Gevonden.
Op 1 minuut en 32 seconden zie je een perfect uitgevoerd driving van de achterhand.
Gevonden.
Op 1 minuut en 32 seconden zie je een perfect uitgevoerd driving van de achterhand.
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Fijn dat jullie al zo veel progressie geboekt hebben!Oorspronkelijk Geplaatst door LeonieL
Wat ik zie op je filmpje is dat je vraagt van je pony de achterhand te bewegen. Klopt dat? Is dat wat je wil als je tegen haar heup aan duwt? Want daar zie ik haar juist niet goed reageren. Ze doet haar kont wel weg maar meer door schuin achteruit te stappen dan door netjes op zij te gaan.
Sandra woont in Drenthe. Een van de eigenaren van Equisense. Volgens mij komt dat wel goed met die lessen van jou.
Liefs
Roos
Liefs
Roos
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Ik vind het fijn om te zien dat je zo rustig en geduldig bent met je pony
Als je een aantal lessen van de DVD gevolgd hebt, denk ik dat het voor jou duidelijker wordt hoe je dingen aan haar moet vragen. Het voorwaarts drijven vanuit zone 4, zoals je nu probeert, is best een gevorderde oefening, zeker als je het zonder touw wil doen
Kom je naar de EquiDay in Leusden? Ik denk dat je daar ook veel kunt leren!
Trouwens, ik ben regelmatig in de buurt van Meppel (mijn beste vriendin woont in Hoogeveen) en ik zou het leuk vinden om je een keer met een uurtje les op weg te helpen
Vanuit het weiland leid ik haar ook zo naar de stal terug, als ze niet uitzichzelf komt. Dan gebruik ik een halstertouw, en gaat ze snel terug naar stal. dus ze kan het wel. Maar dat betekend niet dat dit ook zou moeten lukken natuurlijk.
Maar dat zou fijn zijn. Je krijgt PB!
Liefs,
Leonie
Oh nou met les van Eveline komt het wel goed!
Ik wilde net aangeven dat ik ook in de buurt zit en je best een keer wil helpen, maar ik zie dat je mogelijk les krijgt van Evi. Dan komt het vast goed
Oh, Wat blijken er veel mensen in de buurt te zitten
Bedankt voor het aanbod,
Ik zit nog een beetje te kijken naar wie het dichtsbij zit enzo.
Liefs,
Leonie
Ik zie op het filmpje dat ze gebruik maakt van de carrotstick om het paard achterwaarts te laten gaan. Wellicht had ik dat bij Rick ook wel moeten doen (die week niet echt achteruit maar begon te steigeren). Ik dacht juist dat ik moest wiggelen en dat de druk op het touwhalster hem het juiste seintje zou geven... Ikke blond kennelijk. Nu maar naar bed want met dit veel te gave forum kom ik niet aan werk toe maar ook niet aan slaap...
Ik zie in het filmpje voornamelijk een paard dat heel verveeld en brutaal is. Ik zou erg voorzichtig zijn voortaan met achter haar gaan staan en drijven want er komt als het op deze manier blijft gaan een dag dat ze je of met haar achterbeen of met haar tanden een "waarschuwing" gaat geven om op te houden. Wat je nu doet is verkeerd gebruik maken van beloningen en hier maak je eerder een kunstjes/brutaal paard mee dan dat je echt communiceert met lichaamstaal. Ik denk dat het zeker verstandig is om niet meer teveel in je eentje aan de slag te gaan. Waar ze achterwaarts stapt ipv opzij (tenminste, ik denk dat je dat daar probeert) komt omdat jij je gewicht naar achter verplaatst en in de verkeerde positie staat. Er zijn meerdere posities van waaruit je je paard wel zijwaarts krijgt, maar dat krijg je vast in de les goed uitgelegd.
Verder wel erg leuk dat je op deze manier met de pony aan de slag wil en succes met de vorderingen!
Bladwijzers