Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Paard niet vooruit te krijgen.

  1. #1

    Paard niet vooruit te krijgen.

    Een vriendin van mij heeft een nieuw paard gekocht , een hele leuke en vooral lieve fjord.
    Maar nu is deze helemaal niet vooruit te krijgen , niet op de grond en niet er op.
    Nou vroeg ze aan mij tips..hmmm..leuk..maar moeilijk.. ook omdat ze aan de andere kant van nl woont en ik
    hem dus nog niet gezien heb.
    Hebben jullie misschien duidelijke oefeningen om hem enthousiast te krijgen.
    Hij loopt dus niet, en als hij loopt dan sjok hij, reageerd totaal niet op druk of iets.
    Hij is nergens van onder de indruk, ze heeft hem gekocht omdat hij anders naar de slacht moest
    Ik ben erg benieuwd oja ik heb de 7 games al voorgesteld, maar ook dat maakt hem niet wakker.

  2. #2
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Fijn he, van die paarden die nergens voor warm lopen.
    De mijne was er ook zo een. Het lopen moet voor hem prettiger worden dan het stilstaan. Je moet dus zoeken naar een effectieve fase 4. En dat wil niet zeggen een hardere tik, want daar worden dit soort paardjes (koudbloedjes) echt niet warm of koud van. Maar iets wat hij vervelend vind. Een vlieg is ook vervelen, dus bv, het pluizige uiteinde van een zweep, of ritmisch blijven tikken. En zodra hij dan actiever wordt belonen. Dan juist stoppen en even rust geven en opnieuw beginnen

    succes

  3. #3

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Is hij net verhuisd? Het kan namelijk zijn dat de fjord dit nog moet verwerken en daarbij naar binnen keert.
    Zit hij lichamelijk en psychisch lekker in zijn vel? Ik weet niet wat de reden van slacht is, maar fjorden keren vaak inzichzelf als ze niet lekker in hun vel zitten. Misschien kan bachbloesem hierbij helpen.

    Ik zou eerst controleren wat de onderliggende oorzaak is van het niet willen lopen. Als je zeker weet dat er niks aan mankeerd dan kun je uitzoeken wat hij leuk vind om te doen om op die manier zijn vooruit knopje te vinden. Misschien buiten wandelen of juist dichtbij de kudde blijven als hij dat prettiger vind en dan bv balkjes lopen/slalommen.

    Suc6 ermee!

  4. #4

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.


    de 7 # games kun je hier toch wel goed voor gebruiken denk ik, alleen je fases moeten heel duidelijk zijn. NIET heel snel en erg hard, maar subtiel en een wel oprechte fase 4. Maak er een game van: "don`t make me pick up my stick"....

    suc6

    wendy

    www.gwistables.nl
    <!-- w -->http://www.gwistables.nl<!-- w -->

  5. #5

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Hoi hoi,

    Bedankt voor de reacties!
    Ik heb ze door gegeven, volgende week ga ik er geen.
    Ik kan bijna niet wachten hehe..
    Ben erg benieuwd hoe het dan gaat

    bdankt!

  6. #6

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Bij Odet (ook een fjord) moest ook eerst een kwartje vallen voor dat ze door had dat andere dingen ook leuk konden zijn. Dit was zowel bij Piet bakker zo en bij parelli zo. Nu komt ze altijd naar mij toe als ik aan kom met touwhalster en leadrope.
    www.niettevermijden.com

  7. #7

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Als het paard in heel zijn doen en laten wat lauw over komt dan zou ik eerst nagaan of het wel goed in zijn vel zit (medisch en psygisch). Krijgt hij wel voldoende voer? Deze koude periode kost natuurlijk wel meer energie.

  8. #8

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Positieve gedragstraining in de vorm van clickertraining help ook heel goed om paarden enthiuosiast te maken, wat bij onze paarden vooral veel enthiousiasme heeft opgeroept is het achter de vlag aan rennen

    In eerste instantie ging ze natuurlijk zo vlot niet maar als je geduld hebt en blijft oefenen worden ze steeds spectaculairder.
    succes met de fjord

    ps: wij clicken niet maar roepen "goed zo" HEEL consequent !
    www.andreaenariel.info

  9. #9
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Zal zeggen beging als eerst op zoek te gaan naar gene wat het paard wel leuk vindt, wat kan zijn wandelen, veel knuffelen, enz.

    Tobbe was ook een Fjord die erg opzich zelf gericht is en liever stil stond dan wat deedt. Maar vele knuffelen en er op uit gaan met wandelen naar lekker grasveld heeft hem erg verandert.

    Ik denk dat beste is om eerst veel tijd met paard door te brengen, te kijken wat hij/zij erg leuk vindt en om vanuit daar een relatie mee zien op te bouwen met paard en pas van duur uit dingen te gaan vragen waar bij je veel positieve beloon.

  10. #10
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Die man die steeds die achterhand probeert te volgen (vanaf 0.39)
    Gewéldig, hoe dat paard hem daar staat af te richten
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  11. #11
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Paard niet vooruit te krijgen.

    Hihi Els!!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •