Vitesse heeft altijd erg veel energie, als ik een week niet rij of niets anders met haar doe is het echt een bommetje van energie. Ik kan haar prima onder controle houden, dat is het probleem niet. Maar ik heb hier eens met mijn telefoon gefilmd wat er gebeurd als ik haar gewoon los laat in de bak en vervolgens zelf niets doe..
https://www.youtube.com/watch?v=jdJMDaCZY9g[/video]
Ze krijg Pavo nature's best, dus daar komt de energie niet vandaan..Soms vind het best moeilijk want ik voel me schuldig als ik een week niet iets met haar kan doen..
Ze komt gewoon de hele dag buiten, maar ook dan doet ze vaak zat zo in de paddock.
s' zomers in de wei als de 24/7 buiten staat net zo.
Al met al, zo is ze gewoon en als ik veel met haar rij ( 3x in de week 1,5 uur hard doorrijden in het bos) dan is er weinig tot niets aan de hand. En ik kan er ook wel om lachen, gelukkig heb ik zelf ook zat energie
Toen Angele haar een keer scanio sacraal heeft behandeld zei ze ook: MEAN, wat is zij druk in haar hoofd..
Wat is me afvraag, kan ik haar hier verder meehelpen, behalve door haar veel beweging te geven?
Als ik met haar bezig ben is je verder vaak gewoon normaal, niets aan de hand. Dan moet ik nog wel eens vragen of ze door kan lopen maar als ze dus alleen ergens staat: wei, paddock of los in de bak kan ze dus zo gek doen..
Nou ik heb me best gedaan om het goed uit te leggen, ik hoop dat het is gelukt..
Groetjes Anouk
Bladwijzers