Mischien een rare vraag maar.... wat is het voordeel van rijden met 2 sticks?
Mischien een rare vraag maar.... wat is het voordeel van rijden met 2 sticks?
www.niettevermijden.com
Nou ik vind het dus ook vervelend om dezelfde reden, Stappen gaan prima, draf ala maar dan galop...
Sja, voordeel, het is niet handiger dan met 1 stick ofzo, maar je oefent er weer andere technieken mee en je leert om van de teugels/halsring af te blijven, omdat je in elke hand al een stick hebt.
Evelien. bedankt voor deze tip! Het werkte (met 1 stick) prima
Je kan ook in 1 hand een stick nemen en in je andere hand iets anders Iets te bikken ofzo .
Als ik het goed begrijp is het gewoon een nieuwe uitdaging met nieuwe techniek.
www.niettevermijden.com
Heb je misschien hier de link van?Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
Nee, geen link van. Ik geloof dat het op de SavvyClub site staat, misschien was het bij de audition filmpjes of anders bij freestyle video's.
Ik vond het ook vervelend om met stick/sticks te rijden. Heb inmiddels twee stugge (maar lichte) zweepjes van ong. 1 m lang gekocht en wil proberen of die ook voor CS riding te gebruiken zijn. Ze zijn wel wat korter dan een stick (alle langere zweepjes die ik kon vinden waren te 'zwieperig'), maar ik vind het wel fijn dat hier zo'n flosje aan het uiteinde zit. Mijn pony is nogal gevoelig, dus ik zou als fase 4 liever met het touwtje haar snorharen aanraken en haar op die manier drijven dan haar daadwerkelijk met de stick te moeten raken op haar hoofd.
Bladwijzers