Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Topic: Vliegenmasker?

  1. #31
    pasterza
    Guest

    Re: Vliegenmasker?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Gaan weidegenootjes niet aan de maskers trekken??
    Dat doet er bij ons wel eentje (vliegennetje in dit geval) Maar dat paard spoort zowiezo al niet

  2. #32
    Forumlid Dorien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Breda
    Leeftijd
    42
    Berichten
    51

    Re: Vliegenmasker?

    bremsen bremse helpt ook tegen kleine vliegjes, die zijn er bij ons nu al veel. Heb gisteren opgespoten en had er geen last van in het bos.

  3. #33

    Re: Vliegenmasker?

    Ik hoop dat ik binnenkort deze binnen krijg =>


    Overigens denk ik niet dat ze hem vaak om gaat hebben, omdat ik er niet altidj ben als ze buiten gaan, of iig niet dat ik er savonds ook nog ben om het af te doen. De buitenzetter wil er niet mee lastig vallen, weet dat hij daar niet zo blij mee zal zijn

    Aftrekken door soortgenoten ben ik niet zo heel bang voor, aangezien de ene waar Wietje over het hek mee kriebeld wel netjes is met dat soort dingen, en degene waar ze mee in het land staat toch niet bij haar in de burut mag komen...

    Dat onderkruipende diertjes had ik nog niet eens bedacht... Eigenlijk best eng als dat gebeurd! Of dat hij dichtklapt door het rollen... Nu heb ik gelukkig momenteel niet zo'n rol miep onder mijn hoede.

    Mijn andere verzrogpaardje Niek draagd er ook een. Ideaal. Hij heeft namelijk snel last van zijn ogen, en halster omlaten zorgt dat hij lelijke zwarte schuur plekken krijgt... Niet zo fijn ook. Nu met zo'n vliegenkap gaat het een stuk beter. Lekker zacht bontrandje erbij, en halster hoeft niet om te blijven. Ideaal.

    Momenteel hou ik het nog heel even met een gewoon vliegenfrontdingetje bij Wietje. Dat is niet zo lastig, en verder moet ze toch een halster omhouden, dus daar doe ik het neit voor.
    De vliegenkap die eraan komt is ook meer voor de leuk dan dat ik hem echt nodig heb

  4. #34
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    een zeeuws-klei dorpje.
    Berichten
    52

    Re: Vliegenmasker?

    Hé Goldenlady, die foto, wat een giller!!

    Ik heb intussen een vliegenmasker aangeschaft, maar het is nog niet nodig geweest hem aan te doen, weinig vliegen rond de ogen en nog geen vieze ogen.

    Voor tussenkruipende beestjes hoef ik me blijkbaar geen zorgen te maken, hier hebben al een paar mensen geantwoord dat ze dat nog nooit meegemaakt hebben tijdens gebruik v.d. maskers.
    Dichtklappen door rollen, tja, zou misschien kunnen met heel fijn zand ofzo, bij ons staan ze niet op fijn zand, alleen in wei met of zonder gras, maar geen fijnkorrelige losse grond die tussen de mazen van het masker zou kunnen gaan zitten.

    Enne, zo'n vliegenkap als op de foto zou ik ook voor de leuk aandoen, haha!!

  5. #35
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vliegenmasker?

    Hoi,

    Mijn ervaring met vliegen en dazen:
    Ik stel het zo lang mogelijk uit om met middeltjes in de weer te gaan.
    Vroeger gebruikte ik appelazijn, in de badkuip deed ik dat. Daarnaast pure knoflookolie 2 keer of vaker in de week.

    Verder insprayen met middeltjes.
    Ik ben 2 jaar geleden begonnen met vliegenmaskers, was er ook een beetje bang voor. De paarden vinden het heerlijk!
    Ik ben zelf wel bang dat er iets tussen komt, dus ik naai ze helemaal op maat, dus een zoompje extra en een plooitje extra stikken.

    Ze krijgen ze niet af, maar ik doe hem behoorlijk strak om, omdat ik bang ben dat er iets tussen komt.

    Ik smeer liever met een gelachtige substantie rond de ogen. Maar nu zag ik dat mijn Merens hier helemaal oranje van uitsloeg!!

    Als het echt niet te doen is met de vliegen ,dan ga ik 2 maal daags; smorgens kappen om en s avonds kappen af.
    Ik heb 2 jaar terug helaas wel een keer een ontstoken oog onder de kap gehad. Ik laat hem er onder geen beding s nachts om zitten!

  6. #36
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    een zeeuws-klei dorpje.
    Berichten
    52

    Re: Vliegenmasker?

    Hoi Antheman,

    Bedankt voor je tips!

    Kan je eens verder uitleggen hoe dat oog ontstoken raakte onder de kap?

    En maak jij de kap helemaal zelf of vermaak jij er een uit de winkel?

  7. #37
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vliegenmasker?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mirror
    Hoi Antheman,

    Bedankt voor je tips!

    Kan je eens verder uitleggen hoe dat oog ontstoken raakte onder de kap?

    En maak jij de kap helemaal zelf of vermaak jij er een uit de winkel?
    Helaas weet ik dus niet of er destijds een beest onder de kap was gekomen. hij had hem toen wel om toen zijn oog ontstoken raakte, Dat was in die exrtreem hete zomer van 2 jaar terug. De DA kwam en zei ook dat ik de 6 de klant al was die dag met ontstoken oog.

    Ik heb nu 2 kappen van Harrys Horse. Is een prima kap! Maar ik maak zo links en rechts wel een extra plooi, die ik goed , met sterk draad, vastnaai. Zo komt ie iets strakker om het hoofd te zitten! Bij de ogen staat de kap bij mijn heren nl iets af. En nu met die plooi sluit hij mooi aan en loop ik dus minder kans dat er wat onder komt.

  8. #38
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re: Vliegenmasker?

    Hmmm mijn ervaring is juist dat Atli géén ontstoken ogen meer heeft met een vliegenmasker. Eerst had hij nog wel eens geïrriteerde ogen omdat er zoveel vliegen opzaten.
    Antheman, als je de vliegenmaskers zo strak om het paard z'n hoofd vastmaakt, kunnen ze dan nog wel kauwen???? Ik maak die van Atli juist bewust niet zo heel strak vast, want het zit anders echt te strak om zijn kaken. Ik heb een Supermask van de paardendrogist.

  9. #39
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vliegenmasker?

    Ja hoor Marja, kauwen gaat prima! En ik heb een keer bij 2 paarden in 2 jaar tijd een ontstoken oog gehad, en ik weet ook niet zeker of het door de kap kwam he!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •