Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: Stralen worden steeds kleiner

Stralen worden steeds kleiner

Na zo'n 1,5 jaar is de hoefschimmel eindelijk wel weg. Maar nu verdwijnen zo langzaam aan Noa's stralen Er komen steeds gaten in en die worden steeds groter tot er weer een stuk af valt. En nu laat het van onder ook steeds meer los. Het is niet heel erg zacht of nat en het stinkt niet.
    Ik zie ook niet dat er onder een mooie nieuwe straal zit, en als er wel een goed stuk onder zit, dan valt dat stuk er na een tijdje ook weer af..

Foto's voor de duidelijkheid:

Linksvoor. Onder het stuk wat omhoog gehouden wordt, is de straal verdwenen, bovenste laag stort nu ook in.

Linksvoor. Andere kant van de straal.

Rechtsvoor. Aan de zijkanten kan je er niet meer doorheen, dat is er allemaal al af gevallen. Nu laat de onderste punt los.

Rechts- en linksachter. Het hele stuk straal bovenop zit nog wel vast, maar je kan er aan alle kanten de hoevenkrabber in of doorheen steken.

Zag nu dat het bij Fjalar ook al begonnen was. Vandaag kon de hoevenkrabber ook door zijn stralen heen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? En wat ik eraan kan doen?
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re:Stralen worden steeds kleiner

De stralen zijn aan het vernieuwen

En dan is het normaal dat eerst vrijwel alle straal verdwijnt?
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    En dan is het normaal dat eerst vrijwel alle straal verdwijnt?
    Er verdwijnd niets, er zit een prachtige nieuwe straal onder!
    Harstikke gezond!

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Vitesse heeft precies het zelfde! Ik schrok er eerst ook erg van maar stelde dus niks voor
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Shaf ook :P Hele repen straal vliegen er ineens vanaf... Misschien vanwege het voorjaar
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Shaf ook :P Hele repen straal vliegen er ineens vanaf... Misschien vanwege het voorjaar
    Ja, ieder voorjaar zie ik nieuwe stralen

Wat je je een zorgen kan maken om zoiets moois hè?

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Ik zie een paar bekende handen en schoenen...
    Van Elske begreep ik dat er maar weinig straal onder zit en het nogal gevoelig is? Iemand daar ervaring mee?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Er verdwijnd niets, er zit een prachtige nieuwe straal onder!
    Harstikke gezond!
    Nou, wat Dineke al schrijft.. er zit inderdaad vrij weinig onder.. En wat er onder zit, verdwijnt tot nu toe ook steeds weer. Zeker bij de voorhoeven. En ze reageert inderdaad alsof het heel gevoelig is.
    Dus ik zie die prachtige nieuwe stralen nog niet zo

Was het bij de andere straal-vernieuwende-paarden ook gevoelig? En dat de stralen zo klein werden?

Surrender to fun!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Atli heeft het ook wel eens gehad maar dat was niet gevoelig. De stralen waren wel even wat kleiner omdat er zoveel vanaf viel, maar dat is uiteindelijk wel vanzelf weer goed gegroeid. Misschien zijn het nog de naweeën van de schimmel? Dat de hoef zich nu aan het vernieuwen is om de laatste restjes rotzooi eruit te werken?
    Ik zou het anders gewoon effe aan je hoefsmid vragen, als je je zorgen maakt.

fijn te lezen dat er meer mensen zijn met dit fenomeen. Ook bij mijn ponys laten de stralen los. Ik gaf het in eerste instantie te wijten aan het natte weer afgelopen maanden. November de hele maand elke dag regen, daarna sneeuw en ijs. Nu is het net een week goed droog en wordt het alweer nat, het regent hier pijpestelen.
    Dus dacht dat het kwam vanwege te veel en te lang natte voeten. Ik snij toch maar die losse lange flappen er af, ze zijn functieloos.
    Ik merk dat wanneer ik dat laat zitten dat ze het vervelend vinden en iets wat voorzichtig gaan lopen, snij ik het weg lopen ze weer ok.
    Wel is het zo sinds afgelopen zaterdag dat 1 het asfalt probeert te vermijden, dus een teken voor mij dat het toch wel gevoelig is.

ik ga het van de week helemaal schoon schrobben alle zand en dingen er uit pulken bij snijden en dan kijken of er zachte delen zijn. Zo nee dan een beetje teer er op zodat het wat kan uitdrogen (nadat ik de onderkant heb droog gemaakt). Dit heeft in een ver verleden goed geholpen toen mij hoefsmid dit deed.
    Het was toen ook vreselijk lang nat geweest en geen echte schone ondergrond gehad. Na een paar weken was het weer gewoon en zag later dat de straal heel mooi terug kwam.

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    fijn te lezen dat er meer mensen zijn met dit fenomeen. Ook bij mijn ponys laten de stralen los. Ik gaf het in eerste instantie te wijten aan het natte weer afgelopen maanden. November de hele maand elke dag regen, daarna sneeuw en ijs. Nu is het net een week goed droog en wordt het alweer nat, het regent hier pijpestelen.
    Dus dacht dat het kwam vanwege te veel en te lang natte voeten. Ik snij toch maar die losse lange flappen er af, ze zijn functieloos.
    Ik merk dat wanneer ik dat laat zitten dat ze het vervelend vinden en iets wat voorzichtig gaan lopen, snij ik het weg lopen ze weer ok.
    Wel is het zo sinds afgelopen zaterdag dat 1 het asfalt probeert te vermijden, dus een teken voor mij dat het toch wel gevoelig is.

ik ga het van de week helemaal schoon schrobben alle zand en dingen er uit pulken bij snijden en dan kijken of er zachte delen zijn. Zo nee dan een beetje teer er op zodat het wat kan uitdrogen (nadat ik de onderkant heb droog gemaakt). Dit heeft in een ver verleden goed geholpen toen mij hoefsmid dit deed.
    Het was toen ook vreselijk lang nat geweest en geen echte schone ondergrond gehad. Na een paar weken was het weer gewoon en zag later dat de straal heel mooi terug kwam.
    Ik doe dit inderdaad ook (tenminsten mijn bekapster) daarna behandel ik het altijd een week elke dag met Dettol werkt ook erg goed.
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Als de straal loslaat, snij ik hem eraf. Verder doe ik er niets aan.

Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Leeftijd
    42

Ik zie (bijna) hetzelfde bij mijn paardje en was ook van plan om foto's te maken en de vraag hier te stellen, maar je bent me voor... Ik ben wel heel blij te lezen dat mijn paard niet de enige is waarbij zijn stralen los laten, ik maakte me er ook wel een beetje zorgen om
    Bij Romano laten ze niet in het midden of bij de punt los, maar juist bij de hoefballen. En dan in z'n geheel, er zit een ruimte van ongeveer een centimeter tussen.
    Heeft dit dan ook te maken met vernieuwing?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten