Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: Vliegenmasker?

  1. #16
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    een zeeuws-klei dorpje.
    Berichten
    52

    Re: Vliegenmasker?

    Lijkt me ook ja, heb 't trouwens nog nooit geprobeerd, heb ook nooit kiespijn bedenk ik nu.

    Wat ik wel geprobeerd heb gisteren, om even op het onderwerp terug te komen, is Atex Daasspray.

    Wow, dat ruikt sterk zeg! Kreeg gelijk van 2 mensen de vraag: Goh, heb jij je paard soms ingespoten met iets? Dát stinkt! Ahum, ja, sorry, ik wist ook niet dat 't zo sterk rook.

    Maar je went eraan en het werkt wel erg goed, de vliegen vertrokken gelijk, wel lachen, je zag ze denken, o gadver, nou, we zijn al weg hoor...........koffertje pakken en vertrekken met de hele familie, haha!!

  2. #17
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Vliegenmasker?

    Eindelijk weet ik nu hoe ik olie in afsponswater kan oplossen, gweoon met shampoo!!! Bedankt mensen ik word echt met de dag wijzer hier

    Ik gebruik in de zomer Bremsen Bremse, een spray speciaal tegen dazen (bremsen in het duits). Dit stinkt ook gigantisch en werkt net zo goed als dat het stinkt! Waarschijnlijk is dit vergelijkbaar met die Atex daasspray, er zit iig ook walnoot in en nog wat rare stinkdingen.....
    Tip: als je gaat rijden, spray dan ook wat op jezelf.... De dazen lieten Fenna wel met rust, maar kwamen toen aan mij knagen!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #18
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    een zeeuws-klei dorpje.
    Berichten
    52

    Re: Vliegenmasker?

    Mooi, weer een anti-daas spray voor in de lijst, bedankt!

    Even een kleine tip mijnerzijds betr. Atex Daasspray: je verkering vindt het duidelijk OOK NIET lekker ruiken!! En het schijnt bruine strepen te geven.

    Dus op jezelf gewoon een mensen-antivliegmiddel spuiten, ik doe ook altijd wat (Autan gebruik ik) op mijn hoofd, want daar gaan die hele kleine steekvliegjes altijd zitten, gék wordt je daarvan!

  4. #19
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Vliegenmasker?

    Ik heb voor Atli een vliegenmasker van de paardendrogist. Weet effe niet meer hoe dat model heet (ze hebben verschillende), maar er staat wel bij dat dit hun succesmodel is en dat klopt wat mij betreft wel: het bevalt prima! Atli krijgt het niet zelf af, maar in geval van nood zal het wel losgaan want het sluit met klittenband. Ik heb ook zo'n sliertending voor tijdens het rijden/grondwerken, maar in de wei kan ik dat niet omlaten want hij krijgt z'n halster binnen de kortste keren af. Bovendien vind ik het gevaarlijk om een paard met halster in de wei te laten staan...

  5. #20
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    een zeeuws-klei dorpje.
    Berichten
    52

    Re: Vliegenmasker?

    Hoi Marja,

    Ja, ik vind met halster in de wei ook te gevaarlijk en had ook 't zelfde idee over die vliegenmaskers, dat die wel losgaan in nood door 't klittenband.
    Merk wat jij bedoelt is dan Supermask, daar staat idd bij dat die al jaren het allerbeste vliegenmasker is.
    Had ik wel gelezen in de catalogus, maar verkopers prijzen hun waar altijd positief aan natuurlijk (joh?).
    Vandaar dat ik info wil van daadwerkelijke gebruikers, heb je b.v. vorig jaar het masker al een heel seizoen gebruikt, dat je dus zeker weet dat er geen beestjes tussenkropen?

  6. #21
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Vliegenmasker?

    Ja ik heb hem vorig jaar de hele zomer gebruikt, en nooit iets gemerkt van tussenkruipende beestjes... Er zitten ook niet veel kruipende beestje hier; we hebben voornamelijk last van mugjes, vliegen en dazen. Het zijn met name de gewone vliegen waar Atli rondom zijn ogen veel last van had, en dat is nu opgelost met de supermask.
    Ik ken trouwens nog meer IJslandermensen die erg tevreden zijn over de supermask. De pasvorm is goed en geeft ook voldoende ruimte voor zijn wimpers. Ik had hiervoor een ander merk (weet niet meer wel) geprobeerd van een vriendin, maar daarin stond Atli de hele tijd met zijn ogen dicht omdat zijn wimpers tegen het gaas aankwamen.

  7. #22
    Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    480

    Re: Vliegenmasker?

    Hendrik heeft nu ook voor het derde jaar het supermask
    en wij zijn er ook echt tevreden over. Hij heeft er absoluut geen last
    van tijdens het dragen. Nu kan hij tenminste rustig in de wei staan
    zonder een hoofd vol vliegen. Dus ik vind het wel een aanrader
    als je een goed vliegenmasker voor je paard zoekt.

  8. #23
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Vliegenmasker?

    Gaan weidegenootjes niet aan de maskers trekken??
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  9. #24
    Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    480

    Re: Vliegenmasker?

    Nee bij mij op stal niet!

  10. #25
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Vliegenmasker?

    Nee bij mij ook niet. Er staat bij ons ook een IJslander met een boett-deken incl. hoofdkap, en daar blijven de andere paarden ook mooi vanaf. Zelfs mijn paard blijft er vanaf, terwijl hij best wel een knaagkees is.

  11. #26
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    een zeeuws-klei dorpje.
    Berichten
    52

    Re: Vliegenmasker?

    Kijk, daar ben ik toch wel blij mee, dat ik door deze gebruikersinfo met een gerust hart mijn paard een vliegenmasker aan kan doen, zodat die rotvliegen zijn ogen in ieder geval met rust laten.

    Mijn dank is groot dames, voor juliie reacties!!

  12. #27
    Forumlid Dorien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Breda
    Leeftijd
    42
    Berichten
    51

    Re: Vliegenmasker?

    Bij ons in de buurt zitten ook altijd veel dazen- horzels. Mijn paard wordt er helemaal gek van. Dus toch maar zo'n Bucas buzz off deken. Hij zit helemaal ingepakt maar het helpt wel. Ik heb al heel veel vliegenmiddeltjes geprobeerd, niks hielp. Ik heb nu iets gevonden wat een beetje helpt: Bremsen bremse, dit is vorig jaar voor het eerst op de markt gekomen en komt uit Duitsland.
    kijk maar eens op http://www.bremsenbremse.de

  13. #28
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    een zeeuws-klei dorpje.
    Berichten
    52

    Re: Vliegenmasker?

    Ja Dorien, Bremsen Bremse staat al hoog genoteerd in mijn lijstje, daar had Evenaar het op blz. 1 ook al over, lijkt me een goede voor als ik in 't bos ga rijden, i.i.g. bedankt voor de tip, ook voor de Bucas Buzz off, die deken hou ik in m'n achterhoofd voor als het op de wei ook te gek wordt.

  14. #29
    *nieuw*
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    noord brabant
    Berichten
    6

    Re: Vliegenmasker?

    Bremse Bremse is nu ook bij de paardendrogist te koop

    http://www.paardendrogist.nl

    succes.

  15. #30

    Re: Vliegenmasker?

    is die Bremse Bremse alleen voor dazen en horzels of
    ook tegen die kleine vliegjes??
    Tussen droom en daad staan dingen in de weg en praktische bezwaren

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •