eerste korte wandeling. Als dat leuk is dan koop ik binnenkort hoefschoenen, waarschijnlijk easyboots. Ik zal de hoeven eerst laten opmeten door Fred.

    Maar is het niet zo dat de vorm van de hoeven steeds veranderd? Zoja, vallen die dan niet uit? Verslijten hoefschoenen eigenlijk snel?

    @ peaches: stom voor je! Misschien iemand die u tips kan geven?

    Xxx

  14. #14
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Hoefschoenen

    Volgens mij ligt het aan de situatie of de hoeven veranderen, als ze van de ijzers komen en anders bekapt worden dan veranderd er wel iets maar volgens mij zijn de hoeven van mijn paardje redelijk constant , haar hoeven zijn verder oke. Ik heb ook de easyboots, nooit echt veel gebruikt, maar ze loopt er zo op weg, nooit irritatie gemerkt. De Renegades lijken mij ideaal omdat die heel makkelijk zijn aan te doen staan nog op mijn verlanglijstje.

    Lieke Klaas heeft ze bij mij aangemeten....
    Mischien weet hij welke schoenen beter passen bij Diesel?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  15. #15
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Hoefschoenen

    hij komt morgen ff langs..dan maar ff overhebben.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •