Hier ook geen schuilstal, alleen wat bomen tegen de wind. Gisteren was het -10, maar Moon had het totaal niet koud, en was lekker soepel. Elske heeft een tijd een verzorgpaard gehad, een anglo arabiertje, en die had het wel eens koud. Je zag het duidelijk, ze begon dan te rillen, was stijf en sjagerijnig. Dat zijn dan ook de dingen waar ik op let. Maar ik denk ook dat paarden dit weer prettiger vinden dan kou en regen.
Waar ik me bij Moon wel zorgen over begin te maken, is dat ie nog steeds op gras staat. De groep staat in een enrome wei met lang, kruidig gras. Er staat genoeg om de hele winter mee door te komen, maar kunnen ze er nu nog wel bij? Gisteren heb ik een tijdje staan kijken. Ze schuiven de sneeuw weg met hun neus of graven met hun voorbenen. Maar ondertussen is het weer gaan sneeuwen en ligt er al zo'n 20 cm hier. Ik ga straks kijken of dat nog wel lukt. Ondertussen voer ik grasbrok bij.
De eigenaar van de pensionstal is zeer terughoudend met bijvoeren, dus daar hoef ik niet veel van te verwachten.
Bladwijzers