Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 41 van de 41

Topic: slechte hoeven.

  1. #31
    Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    105

    Re: slechte hoeven.

    maar zou ik het met zo`n cursus niet zelk kunnen. dat is makkelijker dan hoeft die eigenaar ook niet moeilijk te doen dat er een bekapper komt.

  2. #32
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: slechte hoeven.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman


    Eh, maar op deze foto is toch echt te zien dat de hoefwand los laat hoor.

    Snel een bekapper erbij halen, waarschijnlijk is het maar een klein scheurtje, maar je wilt niet hebben dat er een losse wand onder zit.
    Dit ziet er niet uit als een wand die loslaat van de zool (dus slechte witte lijn) maar veel eerder als een buitenlaag van de wand die los-gespleten is van de binnenste laag van de wand.

    Waarom zou je hem stiekum laten bekappen?
    Kun je niet vragen aan de eigenaar of het goed is als je hem laat bekappen wanneer jij het betaalt? Klaas is trouwens ook 'gewoon' hoefsmid dus niet perse natuurlijk bekapper.

    En als ik die eigenaar was, zou ik liever een opgeleide bekapper laten langskomen dan dat hij iemand aan de hoeven laat vijlen die er weinig verstand van heeft...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #33
    Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    105

    Re: slechte hoeven.

    ik zal het er nog eens over hebben met hem vandaag ik laat het vanavond horen hoe dat ging

  4. #34
    Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    105

    Re: slechte hoeven.

    nou ik heb het met hem er over gehad van alles over natuurlijk bakappen van internet er af gehaalt, om hem te overtuigen.
    nou niet gelukt dus. binnen kort wilt hij er weer ijzers onder doen. hij denk dat ik daar blij mee ben omdat ik dan weer over de weg kan rijden. maar ik kon hem maar niet wijs maken dat ik daar dus niet blij mee ben.
    Dus ik ben bang dat ik de strijd heb verloren, ik probeer het over een tijdje nog wel een keer.
    soms dan baal ik toch zo dat ze niet van me zelf is als ik toch eens geld heb.

  5. #35

    Re: slechte hoeven.

    Jeetje wat balen zeg! Die hoefjes krijg je met één bekapbeurt (door een natuurlijk bekapper) al helemaal goed! Ik kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. Nou moet ie weer op ijzers. Heb je de eigenaar ook die foto's laten zien van de doorbloeding van het paardenbeen als er ijzers onder zitten?? Als ie daar ongevoelig voor is en maar voor het "gemakkelijke"kiest is ie voor mij geen knip voor z'n neus waard. BAH!
    Maar ja, daar heb jij ook niks aan. Succes ermee.
    Trea

  6. #36
    Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    105

    Re: slechte hoeven.

    hij zegt heel makelijk ja dat kan iedereen wel zeggen en die foto ja die kan iedereen er wel op zitten.
    en dan zegt hij tengen mij van heb jij wel eens wat gemerkt aan dat ze niet goed liep met ijzers.
    ja dan weet ik niet wat ik moewt zeggen. ik merkte er niks van toen.maar ik kan me voor stellen als haar ijzers er alf zijn en haar hoeven ook goed zijn en niet meer gevoellig dat ze dan toch echt wel anders loopt.

  7. #37
    Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    105

    Re: slechte hoeven.

    hij zegt heel makelijk ja dat kan iedereen wel zeggen en die foto ja die kan iedereen er wel op zitten.
    en dan zegt hij tengen mij van heb jij wel eens wat gemerkt aan dat ze niet goed liep met ijzers.
    ja dan weet ik niet wat ik moewt zeggen. ik merkte er niks van toen.maar ik kan me voor stellen als haar ijzers er alf zijn en haar hoeven ook goed zijn en niet meer gevoellig dat ze dan toch echt wel anders loopt.

  8. #38

    Re: slechte hoeven.

    Ja, dat is ècht zo. Maar je moet het wel een kans geven. Er zijn al zóveel positieve berichten over. Op de site van IJslanders http://www.icelandic-horses.com/ heeft eens een disussie gegaan over ijzerloos en dat waren 11 pagina's re. re. re enz. En van al die mensen was er NIEMAND die ontevreden was. De meeste paarden gingen meteen beter lopen, anderen na de gewenningsperiode, weer anderen een half jaar/jaar later. Maar allemaal uiteindelijk ging erop vooruit.
    Het is echt jammer dat je het niet zelf voor het zeggen hebt bij jouw paard. Maar je doet er niks aan. Het is in ieder geval wel goed dat je ervan bewust bent dat het anders beter kanm en krijg je in de toekomst een eigen paard, doe je dan gewoon het juiste. Misschien wel een tip: Heel veel van de paarden die bij slachthuizen worden aangeboden, komen daar vanwege hoef en beenproblemen (door de ijzers dus). Mocht je verzorgpaard dus ooit hoefkatrolontsteking, hoefbevangenheid, peesproblemen of iets dergelijks hebben, en naar de slacht gaan (ik weet het... dit is erg negatief denken), maar dan kun je 'm voor een prikkie opkopen en dan is ie nog ècht te redden. Dierenarts Wim de Leeuw (die tevens natuurlijk bekapper is) uit Valkenburg doet dat. Hij koopt paarden op uit slachthuizen (met hoef/beenproblemen), gaat die natuurlijk bekappen, en geeft ze nadat ze hersteld zijn een nieuwe kans bij nieuwe (paardvriendelijke mensen).
    Jij hebt in ieder geval je best gedaan.
    Succes, Trea

  9. #39
    Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    105

    Re: slechte hoeven.

    Ja ik ben al heel lang er over na aan het denk om haar te kopen, volgend jaar ben ik klaar met school en ga ik werken. mischien wil ik haar dan ondanks haar leeftijd van 18 of 19 kopen

  10. #40
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: slechte hoeven.

    Jeetje als ik dit zo hoor is hij niet met informatie over te halen. Misschien helpt het als je hem duidelijk maakt dat jij de bekapper wil betalen en dat het hem dus niks kost en dat er dan geen ijzers onder hoeven die voor hem weer duur zijn.
    Misschien valt er beter te praten als je het uitmeet in euro's.

    Ik hoop heel erg voor je dat je hem toch kunt overhalen want het is niet leuk voor het paard maar ook zeker heel frustrerend voor jou.

  11. #41
    Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    105

    Re: slechte hoeven.

    nee helpt niet heb ik al geprobeert.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •