Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Dagcursus grondwerk met cordeo

Dagcursus grondwerk met cordeo

Hallo,
    Ik weet nu wel al redelijk hoe ik met een cordeo moet rijden, alleen ik weet niet echt hoe je er grondwerk mee moet doen, dus weet iemand misschien wanneer er een dagcursus daar over wordt gegeven?
    (omgeving zuid-holland).

Gr Rowena

Re:Dagcursus grondwerk met cordeo

Ik geef een 2daagse cursus op 29 en 30 mei in Nunspeet. Misschien iets voor jouw.
    20 november clinic "communiceren" in Kootwijk. Mail voor meer info.

Hallo,

bedankt voor je reactie, en waar ligt Nunspeet?
    En wat zijn de kosten draa van?

Gr Rowena

Nunspeet ligt aan de a 28 vlakbij Harderwijk

Kosten voor 2 dagen zijn 160,- incl stalling van jouw paard.

Hier info Veel mensen hebben een doel om hun paard zonder hoofdstel enkel op een neckrope te kunnen rijden. Het geeft het gevoel van vrijheid, samenwerking, kracht, controle. De foto van een ruiter dat enkel met een neckrope over het stand galoppeert. Daar dromen wij paarden mensen toch van.
    We weten daarbij allemaal dat dit doel niet zomaar te bereiken is. Want als deze kracht en vrijheid tegen je worden gebruikt dan bezorgt dat ons angstige tijden. Het paard is nu eenmaal sterker en sneller dan wij. Controle is daarom heel erg belangrijk.
    In deze 2daagse cursus leer je stap voor stap om te rijden met neckrope. Je leert hoe je het paard kan controleren met enkel een touwtje op de hals. En vooral leer je om samen te werken met je paard. Je leert te communiceren met je lichaamstaal. Want de neckrope geeft niet de hulpen, maar jouw lichaam. De neckrope is een ondersteuning op je lichaamstaal. Deze lichaamstaal leer je eerst op de grond. Waarbij je het paard al leert te reageren op de neckrope. Het sturen en stoppen van het paard op de grond, legt de basis van de samenwerking, die je onder het zadel nodig heb.
    Op de 2de dag gaan we rijden. Je leert welke hulpen je geeft op de neckrope en waar jouw paard het beste op reageert. Welke houdingen en bewegingen kan je gebruiken om het paard te kunnen sturen en stoppen zonder het uit balans te brengen.
    20 november clinic "communiceren" in Kootwijk. Mail voor meer info.

zeer interesand en zin vol

het vrij rijden is een cadautje voor ruiter en paard , voel de vrijheid en geniet van moedernatuur.

Bladwijzers

Forum Rechten