Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Overgang dekens/hoe doen jullie dat??

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Overgang dekens/hoe doen jullie dat??

Hoi

Dekens zijn voor mij nog een beetje nieuw, vandaar even mijn vraag.
    Whoopie staat nu onder een gevoerde winterdeken (200gram), ik vraag mij nu af wat wijsheid is.
    Ik kan tussendoor niet wisselen met dekens ik kom zo 3 keer per week.

Na deze week wordt het warmer, dooi en zo,n 7 graden overdag (?). Ik wil deze deken afdoen die wordt dan echt te warm, ik heb wel ook een gevoerde regendeken gekocht, maar omdat die geen vulling heeft geeft dat natuurlijk niet zoveel warmte.
    Dus mijn vraag eigenlijk is wat doen jullie nu, ineens de deken af, of toch een tijdje met regendeken.
    Zelf zit ik te denken, als het weer wat warmer wordt de deken af , bij echte regendagen en guur weer toch de regendeken op.

Alvast bedankt,
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re:Overgang dekens/hoe doen jullie dat??

Andor staat ook onder 200 gram. Zolang t kan vriezen, verwissel ik geen deken.

Er moet echt wel een zonnetje staan en boven de 0 graden zijn, wil hij zijn ongevoerde weer op krijgen.

Ook ik kan niet 2 maal daags wisselen, wel dagelijks. Dat betekent dat het natte seizoen begint met 0 gram, en als t koud wordt, dan gaat de 200 grams op.

Ik gooi zo laat mogelijk een deken op in de herfst, zodat hij wel een vacht kan ontwikkelen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bedankt Hester, maar je doet dus in ieder geval nog een tijd de regendeken op of bekijk je dat gewoon per dag?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ikzelf heb mijne nog onder iets meer staan (was wel geschoren), die gaat straks terug naar 200 grams.
    Vanaf 200 naar niets doe ik normaal gewoon ineen.
    Vaak in een week dat ze lekker weer zonder al teveel neerslag opgeven en redelijke temperaturen.
    In principe vanaf het moment dat ik de deken eraf haal, ga ik niet meer terug naar een deken.

Zelf ben ik dus altijd wat later voor ze zonder deken staat. Maar als jij het warm genoeg vind (ligt erg aan het dier), en ze redelijk weer opgeven zou ik hem eraf laten. En dan voor echt slecht weer, of als het koeler wordt kun je er eventueel nog wat opleggen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Bedankt Hester, maar je doet dus in ieder geval nog een tijd de regendeken op of bekijk je dat gewoon per dag?
    Bedoel je de overgang van 200 naar 0 gram?
    Ja, dat deed ik vorig jaar wel.

En idd, ik bekijk t per dag. Mocht ik een keer geen zorgdag hebben, dan is een SMS-je voldoende om iets te regelen qua dekens.
    En ja, dan gebeurd ook wel eens dat het zonnetje schijnt, ik laat ben, en ik dus liever overdag de deken af had willen hebben. Maar dat hoort bij t deken-geneuzel.

Voor Ryan had ik vorige jaar (toen ziek) nog een "tussen" deken. Tussen de 200 grams en ongevoerde regendeken in.

Dit is een Bucas met een stay dry fleece erin, vergelijkbaar met een 100 grams deken. Een ongevoerde regendeken was of te koud of te warm als onverwachts het zonnetje ging schijnen. Ik heb heel veel plezier gehad van deze deken.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Lastig hè, voor paardlief moeten bedenken hoe warm z'n jas moet zijn..

Noa heeft met vriesweer (of rond het vriespunt) haar gevoerde deken op (150 gr)
    Als het echt goed boven 0 is, ook 's nachts dan krijgt ze haar regendeken op. Als het nat weer is dan, ze is absoluut niet waterdicht deze winter.
    Als het droog blijft EN boven 0, gaat die deken eraf
    Surrender to fun!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Met de deken die Vash nu opheeft kan ik ook makkelijk de vulling aanpassen. Hij heeft nu 200 grams opliggen. Als het morgen +7 wordt, dan gaat er dus 100 gram onderuit. En als het nog weer wat warmer wordt, dan gaat er een ongevoerde regendeken op (bedenk me dat ik die nog moet aanschaffen ) .

Bladwijzers

Forum Rechten