Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: verbrede witte lijn aan een voet

  1. #1
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    verbrede witte lijn aan een voet

    Gisteren is Pup bekapt. De smid ontdekte een verbrede witte lijn aan een voet, namelijk linksachter. Ze dacht aan bevangenheid, maar omdat het maar aan een achtervoet is en gezien haar leeftijd (Pup is net drie lentes jong) lijkt me dat sterk. Ik ben op zoek naar andere mogelijke oorzaken. Wat zou dit nog meer kunnen zijn?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  2. #2

    Re:verbrede witte lijn aan een voet

    Misschien een schimmeltje??

    Ik zou HB niet te snel uitsluiten. Puk was ook 3....

  3. #3
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:verbrede witte lijn aan een voet

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Misschien een schimmeltje??

    Ik zou HB niet te snel uitsluiten. Puk was ook 3....
    Ze had een schimmel, maar rechtsvoor en niet linksachter. Vond er wel iets over op hoofcare, dus dat zou kunnen. Pup is hier sinds begin januari en is hier niet bevangen geweest. Dan zou ze bevangen moeten zijn geweest als tweejarige, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ook omdat ik weet hoe ze gehouden is. Daarnaast lijkt bevangen aan een achtervoet me zeer onwaarschijnlijk, terwijl op de andere drie benen niets te zien is.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  4. #4

    Re:verbrede witte lijn aan een voet

    Kan het niet 'gewoon' een verbrede witte lijn zijn? Ik bedoel, moet er altijd wat gevaarlijks achter zitten of kan het ook gewoon zo zijn?

    Ik ben zelf nooit zo enthousiast over een diepgaand onderzoek als het paard verder geen enkel signaal van problemen vertoond. Voor je het weet ben je er zelf ziek van en gaat je paard prima. Ik weet niet zo goed hoe ik mijn gevoel uit moet liggen. Op letten is natuurlijk altijd aan te raden.

    En fin, succes!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  5. #5
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:verbrede witte lijn aan een voet

    Tja, ik heb die verbrede witte lijn gezien van Pup en hij is echt verbreed. Niet een beetje, maar flink. Toch heb ik er geen naar gevoel bij . Als ze HB zou zijn geweest aan dat ene voetje achter, is dat ergens vorig jaar in de herfst geweest en het is mogelijk dat een portie vies ruwvoer dat in gang gezet heeft. Dan nog is het vreemd dat het alleen achter aan een beentje is. HB heeft vele oorzaken, de meeste voer- of bacteriële infectie (baarmoederontsteking) gerelateerd. Andere oorzaken zijn overbelasting of een vreemd lichaam in de hoef die ontsteking van de lamellen veroorzaakt. Gezien de vreemde eenzijdige verschijningsvorm én het feit dat het achter zit, denk ik eerder aan een plaatselijk trauma aan deze ene hoef. Gisteren lagen we de link met de positieve buigproef rechtsvoor (als gevolg van de vermeende HB linksachter), maar het kan uiteraard ook andersom wezen. Dat de verbrede witte lijn een gevolg is van overbelasting omdat er voor iets mis was. Hoe dan ook, het is al gebeurd en nu kunnen we alleen de schade beperken. Mocht je echt twijfelen aan het hoefbeentje kun je een foto laten maken. Ze loopt op ideale ondergrond, voer is goed en regelmatig bekappen komt ook goed. Het is alleen dus tijd die ze nodig heeft .


    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:verbrede witte lijn aan een voet

    Kun je eens een foto maken, ben benieuwd hoe het eruit ziet.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •