Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

  1. #16

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Gevonden.

    Op 1 minuut en 32 seconden zie je een perfect uitgevoerd driving van de achterhand.

    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  2. #17

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door LeonieL
    Pocalover: Ja, les wil ik ook zeker gaan volgen. De achterhand wegbewegen doet ze juist super. ook als ik dat juist niet vraag bij het drijven. Toen ik dit opnam was dit de tweede keer dat ik het vroeg, maar dat mag natuurlijk niets uitmaken.
    Nog even over dat lessen. Ik woon in Drenthe, dicht bij meppel. Dus mocht er iemand zijn xD Ik houd me aanbevolen.!

    Er is natuurlijk nog vééééééél meer op te merken maarja. ben ook pas anderhalve week met haar bezig (daarvoor was het puur vertrouwen winnen in de stal dat ik haar mocht aaien)

    Liefs,
    Leonie
    Fijn dat jullie al zo veel progressie geboekt hebben!

    Wat ik zie op je filmpje is dat je vraagt van je pony de achterhand te bewegen. Klopt dat? Is dat wat je wil als je tegen haar heup aan duwt? Want daar zie ik haar juist niet goed reageren. Ze doet haar kont wel weg maar meer door schuin achteruit te stappen dan door netjes op zij te gaan.

    Sandra woont in Drenthe. Een van de eigenaren van Equisense. Volgens mij komt dat wel goed met die lessen van jou.

    Liefs
    Roos

    Liefs
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  3. #18
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Ik vind het fijn om te zien dat je zo rustig en geduldig bent met je pony

    Als je een aantal lessen van de DVD gevolgd hebt, denk ik dat het voor jou duidelijker wordt hoe je dingen aan haar moet vragen. Het voorwaarts drijven vanuit zone 4, zoals je nu probeert, is best een gevorderde oefening, zeker als je het zonder touw wil doen

    Kom je naar de EquiDay in Leusden? Ik denk dat je daar ook veel kunt leren!

    Trouwens, ik ben regelmatig in de buurt van Meppel (mijn beste vriendin woont in Hoogeveen) en ik zou het leuk vinden om je een keer met een uurtje les op weg te helpen

    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #19
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Locatie
    Ergens in Drenthe
    Leeftijd
    29
    Berichten
    97

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Vanuit het weiland leid ik haar ook zo naar de stal terug, als ze niet uitzichzelf komt. Dan gebruik ik een halstertouw, en gaat ze snel terug naar stal. dus ze kan het wel. Maar dat betekend niet dat dit ook zou moeten lukken natuurlijk.

    Maar dat zou fijn zijn. Je krijgt PB!
    Liefs,
    Leonie

  5. #20
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Oh nou met les van Eveline komt het wel goed!

  6. #21
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.946

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Ik wilde net aangeven dat ik ook in de buurt zit en je best een keer wil helpen, maar ik zie dat je mogelijk les krijgt van Evi. Dan komt het vast goed
    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

  7. #22
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Locatie
    Ergens in Drenthe
    Leeftijd
    29
    Berichten
    97

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Oh, Wat blijken er veel mensen in de buurt te zitten
    Bedankt voor het aanbod,
    Ik zit nog een beetje te kijken naar wie het dichtsbij zit enzo.

    Liefs,
    Leonie

  8. #23

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Ik zie op het filmpje dat ze gebruik maakt van de carrotstick om het paard achterwaarts te laten gaan. Wellicht had ik dat bij Rick ook wel moeten doen (die week niet echt achteruit maar begon te steigeren). Ik dacht juist dat ik moest wiggelen en dat de druk op het touwhalster hem het juiste seintje zou geven... Ikke blond kennelijk. Nu maar naar bed want met dit veel te gave forum kom ik niet aan werk toe maar ook niet aan slaap...

  9. #24
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:probleem met drijven, en achteruit blijven gaan

    Ik zie in het filmpje voornamelijk een paard dat heel verveeld en brutaal is. Ik zou erg voorzichtig zijn voortaan met achter haar gaan staan en drijven want er komt als het op deze manier blijft gaan een dag dat ze je of met haar achterbeen of met haar tanden een "waarschuwing" gaat geven om op te houden. Wat je nu doet is verkeerd gebruik maken van beloningen en hier maak je eerder een kunstjes/brutaal paard mee dan dat je echt communiceert met lichaamstaal. Ik denk dat het zeker verstandig is om niet meer teveel in je eentje aan de slag te gaan. Waar ze achterwaarts stapt ipv opzij (tenminste, ik denk dat je dat daar probeert) komt omdat jij je gewicht naar achter verplaatst en in de verkeerde positie staat. Er zijn meerdere posities van waaruit je je paard wel zijwaarts krijgt, maar dat krijg je vast in de les goed uitgelegd.

    Verder wel erg leuk dat je op deze manier met de pony aan de slag wil en succes met de vorderingen!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •