Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

  1. #1

    Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Hoi! Ik heb al zonder zadel op Zowy gereden,waarna deze wegrende ( )
    En nu ga ik dit touwhalster kopen:
    http://www.agradi.nl/productimages/4040913.jpg
    (Trouwens,als je Zowy eens wilt zien; ik geef in mijn reactie hierop wat links:P)
    Nu nog een keer een weekje leasen en proberen maar!
    Haha,in verband met de winter heeft Zowy de gewoonte gekregen om bij elke hoek weg te rennen
    Ik weet dat Zowy alleen een beetje pest,en waarschuwt,maar niet bokt,echt schrikt of met opzet stout is.
    Dat weet de rest niet dus stappen er heel veel mensen af XD
    Blijf jezelf,laat het dier je vertrouwen.
    Als je dat doet kun je van elkaar houden.

  2. #2

  3. #3

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    waar ga je dat touwhalster kopen als ik vragen mag ??

    Die zijn erg dik en volgens mij niet prettig om mee te rijden, heb er zelf ook een die heb ik gekregen het is raar dik touw

    ik zou gelijk bij http://www.equiplay.eu
    daar heb je goede touwhalsters die ervoor gemaakt zijn..

    en vraag me af waarom je moet lachen dat zowy in elke hoek wegrend, zou me eerder gaan bedenken waarom die dat doet !
    doet die echt niet omdat die het leuk vind maar goed

  4. #4
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Wat ga je met dat halster doen dan?
    Ga je met grondwerk beginnen, of ga je een poging doen bitloos te rijden?

  5. #5
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Ik heb alleen het eerste filmpje gekeken. Ik heb een aantal opmerkingen.
    Allereerst ben ik heel blij, dat je hier gaat lezen.
    Het zal voor jou en je pony een hele vooruitgang gaan worden

    Niet alles kan in één keer veranderd worden, maar hier krijg je alvast 3 punten, waar je gelijk mee van start kan:

    punt 1:
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nelsonxx
    Ik weet dat Zowy alleen een beetje pest
    Paarden "pesten" niet. Voor "pesten" moet je vooruit kunnen denken. Paarden denken alleen in het NU.
    Als Zowy iets doet, probeert ze je iets te vertellen.
    Door te denken dat ze je "pest" luister je niet naar wat ze jou vertellen wil

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nelsonxx
    Haha,in verband met de winter heeft Zowy de gewoonte gekregen om bij elke hoek weg te rennen
    punt 2:
    Wat je hierboven schrijft is niet grappig. Zowy is waarschijnlijk ten einde raad.
    Ze probeert iets te vertellen en niemand luistert.
    Dan is er nog maar één ding wat je als paard kan doen: wegrennen.
    Dat zie je vaker bij paarden waar niet naar geluisterd wordt...die gaan rennen

    Punt 3:
    Op filmpje 1 zie je dat je sporen aan hebt, terwijl je zonder zadel rijdt (op 2 minuut 40).
    Zonder zadel rijden vergt veel balans. Bij het minste of geringste prik je in Zowy's ( magere ) buikje..
    Waarschijnlijk heb je daar niet eerder bij stilgestaan.
    Maar namens Zowy hoop ik, dat je je sporen vanaf nu nog een paar jaar in de kast laat staan.

    Tot slot:
    Je kan voor E 25,00 al een complete DVD-cursus "natural horsemanship" kopen op http://www.equisense.nl
    Daarin leer je, hoe paarden praten en wat het betekent.
    E 25,00 lijkt veel geld, maar dat is het niet: voor lessen betaal je méér.
    Je zal van die DVD al héél veel gaan leren . En Zowy zal daardoor een prettiger leven krijgen .
    Omdat er dan voortaan naar haar geluisterd wordt...

    Ik wens je veel succes. Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  6. #6

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Ja,ik ga bitloos rijden.
    Ja oké,maar een aantal jaren geleden heeft zelfs een DIERENARTS naar haar schrikpogingen gekeken,en kwam tot de conclusie dat Zowy heel lang doet over het wennen aan vogeltjes in een hoek,geluidjes of kleurverandering op de muur.
    En ik denk btw niet echt dat ze heel bang is; alleen even een schrikreactie..
    Vraagje;
    Wat vonden jullie trouwens van haar??
    Mooi hè??
    Blijf jezelf,laat het dier je vertrouwen.
    Als je dat doet kun je van elkaar houden.

  7. #7

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    E.Zanden??
    Ik heb helemaal geen sporen!!
    Nooit gehad!!
    Dat zie je dan misschien verkeerd,maar ik heb GEEN sporen.
    Blijf jezelf,laat het dier je vertrouwen.
    Als je dat doet kun je van elkaar houden.

  8. #8
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Ik zie toch ook sporen op je eerste filmpje hoor... Kijk maar eens goed...
    Ik zou als ik jou was eerst jezelf maar eens héél goed verdiepen in het wezen paard en in het grondwerk voor je uberhaupt bitloos gaat rijden... het zou de eerste niet zijn die ongelukken krijgt omdat er belangrijkste stappen overgeslagen worden.

    bitloos rijden is héél fijn, maar daarvoor moet je eerst vertrouwen en respect opgebouwd hebben vanop de grond voor je hetzelfde kan toepassen onder zadel.

    succes in ieder geval! Ik hoop dat je hier veel zal leren!

  9. #9
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Volgens mij ben je nog heel jong of heb ik het mis?

    Je hebt nog een hele weg te gaan en volgens mij ben je nog niet helemaal mee over wat er op dit forum te leren valt of over wat dit forum echt gaat.
    Het uiteidelijke doel is niet over een paard praten en hoe mooi hij eigenlijk is. Natuurlijk vinden we gewoon elk paard mooi, ook het jouwe. ECHT WAAR! Maar wij willen voor ons paard meer dan hem alleen mooi vinden.

    Het doel is om je paard meer paard te laten zijn, begrijpen waarom je paard dingen doet. HIj doet het echt niet om jou te pesten Hij wil je vast en zeker iets vertellen. Het is alleen aan jou om te luisteren en het te vertalen naar mensentaal. Hem te helpen moediger te worden om niet in elke hoek weg te spurten. Dat is een stukje van NH.

    Een touwhalster kopen is misschien voor jou een eerste stap naar NH maar met een touwhalster rijden is niet NH.
    Start met grondwerk en koop (of leen van iemand) de equisense dvd het is een zeer goede dvd en heel rustig en duidelijk opgevat.

    Je komt er wel uit met veel vragen stellen hier en goed te luisteren naar wat men hier schrijft en goed te luisteren en te kijken naar jouw Zowy. Wees niet teleurgesteld in reacties die jou niet vriendelijk overkomen. Reacties/kritiek komt soms hard aan maar leer er iets uit en laat je niet afschrikken. Stel jezelf en ons veeeeeel vragen en NH word je wel duidelijk.

    Veel succes
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  10. #10

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Dat snap ik ook,dankjewel.
    Ben alleen nog niet bekend met NH.
    En Willeke?
    Ik heb nog nooit in mijn hele leven met sporen gereden,misschien zien jullie mijn chaps verkeerd of zo..
    Blijf jezelf,laat het dier je vertrouwen.
    Als je dat doet kun je van elkaar houden.

  11. #11
    Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    455

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Wat een leuk paard is Zowy!
    Heel erg leuk hoor, dat je graag wilt beginnen met nh!
    Ik ben ook nog maar 13 en in het begin kan alles nogal ingewikkelt zijn he?
    Je weet niet waar je moet beginnen enzo...
    Leuk dat je een touwhalster gaat kopen.
    Als je zegt dat je geen sporen draagt, zal dat wel zo zijn het zou raar zijn om over zoiets te liegen.

    Over het feit dat Zowy altijd wegspringt in de hoeken, een schrikreactie is toch bang zijn, of bedoel je dat anders?
    Miscien moet je eens proberen om voor je opstapt eens rustig met haar door de hoeken te stappen aan de hand? Of heb je dat al geprobeerd? Zo kan je mischien proberen in cirkeltjes door de hoeken te lopen, langs beide kanten, tot ze het niet meer eng vind. Bij Gipsy helpt dat. Maar het kan goed zijn hoor, zoals je zegt, dat ze heel erg rap schrikt. Hoe vaker jullie samen leuke dingen doen hoe een betere band jullie zullen krijgen, en als ik jou zo hoor, moet dat lukken! Ik heb altijd veel gelezen hier op het forum,veel meeschrijven doe ik niet want daar weet ik nog te weinig voor, maar je leert er heel veel door

    Ik denk dat je het fantastisch bedoelt met Zowy! Heel erg leuk dat je op het forum bent gekomen.
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

  12. #12

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Nou,het is niet zo dat ze het iedere keer doet..
    Soms gaat ze gewoon door de hoek,en soms springt ze weg..!
    En ik heb haar zelfs los door de bak laten lopen en ze liep zonder problemen door de hoeken..
    Bedankt,Gipsy!
    Blijf jezelf,laat het dier je vertrouwen.
    Als je dat doet kun je van elkaar houden.

  13. #13
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Hey! Ik ga eens een poging wagen..

    Hoi Nelson!

    Fijn dat je met NH wilt beginnen De anderen en ik willen ook geen kritiek leveren hoor.....ze willen je alleen helpen en vertellen dat NH meer inhoudt dan zonder bit en zadel rijden

    Wat E.Zanden en alle anderen je proberen te vertellen is dat Zowy je met wegspringen iets wil vertellen.
    Ik vraag me af of een dierenarts (DA) daar iets zinnigs over kan zeggen of hij moet ook gedragsdeskundige zijn

    Wat E.Zanden al vertelde een paard denkt niet aan gisteren, morgen, over een uur, een minuut.....een paard denkt alleen in het nu en als hij/zij zich onveilig voelt hoe hij NU zo snel mogelijk weg kan komen.

    Ik heb met mijn paard ook wel eens dat we een uur bezig geweest zijn en ineens schrikt ze in de hoek waar ze al een uur doorheen gegaan is zonder problemen. Dat kan meerdere oorzaken hebben, ze wil me niet pesten maar ze vertelt me dan wat. Ze heeft een eng geluid gehoord of iets gezien, twijfelt aan het feit of ik toch wel een goede leider ben en is daarom bang dat ze opgeten gaat worden door dat enge ding.
    Zo kan ze van minuut tot minuut en van dag tot dag anders zijn....

    Aan mij de schone taak om uit te vinden waarom waarvan ze ineens zo bang is en hoe ik haar weer een veilig gevoel kan geven.....een paard is in principe alleen maar bezig met overleven van minuut tot minuut.

    Zo was mijn paard niet bang van het vuurwerk, maar de volgende dag wel bang van de arreslee belletjes aan het mentuig van mijn stalgenoot.....logisch? Voor mij niet, maar weet mijn paard veel dat die belletjes haar niet opeten. Zij pestte mij niet door te schrikken van die arreslee belletjes maar vond ze echt doodeng! Ze was echt bang voor haar leven.

    Van de week durfde ze ineens niet meer achter in haar weitje te staan......ze maakte zich groot en keek naar iets wat er volgens mij niet was, ik zag in ieder geval niks. Maar zij zag toch echt wat, iets wat ik niet zag......haar ogen en oren werken ook anders dan de mijne.

    NH is kijken naar je paard, vragen stellen waarom reageert mijn paard zo? Waarom schrikt ze de ene keer wel en de andere keer niet? en proberen de antwoorden te vinden op die vragen. Kijken en luisteren naar wat je paard je probeert te vertellen.

    Dat is eigenlijk wat de anderen je willen vertellen, hopelijk wil je luisteren, want je kunt er heeeeeeeeeeeeel veel van leren (wilde dat ik wist wat ik nu weet toen ik 13 was ). Paarden zijn MOOI, PUUR en EERLIJK!

    Succes met Zowy!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •