Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: ontworming

  1. #1

    ontworming

    Mijn vriendin vertelde mij dat het verstandig is om je paarden te ontwormen met een ontwormingskuur die ook tegen de paardenhorzel werkt. Ook zei zij dat ik eigenlijk al te laat as omdat dat in jan/feb had moeten gebeuren.

    Heeft het nu nog zin om tegen die paardenhorzel te ontwormen? Heeft het uberhaupt zin als ik als enige op stal ben die dat doet. Mijn paarden staan op erg grote weide in een kudde van ong. 20 andere paarden en pony's. De mest wordt nooit opgeruimd in de wei en ze staan altijd op dezelfde wei.

    Wat is het beste voor mijn knollies?
    www.niettevermijden.com

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:ontworming

    Tegen horzellarven ontworm je het best in het najaar met een middel dat ivermectine bevat. In het ideale geval ontworm je dan 2 x met een tussenperiode van ik meen 6 a 8 weken; dat staat wel op de bijsluiter (ook in welke maand je het precies moet doen). Zelf effe googelen om het precies te weten, daar heb ik nu geen tijd voor.

    Volgens mij ben je er nu te laat mee.
    En als je paard niet veel horzeleitjes op zijn lijf heeft gehad, is het ook niet nodig om speciaal daartegen te ontwormen.

    Waar ontworm je nu mee? En hoe vaak?

  3. #3

    Re:ontworming

    Opzich ben ik nog niet aan ontwormen toe gekomen. Beide paarden waren ontwormt toen ik ze kocht. Alleen Odet heeft nog een keer een ontworming gekregen. Toen de hele groep ontwormt werd kreeg zij ook. Het zal geen top middel geweest zijn de boer kennende. Ik moest er 3 euro voor betalen en dat was volgens mij in november.
    www.niettevermijden.com

  4. #4
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:ontworming

    Als je niet precies weet wat ze hebben gekregen dan zou ik eerst even navragen wat het was, en hoe vaak ze wat gaan krijgen het komende jaren. Oftewel: wat het beleid daar is. Pas dan kun je je gaan afvragen of je dat goed vindt zo, of dat je het graag anders zou willen.

    Er loopt trouwens nog een topic over ontworming op het forum; dat is misschien ook wel interessant voor je. Daar staan ook links in naar sites over ontwormen. Het is nl. nog niet zo'n simpele materie als het lijkt en zelfs de deskundigen (dierenartsen) verschillen van mening over wat nou het beste is...

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •