Oorspronkelijk Geplaatst door
Hile
Mijn hengst is ook een luchtzuiger. Hij heeft het heel erg slecht gehad in spanje en tijdens het transport. Het eerste half jaar dat ik hem had, had hij elke week lichte koliek aanvallen.
Bij hem zijn meerdere factoren waardoor hij gaat zuigen. Hij kan niet alleen staan, een hek er tussen is al te veel. Spanningen, stress en onzekerheid zorgt voor luchtzuigen, maar ook kou. Dit betekent dat hij samen met zijn zoon staat, ik met hem gewerkt heb aan zijn zelfvertrouwen en hij in de winter een deken op heeft. Hij zuigt nu al bijna 2 jaar niet meer, maar als ik b.v. zijn deken af heb gedaan en hij heeft het te koud dan heeft hij weer gezogen en een lichte koliek aanval. Als hij alleen staat voor langere tijd dan zuigt hij de heledag.
Hij begint het nu gelukkig om te zetten naar vraatzucht :lol:. Tijdens de equiday heeft hij bijna een baal hooi op, maar heeft niet luchtgezogen. Belangrijk voor mij dat ik me er zelf niet druk om moet maken. Hierdoor word het alleen erger. Een band heeft bij hem geen enkele zin omdat hij dan zoveel druk er achter gaat zetten dat hij zowel nog steeds lucht binnen krijgt en ik bang ben voor ernstige sluitage.
Bladwijzers