Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Verslag van HONZA lessen in Duitsland

  1. #16
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Verslag van HONZA lessen in Duitsland

    Tsja, zn site is niet bepaald up to date. Alleen voor mensen die Tsjechies kunnen begrijpen is er wat info te vinden... Die europa tour is voor over een tijdje hoor. Eerst gaat hij nog een lang zomerkamp doen op zijn ranch (enne: ik ga op vakantie naar Tsjechiƫ dit jaar, toevallig net ontdekt dat Honza woont in het gebied waar wij ook heen gaan...)
    Ik zal Nora wel eens vragen wanneer die Tour begint en waar hij allemaal heen gaat.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #17

    Re: Verslag van HONZA lessen in Duitsland

    Klinkt echt super, ik wil ook wel les van Honza!

    May the horse be with you!

  3. #18
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Verslag van HONZA lessen in Duitsland

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Hij doet een aantal dingetjes bewust anders dan bij Parelli (geen impulsion games doen als je geen respect hebt van je paard, want dan werken ze dus NIET blijkt uit zijn eigen ervaringen met Gaston)
    mmm, waar is dat dan anders dan Parelli? Ook daar is het toch eerst respect van je paard, zonder respect geen impulsion en zonder respect en impulsion geen flexion...

    Hoe legde Honza het dan uit?
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  4. #19
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Verslag van HONZA lessen in Duitsland

    Honza heeft van Pat een keer cloverleaf moeten doen terwijl Gaston op dat moment onvoldoende respect had, dit wilde Honza op de grond oplossen, maar dat mocht niet van Pat. Uiteindelijk is hij 3 uur wezen galopperen, zonder resultaat, zowel hij als het paard drijfnat van het zweet. Toen pas gaf Pat hem toestemming om eerst op de grond wat te werken, waarna Gaston ineens WEL weer rijdbaar was...
    Het zit hem dus niet in de volgorde van het programma, want natuurlijk werk je eerst aan respect en daarna aan impulsion, maar gewoon per SESSIE dat je eerst aan respect werkt tot dat voldoende is en DAN pas die impulsion game gaan doen.
    Tsja, verder zat het verschil in wat kleine dingetjes, zoals dat hij sideways liever niet zo 'straight' mogelijk wil, maar juist onder flauwere hoek zodat het paard zn benen beter kan plaatsen enzo.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #20
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    128

    Re: Verslag van HONZA lessen in Duitsland

    OOOO, wat gaaf!!!! Ik wil ook naar Honza!!!

  6. #21

    Re: Verslag van HONZA lessen in Duitsland

    Net als Wim dus! Die zei ook dat zo'n echt rechte sideways gewoon heel slecht voor de heupen van je paard is, daar zijn ze nooit voor bedoeld. Vooral het wijd uitstappen is heel slecht. En daarmee ook een flitsende snappy disengagement waarbij je paard zijn buitenachterbeen wijd uitstapt.
    Bijzetten van zo'n achtervoetje is wel okee, maar dat uitzwaaien is heel slecht. Klinkt logisch he?

    Ik wil naar Keulen als Honza komt!

    May the horse be with you!

  7. #22
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Verslag van HONZA lessen in Duitsland

    Honza maakte trouwens ook duidelijk onderscheid wanneer iets een 'respect' issue is, wanneer een 'impulsion' issue en wanneer een 'flexion' issue... en dat alles bij "ongeveer" (in mijn un-savvy ogen) dezelfde problemen binnen dezelfde oefeningen... dat ging mij soms een beetje te ver om helemaal te zien. Was niet voor niets een cursus op hoog nivo (deden zelfs 1 ex-instructrice en 2 L3 gecertificeerde mensen aan mee...)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •