Omdat ik over een tijdje op kamers ga, was ik ook op zoek voor een stal voor Swa, mijn shetlandpony. Ik heb iets gevonden en ga daar volgende week heen om te kijken.(Iedereen vind het raar als ik vertel dat ik al wel een stal voor m'n pony heb, maar nog geen kamer.)
Nu is mijn vraag of jullie nog aandachtspunten weten waar ik naar moet vragen of op welke dingen ik moet letten.
Het is een pensionstal met goede buitenbak, ik hoop dat ze ook iets van een longeercirkel hebben, mijn pony zou dan in een inloopstal komen te staan met andere shetten en op de wei.
Op dit moment sta ik op een soort 'doe het zelf' stal bij een boer, ik zorg zelf voor haast alles en maak maandelijks het stalgeld over. Ik weet dus niet precies hoe dat gaat als je op een 'echte' pensionstal staat, hoor je een contract hierover af te sluiten?
Dingen die ik al weet is dat je een eigen zadelkast hebt, er plek is om je trailer of menwagen neer te zetten en de stallingsprijs is incl. hooi.
Dingen waar ik zelf al aan dacht die handig zijn om te vragen is of je eigen instructie mee mag nemen, hoe het gaat met inenten/ontwormen en hoeveel paarden er staan (stel dat de bak altijd vol is als je net iets wilt gaan doen).
Alvast bedankt voor het meedenken.![]()
Bladwijzers