Ik ken in de "Horse Industrie" niemand die zo commercieel is als Pat; O ja, toch wel, zijn vrouw Linda.Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
Als je over commercieel of gekleurd praat, dan zijn zij toch wel diegene waarover je moet struikelen.
Pat en zijn vrouw, hebben voor enkele jaren - nadat zij commercieel zeer succesvol waren met het in hapklare brokken inpakken en verkopen van "natural horsemanship" (de Native Americans kennen dit spel al 300 jaar), de markt van westernzadels ontdekt.
Niet omdat die bestaande westernzadels (van goede zadelmakers) slecht waren, nee, omdat hij met zijn naam daar veel geld aan kon verdienen.
Zadels, op slechte bomen, gemaakt door een bedrijf in Duitsland (overigens nu failliet).
Zadels waarvan de produktiekosten minder zijn dan € 500 maar die voor € 3500,00 over de toonbank gingen.
DAT is commercieel.
Niets op tegen, want ik wil ook 2 plakjes kaas op mijn brood i.p.v. 1, maar - zoals al gezegd - wel heel commercieel.
En om die geweldige Savvy westernzadels "passend te praten" geeft Pat tips en trucs met "Praxis bouwschuim" om de zaak op te vullen.
Als je een andere mening bent toe gedaan, of mijn verhaal onzinnig vindt, is dat natuurlijk jouw goed recht.
Natuurlijk is grondwerk heel belangrijk en leuk; maar op een dag.........dan ga je naar alle waarschijnlijkheid OP je paard zitten.
En DAN....is een een goed passend zadel (in mijn geval een westernzadel) wel veel belangrijker, dan die door Pat ingestraalde wortel-stok of dat Pat Parelli super balanced halster, met message transporting lead rope.
MVG Louis
ps neem ook eens een kijkje op die vreselijke website www.westernhorseman.nl niet commercieel !!!
Bladwijzers