Pagina 16 van de 19 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Resultaten 226 tot 240 van de 284

Topic: NHforumdag Updates

Re:NHforumdag Updates

Dankjewel Sandra! Vond het, zoals je al zegt, vervelender voor Shilas dan voor mij en het publiek. Hij vond het inderdaad erg heftig en desondanks gingen er toch nog wat dingetjes wél goed! Vond het geweldig van Equiday dat ik er mocht optreden, het heeft ons zoveel ervaring geschonken en leerpunten om aan te werken! Zal me richten op de dingen die Shilas érg eng vond, namate we wat meer shows gegeven hebben zal het wel weer gewoon leuk voor hem worden ipv eng!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Jahoor! De eerste demo die ik gaf met Shanna zag er ook heeeeeeel anders uit dan hoe ze het nu doet. Dat leek wel wat op jouw shilas. Komt dus allemaal heus wel goed.

Ik vond het ook een hele leuke en inspirerende dag! Geweldig om te zien wat een vertrouwen er tussen paard en mens kan zijn. Dat je bijvoorbeeld onder je paard kunt gaan zitten met al die drukte eromheen, echt top. Mijn paardje en ik hebben nog een hele weg te gaan, maar gisteren heb ik de bevestiging weer gekregen dat ik op de goede weg ben en hoe veel mooie dingen we samen nog kunnen gaan doen.
    Ook vond ik het erg knap van de organisatie dat alle demo's zo vlot achter elkaar doorliepen.
    Mijn eerste voornemen na deze leuke dag is om in ieder geval te gaan posten op dit forum (ipv stilletjes meelezen), want ik kan nog zoveel leren van de mensen hier!

Is er toevallig volgend jaar wéér een Equiday? Dan kom ik zéker kijken naar de demonstraties!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

@Eva: ik snap je gevoel heel erg hoor!
    Mijn paard is ook nog totaal niet op zijn gemak bij groot publiek en veel geluid. Nu heb ik de afgelopen tijd eerst aan mezelf gewerkt, zodat ik rustiger kan zijn en meer leider kan zijn voor hem. Jij hebt die kalmte al
    Het is ook niet makkelijk oefenen, als je maar af en toe de gelegenheid hebt om in zo'n show-omgeving te staan.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Het is ook wel een héle ervaring voor een paard! Vond het ook echt bijzonder knap dat veel andere dieren gewoon zó kalm bleven, écht petje af.
    Ik deed ook mijn best hem aan te halen en te kalmeren maar meneer had andere plannen. Nouja, natijd was hij weer helemaal kalm en deed hij weer mee, daar was ik al heel blij om Inderdaad, shows aangeboden krijgen geeft je wel weer de gelegenheid om ervaring op te doen enzovoort!

Ik vond het ook helemaal super. Mijn hengst(Pablo) heeft een plubliek en geluid fobie. Hij deed het echt heel erg goed. Het publiek vond hij geen probleem, alleen de geluiden. Hij ontspande op het eind ook netjes en het was heel mooi te zien dat hij toch om mij heen bleef bewegen en contact bleef. Het was voor mij een hele mooie een bijzondere dag.

Het was wat lastig dat richting de uitgang zoveel mooie merrie's stonden en dat er veel poep in de bak lag. Een hele mooie training. Het was ook voor het eerst dat Pablo op een andere locatie gewoon rustig stond te eten en niet te luchtzuigen. Dus voor mij kon het niet beter.
    Je band met je paard word door deze ervaringen steeds sterker. Ik wil meer
    20 november clinic "communiceren" in Kootwijk. Mail voor meer info.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door HeidiRickDennis
    Marja ook ik heb genoten van je demonstratie en ook heel duidelijk. Vroeg me alleen één dingetje af (kan dat effe hier?): de vos (ik haal steeds die namen door elkaar dus maar effe zo) die was wat angstig voor het zeil waar je haar overheen liet gaan zoals je dat zelf al zei. Wat me opviel was dat ze angstiger leek als ze achter je ruin aanging dan wanneer ze alleen ging of voorop liep en ik vroeg me soms af of dat komt doordat het zeil door de voorganger wat meer omhoog staat waardoor ze wellicht een keer gestruikeld is en dat nog in gedachten heeft? Of is dit heel ver gezocht? Maar ik vond het superrrrr om te zien!!! Knap ook gezien het feit dat je "pas" sinds 2002 bezig bent. Ken mensen die al heel wat langer bezig zijn en er nog steeds niets van bakken hihihi.
    Dank je wel voor je reactie Heidi! Wat fijn dat je m'n demo leuk vond.

Menglöd (m'n vosje) was inderdaad wat gestresster toen ze achter Atli aan liep. Ik denk niet zozeer dat dat komt doordat het zeil wat omhoog stond oid, maar meer omdat ze er graag wat sneller overheen wil omdat ze het een beetje eng vindt, en dan loopt die verdraaide Atli er zo langzaam overheen en dan wordt zij ook gedwongen om langzamer te gaan, en dat levert haar extra stress op. Bovendien loopt ze dan ook zo dicht achter Atli dat ze niet meer goed kan zien waar ze haar voeten neerzet, en dat levert ook extra stress op want ze weet wel dat er een eng ding onder haar voeten ligt.
    Vandaar ook dat ik haar even alleen een paar keer eroverheen heb laten gaan, dan kan ze het in haar eigen tempo doen en kan ik wat duidelijker alleen met haar communiceren zonder dat Atli nog in de weg loopt.
    Dank voor je uitleg (niet alles was even goed verstaanbaar door de geluidsboxen) en als ik ooit voor elkaar krijg wat jij hebt gekregen...dan zou ik voor de rest van mijn leven trots de wereld in kijken .

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Je hoeft niet te balen Eva. Dan doe je je paard tekort. Stel je even voor hoe het moet zijn voor je haf.
    Do it for the horse. Je geeft je paard een ervaring mee in een showpiste. dat IS heftig. Hopelijk zal hij de volgende keer iets meer ontspannen zijn.
    Je moet ergens beginnen.
    Ik vond het fijn te zien dat je zo rustig bleef, en zelfs in staat was om je shet nog wat knappe dingen te laten doen.
    Toen ik je zag opstappen dacht ik even dat je gek geworden was , maar zelfs dat ging goed!
    Petje af hoor!
    HIer sluit ik me heel graag bij aan, begrijp de situatie nu ook. Misschien dit soort situaties een paar keer in scene zetten ergens zodat hij leert wennen aan publiek en een overdosis aandacht van een stel paardengekken die graag klappen voor iets moois. Was overigens wel onder de indruk van je Hafje, hij liep heel mooi.

Dat is een goed idee!! Ik heb er ook al aan zitten denken een CD te branden met muziek en tussendoor applaus invoegen, wat harder aanzetten en dan te oefenen eerst in een vertrouwde omgeving, zodat hij de geluiden etc. leert kennen en dat het niet eng is maar juist leuk!
    Dankjewel voor je compliment, toen ik eenmaal op hem zat had ik toch wel het gevoel dat hij iets minder gespannen werd.....

Wellicht dat we een keertje met een groepje "klappers"'naar je toe kunnen komen? Lastige met een CD is dat je het niet kunt uitzetten op het juiste moment tenzij je een afstandsbediening hebt. Dus als je klappers nodig hebt...ik meld me bij deze aan

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik heb zo het vermoeden dat er over een tijdje nog wel een heel mooie oefensituatie gecreëerd gaat worden
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Oh dat vind ik érg aardig van je! Zal het eens overleggen met mijn moeder, het is een goede training voor beide paarden! Bedankt!

Ik voeg me toe !!
    Dat zal vast helpen!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door NHevaVD
    Hallo, ik meld me hier ook! Ik ben dus de eigenaresse van de te dikke haflinger. Ik vond de dag heel erg leuk, heb niet zo heel veel kunnen zien van alle onderdelen maar de dingen die ik zag vond ik echt heel leuk! Ik snap jullie commentaar, ik vond het ook héél jammer dat Shilas zo enorm bang was. Hij was echt bang. Hij rende en rende, ik probeerde hem te kalmeren maar hij vond het écht doodeng. Flip (shetlander) kon de drukte gelukkig niets schelen! Vond het heeel jammer, had zo graag alle dingen willen laten zien... Nouja, vond het sneuer voor Shilas die hetb gwoon écht niet leuk vond! Ben dus maar wat eerder gestopt en natijd nog even doorgenomen in de losrij ring. wat denk je, hij doet het gewoon Ik snap het commentaar, absoluut, maargoed.. denk dat ik nog wel de gene ben die het grootste baalt, normaal gaat het altijd zo lekker!
    Ik snap dat je baalt, als geen ander. Ik baal ook zo vaak. Dat ik er niet voor mijn paard kon zijn, dat ik het niet in me had om net als thuis me snel aan te passen aan de situatie. Ik heb daar gister naar Poca staan kijken hoe ze RB dingen deed die ik had moeten stoppen. Ik had in moeten grijpen, ik had... ik had... ik had...

Een mens ben ik vooral. Ik doe mijn best en van iedere demo leer ik meer en meer. Ga daar maar eens staan in die ring, het is zo moeilijk.

Ik heb bewondering voor iedereen die daar gaat staan. En nog meer bewondering voor iemand die daar dan nog een keer gaat staan. Die ondanks al het gevoel bij een volgende demo zegt, ik doe het weer.

Ik heb vanmorgen mijn excuses gemaakt aan Poca. Een goed plan bedacht voor de volgende demo. En of het dan lukt, dat zien we dan maar weer.

En toch he, toch ben ik er van overtuigd dat Poca het ook oke vindt om nieuwe ervaringen op te doen. Dingen mee te maken. Zij leert hier ook van. Zij groeit ook. Ik zou liever Poca zijn dan een paard wat 24 uur per dag in de wei zich staat te vervelen.

Het gevoel blijft moeilijk. Ik durf te zeggen dat ik dat snap.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Pagina 16 van de 19 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten