Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 166

Topic: wanneer red je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

  1. #76
    Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Genk/Belgie
    Leeftijd
    43
    Berichten
    1.067

    Re:dringend liefdevolle thuis gezocht voor ruin

    Ja ik kan hier alleen aan toeveoegen dat ik ook hoop dat de regels niet veranderen.
    Ook niet voor paarden van anderen. Ook deze moeten een eerlijke kans krijgen als hun baas die niet voor hun neemt.
    Mensen die dat niet wilen lezen moeten het maar niet aanklikken. Voila.
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

  2. #77
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:dringend liefdevolle thuis gezocht voor ruin

    Lot.. ik kan een heel eind met je mee.. Oók als het gaat om mensen met krediet... (geen idee of ik daartoe gerekend wordt overigens ) .. er zijn hier nou eenmaal mensen die al LANG lid zijn en hun sporen ruimschoots verdiend hebben... door hun inhoudelijke bijdrage of andersinds.. zo is het in de 'echte wereld' ook.. als je ergens relatief nieuw bent, heb je het ook niet meteen voor het zeggen! Daarnaast is er een groep 'oudere' (in lidmaatschap, niet per definitie in leeftijd.. ) forumleden dat elkaar dus al lang en ook búiten het forum om kent. Nogal logisch dat daar ánders op gereageerd wordt dan op mensen die nieuw of relatief nieuw zijn.

    Het zou mooi zijn als er gepost mag worden als iemand er een principe over heeft... helaas.. áls er heel sec en met goede argumenten gepost wordt (inderdaad zoals Els), ontstaat er in no time een discussie op betrekkingsniveau.. Heel jammer vind ik dat..
    Er ontstond een wat mij betreft prima discussie topic, maar ook nú zie ik opeens weer een rij posts die niet over de inhoud maar over betrekking gaat... blijkbaar kán het dus niet (meer) hier...

    Er zijn ook regels dat nieuwe mensen niet in het verkooptopic mogen posten. Ik blijf het een goede regel vinden om óók restricties te stellen aan het plaatsen van een verkooptopic voor andermans paarden. Mo noemde al het aantal posts dat iemand moet hebben bijvoorbeeld.



  3. #78
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re:dringend liefdevolle thuis gezocht voor ruin

    Daar heb je gelijk in. Maar da's toch iets voor moderators? Ik bedoel, het is off-topic

    Ik zie ook wel een voordeel voor een nieuwe regel, voor je het weet staat heel Vraag en Aanbod vol met zielige verhalen. Wat me alleen niet lekker zit is als zo'n regel opgegooid wordt IN deze discussie. Voelt een beetje als "jullie discussie irriteert me, dus verzin ik een regel om de discussie onmogelijk te maken." Ik zou zelf kiezen voor afsplitsen wat niet sec ontopic is (het onderscheid wat jij ook al maakt) en dat topic elders verder te laten gaan.

    Maar goed, ik heb dan weer niet de credits als moderator hier

  4. #79
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:dringend liefdevolle thuis gezocht voor ruin

    Afsplitsen is een ingewikkeld verhaal. Ik kan namelijk maar per pagina afsplitsen. Even een waarschuwing dus: ik splits af vanaf het eerste bericht van Els.
    Helaas gaat de informatie die wel ontopic is, gewoon mee.

  5. #80
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re:dringend liefdevolle thuis gezocht voor ruin

    Oh wat stom dat dat niet anders kan. Jammer zeg! Maar goed, kan jij ook niets aan doen

  6. #81
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    ik heb mn best gedaan Het nieuwe systeem geeft wat meer mogelijkheden gelukkig.

  7. #82
    Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Eerbeek
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.991

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    *** lees even mee*** Ben druk bezig met het ontdekken van mijn visie hierop.. Los van alle emoties die het oproept een inhoudelijk interessante discussie. Maargoed ben nieuw en ook ik heb mijn sporen nog niet verdiend dus ga nog even verder met mijn innerlijke dialoog en volg het topic op de voet....

    Jullie horen het als ik eruit ben


    Stop thinking, start feeling

  8. #83
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Er mag van mij een groep worden gemaakt, waar forumleden die daar prijs op stellen lid van kunnen worden (zoals de "Belgjes") en dat ze dan dáár paarden van kennissen aanbieden. Zelf bij de blauwe buren mag je bij de gewonde advertenties geen paarden aanbieden die niet van jou zijn. Dat moet daar bij de commerciele advertenties. Duidelijk gescheiden dus. Gewoon om even aan te geven dat het niet heel uitzonderlijk is om er paal en perk aan te stellen.
    Nogmaals: bij forumleden kén je het verhaal, de achtergrond van het dier, de soms moeilijk omstandigheden waaronder het gebeuren moet. Dat we daar niet iedereen over één kam scheren moge duidelijk zijn. Dat heeft idd te maken met het aantal posts, hoe lang ben je al lid, hoe actief ben je, hoe discussieer je mee (of niet), hoe inhoudelijk zijn je reacties. Vandaar mijn voorstel van minstens een flínk aantal posts. We leven vaak intens met elkaar mee, helpen elkaar waar nodig, ook met het zoeken naar een goed huis. Omdat je elkaar beter kent is er vaak ook begrip voor de omstandigheden; als je nuchter kijkt zijn daar nu eenmaal verschillen in, helaas scheert Willeke iedereen over 1 kam; in vind dat erg naar en onverdiend naar Trea toe !!! Niet in het minst qua timing. Bah. Als we hier werkten met kaarten kreeg je van mij "rood".
    Wil je kennissen helpen met het zoeken van een huis voor hún dier, adverteer dan op marktplaats, krantjes, marktnet; er zijn zóveel plekker waar dat speciaal kán. Niet hier alstublieft. Laten we hier in vraag en aanbod gewoon halsters, zadels en aanverwanten verhandelen en dan idd zo nu en dan een dier van één van ons die helaas een andere thuis nodig heeft. Dan kunnen we er ook voor gáán.

  9. #84

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Wil je kennissen helpen met het zoeken van een huis voor hún dier, adverteer dan op marktplaats, krantjes, marktnet; er zijn zóveel plekker waar dat speciaal kán. Niet hier alstublieft.
    Hier heb ik toch een beetje moeite mee. Vrienden van mij willen hun merrie (Viva) verkopen. Omdat het paard stond weg te kwijnen op een veel te dure stal, heb ik Viva nu (tijdelijk) onder mijn hoede genomen. Viva heeft wat (lichamelijke) probleempjes waar ik hard aan werk om die op te lossen. Ik moet er niet aan denken dat ze straks via Marktplaats bij een koper terecht komt die haar weer 23 uur per dag in een box zet en met een slofteugel in de krul trekt. Ik zou haar veel liever via dit forum aan iemand verkopen, die meer 'for the horse' is. Maar dat mag dus niet meer?

    Om het algemener te stellen: waarom mogen wij niet ons best doen om via dit forum paarden van vrienden en kennissen bij iemand te plaatsen, die wij beter kennen en meer vertrouwen dan de gemiddelde marktplaats-bezoeker?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  10. #85
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Ik ben het héél erg met Lila eens.. op álle fronten.

    @Liesbeth: Niemand heeft het over HELEMAAL verbieden. Lila noemt het paal en perk stellen.. doet een aantal suggesties o.a. flink aantal posts.. Ik snap je punt, maar snap je het mijne (onze ) ook? Dat er bij een aantal van ons echt morele bezwaren zijn tegen een bepaald soort 'reddingsacties'? Dat dat m.i. een hele gefundeerde reden zou kunnen zijn voor 'paal en perk'? En dat dat paal en perk nog niet eens zó raar is gezien regels op ándere fora?

  11. #86

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Ik begrijp je punt wel Nienke, alleen wat is dan de grens, en wie bepaalt die? Wanneer mag het wel en wanneer niet? Ik ben het met je eens dat sommige 'reddingsacties', en vooral argumenten/dreigementen als 'anders gaat ie naar de slacht', wat verdacht zijn. Maar aan de andere kant plaats ik liever een paard bij een forum-lid dan bij een onbekende, en dat geldt vast voor meer mensen hier.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  12. #87
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    .. uiteindelijk is het Evi met haar Mod's die bepalen denk ik..

  13. #88
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Ja, dat denk ik ook, Nienke, klusje voor de "baas" . En een paard wat je nu ook onder je hoede hebt, is alweer anders dan het paard van een kennis die ervan af moet. Hoe leg je de grens. We kunnen ook al wel constateren dat die grens tot op heden vrij natuurlijk tot stand kan komen . Want er worden ook dieren van leden aangeboden waarvan we eigenlijk bij aanschaf al wisten dat dat topic er op een dag aan zou komen.... En dan komen er ook reacties met gelijke strekking die weer discussies op gang brengen. Om dat te voorkomen, en steed weer opnieuw dat punt te moeten bespreken zou het fijn zijn als er beleid op wordt gemaakt. Evi?

  14. #89
    Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Eerbeek
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.991

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Misschien een beetje of-toppic besef ik me net maar...

    Vandaar mijn voorstel van minstens een flínk aantal posts
    Misschien voel ik mij aangesproken omdat ik nieuw ben.. Merk dat het bij mij de vraag oproept "Wanneer mag je wel "volledig" mee praten... (Even zwart-wit neer gezet)

    Maar mijnsinziens zegt het aantal post weinig over de inhoud van deze posts...

    Lijkt me moeilijk een goede schifting te maken hierin. Maargoed dat is ook niet aan ons maar de dankbare taak van de moderatoren (schrijf je dit zo? of kom ik nu ook in het vreemde/foute woorden topic



    Stop thinking, start feeling

  15. #90

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Om steed weer opnieuw dat punt te moeten bespreken zou het fijn zijn als er beleid op wordt gemaakt. Evi?
    Nou, precies, daar gaat het me dus om. Ik heb een hekel aan het woord 'beleid', maar het moet wel voor iedereen duidelijk zijn wat wel en wat niet mag.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •