Hoi,
Wie kan me meer vertellen over het impulsion programm ?
Hoi,
Wie kan me meer vertellen over het impulsion programm ?
De Parelli-pakketten
Impulsion Program stamt uit de tijd van de oude-oude pakketten (dus die met video) en zat in Level 2. In de 2e versie L2 was het teruggebracht tot rechte lijnen en cirkels en daarna kwam het vooral terug in de Patterns.
Een impulsion program betekent niets meer of minder dan een bepaald patroon herhalen tot je een positieve verandering ziet in de impuls van je paard, dus een gelijkmatig ritme in hun gang krijgen, niet te traag of veel te snel gaan.
Ik ken wel de point to point. Maar in een rijbak van 20 bij 40 schiet dat niet zo op...
Wat heb je nog meer ? Cloverleaf ??? Ik neem aan dat dat 4 voltes zijn in de rijbak en dan in het midden stoppen ??? Alleen voltes remmen toch juist af ?
probleem is dat mijn paard wel gelijk wegdraaft bij minimale beenhulp maar dan of na een paar passen vertraagt of al helemaal niet actief wegdraaft.
Wat is je vraag?
Ik dacht dat je wilde weten wat een impulsion program was.
Als je wil weten hoe je ze precies uitvoert, welke er zijn, wanneer, waarom en hoe je elk pattern/programma toepast, dan verwijs ik je graag door naar www.parelli.com voor uitgebreide en met videobeelden onderbouwde informatie.
Ik ga kijken ! Staat er zoveel info op de site van parelli ?
Ik kan niets vinden op de site van parelli over impulsion ??!
Iemand nog goede tips om een paard meer voorwaarts te krijgen ? Welke oefeningen ? Hoe en waarom ?
Ben je lid van de Savvy Club?
Dan kun je namelijk inloggen in de database en daar staan honderden artikelen en filmpjes, ook over impulsion
Nee,ik ben geen lid van de savvy club. Dan zal het probleem daar zitten qua info vinden op de site.
Is het ook een beetje uit te leggen hier op het forum misschien ?
Ik heb je de algemene info al gegeven.
Als je meer specifieke uitleg wil, raad ik je aan OF zelf eerst met een specifieke vraag te komen (inclusief uitgebreide uitleg van wat je met je paard doet, wat je wil verbeteren en wat je al geprobeerd hebt) OF te betalen voor de zeer uitgebreide info die je via de Savvy Club kunt krijgen
Ik weet niet wat ik ermeer aan moet uitleggen ? Ik wil mijn paard meer voorwaarts hebben. Snellere reactie op minder hulpen.
Hoe krijg ik dat voor elkaar met behulp van het impulsion program ?
Als jij de moeite niet wil nemen om uitgebreid je situatie te beschrijven, waarom verwacht je dan wel dat iemand jou een uitgebreide uitleg geeft?inclusief uitgebreide uitleg van wat je met je paard doet, wat je wil verbeteren en wat je al geprobeerd hebt
Maar ik begrijp dus gewoon niet wat je nog meer aan uitleg wilt !?
Hij is gewoon niet genoeg voorwaarts ( met name in draf ), ik weet niet hoe ik dat anders moet zeggen / uitleggen ?!
Ik zie geen dagboek van jou, dus weet niet op welk nivo je met je paard bezig bent. Ook weet ik niet welke methode/lessen je volgt. Is het verschillend in diverse omstandigheden (buitenrit vs in de bak, winter vs zomer)... En ik heb geen idee welke oefeningen je al gedaan hebt, hoeveel je hiermee bezig bent geweest, wat resultaat had en wat niet.
Het basisprincipe van de impulsion programs heb ik uitgelegd: een patroon kiezen en dit herhalen tot je een positieve verandering bemerkt in de impuls. Voor under-impulsive paarden zijn dat rechte lijnen. Als je het programma van Parelli niet volgt, kan ik je wel uitleggen over fases verhogen oid., maar als je het achterliggende idee niet kent, ben ik bang dat ik hiermee meer kapot maak dan help. Snap je?
Bladwijzers