Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: variaties op het blok gezocht

  1. #1
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    variaties op het blok gezocht

    Op onze nieuwe stal ligt zo een mooie boomstronk, die perfect als blok kan dienen. Ab vindt het super leuk om met zijn voorbenen er op te gaan staan. En natuurlijk ook super leuk om dan een snoepje te krijgen Omdat hij aan het revalideren is, wil ik vooral dingen doen die voor hem leuk en makkelijk zijn. Dus gaan we elke dag even naar het blok. Maar hij vindt snel dingen saai worden, dus ik ben druk aan het bedenken hoe ik het voor hem uitdagend kan houden.

    Ik heb nu zelf deze variaties bedacht:
    -voor me uit te zenden naar het blok, vanuit zone 3 (links en rechts)
    -yoyo op het blok (erop, eraf, erop, eraf)
    -over het blok heen lopen (dit vindt hij erg moeilijk, dus dat is een leuke uitdaging!)
    -voetje optillen op het blok

    Ik denk dat hij er ook wel met vier benen op kan staan, maar ik weet niet hoe ik hem dat moet leren Kan iemand dat uitleggen? (op dit https://www.youtube.com/watch?v=CUOV7cmit0k[/video]] filmpje zie je hoe groot het blok is)

    Weten jullie nog meer variaties??

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:variaties op het blok gezocht

    zijwaarts met het blok onder zijn buik door.
    1 specifiek been op het blok vragen vanaf grotere afstand.

  3. #3
    Actief Forumlid Amable's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    43
    Berichten
    182

    Re:variaties op het blok gezocht

    Een rondje draaien met de achterbenen om het blok heen met de voorbenen op het blok. Flemen op het blok, buigen op het blok, kusjes geven vanaf het blok, kusjes geven terwijl je eronder zit, een jambette vanaf het blok, er onderdoor kruipen terwijl hij op het blok staat, 1 voet zonder gewicht op het blok zetten (dan kan je hem ook een voet op je knie laten zetten bijv.), benen kruisen op het blok enzovoort! Variaties zat iig
    www.amable.nl
    Ons dagboek http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=24772.0
    Jauke-llevado.hyves.nl

  4. #4
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:variaties op het blok gezocht

    Hey wen, je kan in princiepe alle games met het blok spelen (extreme) friendly op t blok met de stick&string of met bv vlaggetjes, paraplu enzo, sideways over t blok, met z'n voorbenen op t blok laten staan en de achterbenen er een rondje omheen laten maken, circle met t blok als middenpunt.. Genoeg te spelen Veel plezier!
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  5. #5
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re:variaties op het blok gezocht

    Als jullie geoefend zijn dan achteruit over het blok, lijkt me in ieder geval wel een uitdaging.
    note to self: change the mind, the body will follow.

  6. #6
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:variaties op het blok gezocht

    Bedankt allemaal voor de reacties! Zo kan ik wel even vooruit Vandaag begonnen met veel Friendly op het blok. Maar het viel me op dat hij dan ook weer snel afstapt.. Dus blijkbaar is hij nog niet zo heel comfortabel ermee. Nu maar even korte stukjes gedaan. Ik heb m ook gevraagd om een paar pasjes opzij te gaan met zn achterbenen terwijl zijn voorbenen op het blok staan. Eerste keer viel hij eraf en keek daar heel verbaasd bij Daarna heb ik m meteen bij het eerste pasje beloond. En nu elke dag een pasje meer doen

  7. #7

    Re:variaties op het blok gezocht

    Met een kleine pony die op een groot blok kan staan, kan je hem ook eens laten steigeren als dit breed genoeg is.
    heb dit al eens eerder gezien en was best wel lol


  8. #8
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:variaties op het blok gezocht

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door muiske
    Met een kleine pony die op een groot blok kan staan, kan je hem ook eens laten steigeren als dit breed genoeg is.
    heb dit al eens eerder gezien en was best wel lol

    Oei, zo ver zijn we nog niet hoor Maar dat is ooit voor in de toekomst wel een stoer idee!

  9. #9
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:variaties op het blok gezocht

    met twee paarden op een blok
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •