Owja..trouwens gisteren goefent wat ik woensdag met de cursus had geleerd. Het is eigelijk een heel simpele oefening!
Diesel is rechtsgebogen en dus heeft hij meer druk op zijn linervoorbeen. Als ik dus met mijn rechtsgebogen pony linksomga wil hij naar binnen en dus op zijn linkervoorbeen steunen en dat voel ik vooral aan mijn linker teugel. Dus die laat ik los...zodat ik er niet aan ga hangen maar vooral hij niet aan gaat trekken. Diesel wil logischerwijs zijn rechter, of hier dus de buitenteugel moeilijk aannemen. Dus het enige wat ik moest doen is daar contact hebben en wachten...gewoon hoefslag volgen in stap draf en later in galop met aleen druk op de rechter (buitenteugel)
Vanzelf ging hij omdat hij dan geen steun heeft op links rechts aannemen en trekt zichzelf als het ware recht en ging gelijk voorwaarts neerwaarts. Ik moet dan het emeste letten op zijn tempo aangezien hij dan heel snel langzamer gaat maar het voelt super! Je zit recht! En je voelt de rug omhoog komen en Diesel ging enrom briessen.
Super oefening voor de ontspanning en om de voorwaarts neerwaartse tendens te krijgen!
Bladwijzers