Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Paard, volg mij door GaWaNi Pony Boy

  1. #1
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Paard, volg mij door GaWaNi Pony Boy

    Ik moet zeggen dat de titel mij niet aantrok, hoe een paard je volgt tja dat heeft Parelli me al eens 'uitgelegd' het was vooral de ondertitel die in het oog sprong Indiaanse Natural Horsemanship. Tja was er dan een andere NH dan ik geleerd had, en was die van Parelli dan de Cowboy NH?

    Het boek werd dan ook een kado onder de kerstboom.

    [attachment=0:d5cbe]paard volg mij.jpg[/attachment:d5cbe]

    Het is een prachtig geïllustreerd boek met hele mooie foto's waar je zo bij kan wegdromen, in de ongerepte natuur, zonder zadel met prachtige paarden (of pony's). De zon 'springt' zo uit de foto's in de woonkamer (zeker als buiten sneeuw ligt geeft dit een 'ander' gevoel).

    De inhoud: wat mij opvalt is dat de Indiaanse en Cowboy NH niet veel verschillen van mekaar, heel veel Parelli-dingen kom ik tegen in het boek. Maar omdat het soms anders beschreven is, vanuit een andere invalshoek is bekeken, zijn er toch weer een aantal puzzelstukken die (voor mij) op zijn plaats vallen.
    Ook wordt er in het boek veel aandacht besteed aan het rijden zonder zadel. De schrijver geeft aan dat een BBP kan schuiven en dus voor 'ruis' gaat zorgen bij het paard, hij vindt dit dus geen goed alternatief. Er wordt aandacht besteed aan het zwaartepunt van paard en ruiter, waardoor er weer een aantal dingen verduidelijken.
    Doorheen het boek wordt eigenlijk veel aandacht besteed aan hoe belangrijk het is dat jij je bewijst als goede leider aan het paard. Ook de indianen (!) zwaai komt uitvoerig aan bod.

    Is het een 'must have book' voor mensen die al langer bezig zijn met NH?
    Neen, maar het is zeker een 'nice to have book', voor deze mensen, door de mooie foto's en prachtige verhalen...

    Voor mensen die net bezig zijn met NH (of er nog nooit van gehoord hebben) vind ik het een boek om mee te beginnen,
    en zo hoop ik dat dit boek ook een bijdrage levert aan de betere wereld voor de paarden...

    ***edit by Callippo***
    FF een linkje voor meer info/bestellen: Paard, volg mij
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    "Dromen komen uit..."

  2. #2
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Re: Paard, volg mij door GaWaNi Pony Boy

    Ik ben dat boek net aan het lezen! Ook gekregen .
    Er staan inderdaad heel erg mooie foto's in en de beschrijvingen zijn ook erg leuk. Ik ben het wel eens met wat Liesbet geschreven heeft. Gewoon een fijn hebbuh-boek!
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  3. #3
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Paard, volg mij door GaWaNi Pony Boy

    Ik heb ooit de dvdversie gekocht...super mooie beelden en fijne uitleg..maar meer mooi om naar te kijken als echt iets nieuws leren. iid erg leuk om te hebben al kan ik het ook wel missen

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Paard, volg mij door GaWaNi Pony Boy

    Lijkt me een erg mooi boek!

    Ik heb GaWaNi een keer op de NH-dag gezien, vond het toen erg tegenvallen. Kan me voorstellen dat het een heerlijk plaatjesboek is. Zo is dat van Hempflingook GE-WEL-DIG om doorheen te bladeren.

    In het Engels heeft het trouwens een mooiere titel: Horse, follow closely (en bij Amazon is de ENG versie duurder dan de NL versie, da's apart)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re: Paard, volg mij door GaWaNi Pony Boy

    Oh dat klinkt wel leuk!

    Kan je dat indianenzwaai-stukje niet ff kopieren? Chivas is een stukje kleiner dan Navajo dus nu kan ik beter oefenen
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2009
    Locatie
    2440 Geel
    Berichten
    172

    Re: Paard, volg mij door GaWaNi Pony Boy

    Mooi hé, hier lag hij ook onder de boom.

    Heb alleen nog maar de foto's bekeken, ben eerst aan't genieten van mijn nieuwe boek van Mark Rashid.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •