Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 38

Topic: Artikel gezocht over nieuwe adviezen mbt ontwormen

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Artikel gezocht over nieuwe adviezen mbt ontwormen

Hoe kan je dat testen?
    Ja toch gewoon door wormonderzoek bij de dierenarts, Whoopie scoorde afgelopen jaar en ook het jaar daarvoor daar wel op, met dus het advies om te ontwormen in het najaar voor lintworm. Ik heb de uitslag niet op papier, jaar daarvoor hetzelfde terwijl de andere paarden niet "positief" testen op lintworm
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik doe de menstmonsters bij het Woud, en daar staan de lintwormen niet bij de uitslag.
    http://www.wormbestrijding.nl/paard_worm04.html daar staat hun advies (lees ik trouwens voor het eerst dit).

snellie99
    Guest

Je kunt de mest ook laten onderzoeken door een bioresonantietherapeut (zoals ik). Daar zitten ook lintwormen bij. Kan gewoon via de post en kost waarschijnlijk minder dan bij een dierenarts (bij mij 25 euro per onderzoek). Ik doe mijn eigen paard ook zo (doe dit nog niet zo lang, maar wel effectief).
    En ik kan ook een volledig onderzoek doen aan de hand van de mest (kost iets meer).

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hoe werkt dat dan, met bioresonantie mest op wormen onderzoeken?

snellie99
    Guest

Bioresonantie gaat uit van het principe dat alles een trilling heeft. Dus ook iedere soort worm. Deze trillingen zijn te meten met mijn apparatuur en software. Ik heb een uitgebreid parasietenprogramma waar bijvoorbeeld diverse wormensoorten in voorkomen. Het meten gaat heel simpel, gewoon beetje mest opsturen naar me en dan krijg je de uitslag via de mail. En het behandelen kan via een normale wormenkuur, of als er bijzondere wormen zijn (bij mijn eigen pony heb ik bijvoorbeeld een honden- en een kattenworm gemeten en behandeld met bioresonantie, deze wormen worden niet bestreden met een normale wormenkuur.) kan dit ook door middel van kleine korreltjes die dagelijks gegeven moeten worden.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hmmm eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje vaag klinken... Ik geloof toch niet dat ik hierop durft te vertrouwen als het om zoiets belangrijks als wormen gaat. En ik ben bang dat ik mijn stalgenoten er al helemáál niet van overtuigd krijg...

Desondanks ben ik op zich wel nieuwsgierig naar het fenomeen bioresonantie. Maar ik zou het dan toch eens zelf aan den lijve moeten ondervinden (eerst zien, dan geloven...)...

snellie99
    Guest

Maar je vertrouwt er wel op dat een wormenkuur werkt. Zonder bijverschijnselen. Terwijl er genoeg dieren zijn die overgevoelig zijn voor alle troep die er in zit. En wormen die steeds meer resistent worden tegen deze kuren.

Bioresonantie werkt niet met chemische middelen. En wormen hoef je niet met bioresonantie te bestrijden, je kunt alleen meten of er wel een wormenkuur gegeven moet worden. Dat scheelt geld, chemische rotzooi en resistentie.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nee ik vertrouw helemaal niet (meer) op de chemische ontwormingsmiddelen, ik wil er juist graag vanaf (zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen). Maar dan wel op een manier die ik verantwoord acht, waarvan ik begrijp hoe het werkt én die ik kan 'verkopen' aan mijn weidegenootjes en stalhouder...

snellie99
    Guest

Dan lijkt het me verstandig dat je zelf onderzoek doet naar de werking van bioresonantie. Als je iets wat je niet kent ook niet vertrouwt, dan lijkt dit me een lastige weg.
    Maar ik heb een voorstel: je kunt bijvoorbeeld bioresonantie een kans geven en tegelijkertijd een mestonderzoek laten doen. Als blijkt dat uit het mestonderzoek toch wormen komen die niet uit mijn test komen betaal ik je de kosten van mijn onderzoek terug. Als dit de manier is om je ergens van te kunnen overtuigen, dan werk ik hier graag aan mee. Ik ga er dan wel vanuit dat je dezelfde mest gebruikt, dus niet van een ander paard.
    Ik geloof zo sterk in de bioresonantie dat ik dit wel aandurf. Laat maar zien of jij dit ook kunt.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Kun je me dan ook nog uitleggen wat het voordeel is van het testen van de mest dmv bioresonantie t.o.v. het laten testen bij een regulier lab?

Want we zouden op deze manier wellicht kunnen aantonen dat bioresonantie net zo goed werkt als een 'gewone' test, maar wat is het voordeel? Goedkoper is het in elk geval zeker niet...

Overigens vind ik het best gezond en verstandig om niet direct alles te vertrouwen wat ik niet ken, en eerst eens op onderzoek uit te gaan. Niks lastigs aan hoor.

snellie99
    Guest

Wat kost een test bij een regulier lab dan? Ik kan me niet voorstellen dat dit goedkoper is dan 25 euro.
    Een ander voordeel zou kunnen zijn dat ik meteen kan behandelen bij een wormbesmetting, en ik ook op vele andere dingen kan testen (bacteriën, virussen, schimmels e.d.).
    Maar ik heb geen behoefte om bioresonantie verder te verdedigen. Het verkoopt zichzelf als je er eenmaal mee in aanraking bent gekomen. En als je het geen kans geeft kun je je er geen gefundeerde mening over vormen.
    Er is genoeg te vinden op internet, mocht je er meer over willen weten.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Volgens de website van het Woud kost een mestonderzoek van 1 paard mij EUR 17,82 en deze prijs daalt als je meerdere paarden tegelijk laat onderzoeken.

Hoe behandel je dan bij een wormbesmetting? Dan moet je toch naar het paard toekomen, neem ik aan? Of hoe werkt dat dan?

snellie99
    Guest

Zo'n mestonderzoek wordt waarschijnlijk met meerdere monsters tegelijkertijd uitgevoerd. Als er één besmet monster bijzit krijgt iedereen het advies te ontwormen. Anders kan het nooit voor 17 euro. Alleen het uitpakken en onder de microscoop leggen kost al meer aan arbeidsuren.
    Ik behandel mijn eigen pony inderdaad direct, maar dat is voor anderen vaak niet interessant gezien de reisafstand en benzinekosten. Ik kan ook korrels maken naar aanleiding van de uitslag van mijn test en die opsturen. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik weet wel van een vriendin die ook met bioresonantie werkt dat zij het effectief toepast. Ik kan ter controle na de behandeling eventueel nog een mestcheck doen.

Wat interessant, ik ontworm gewoon altijd "volgens de regeltjes". Ik ga er eens wat meer over lezen want eigenlijk is het dus misschien helemaal niet nodig om iedere 8 weken te ontwormen?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door snellie99
    Zo'n mestonderzoek wordt waarschijnlijk met meerdere monsters tegelijkertijd uitgevoerd. Als er één besmet monster bijzit krijgt iedereen het advies te ontwormen. Anders kan het nooit voor 17 euro. Alleen het uitpakken en onder de microscoop leggen kost al meer aan arbeidsuren.
    Ik behandel mijn eigen pony inderdaad direct, maar dat is voor anderen vaak niet interessant gezien de reisafstand en benzinekosten. Ik kan ook korrels maken naar aanleiding van de uitslag van mijn test en die opsturen. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik weet wel van een vriendin die ook met bioresonantie werkt dat zij het effectief toepast. Ik kan ter controle na de behandeling eventueel nog een mestcheck doen.
    Mag ik vragen wat jij voor opleiding hebt gedaan?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Bladwijzers

Forum Rechten