Lila.. .héél duidelijk.. en ééns!
Lila.. .héél duidelijk.. en ééns!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Helemaal mee eens.Dankzij dit forum heeft Mayke, de fries van mijn vriendin, een plekje gevonden bij een forumlid (ik laat het even aan haarzelf om zichzelf bekend te maken ). Sterker nog... zelfs de bijna onhandelbare shet-ruin die er als gezelschap bij stond mag mee! Deze kans zouden Mayke en Sieb nooit gehad hebben als ik haar hier niet had mogen plaatsen. Ik vraag me af.. verdient niet elk paard ter wereld dezelfde kansen als onze eigen paarden? Waarom onderscheid maken tussen paarden? Zijn het niet allemaal dezelfde prachtige wezens? Verdienen ze niet allemaal dezelfde kansen? Een kans via dit forum heeft bij mij een HELE DIKKE STREEP vóór op Marktplaats of Bokt, en ik vind het nogal discriminerend om bepaalde paarden van deze kansen uit te sluiten.
Ik ken TS persoonlijk al jaren. Ze heeft het nu erg druk maar wilde ondanks die drukte toch nog proberen of hier niemand was voor dit paardje.
Ik zal haar eens vragen voor een update.
<!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->
ik vind het nogal grof dat Joyce hier wordt afgeschilderd als iemand die hier gewoon maar even een paard probeert te verkopen en verder geen interesse toont in het forum... Ik ken Joyce ook persoonlijk en kan wel zeggen dat ze zo niet is. Ze is iemand die echt geeft om dieren en nog liever probeert hier het dier te plaatsen dan het via zoekertjes sites het paard te plaatsen.
En zoals Kalinka hier al aanhaalt, Joyce heeft het momenteel vrij druk, dus het is best logisch dat ze weinig tijd heeft om te antwoorden.
Ik vond het ook nogal grof dat jij mij afschildert als iemand die 'zomaar' paarden koopt en verkoopt. Jij kent mij ook niet persoonlijk en tóch zeg je zoiets. Snap je nu hoe kwetsend dit kan zijn?Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
[quote=willeke ]
En zoals Ka]
"Best logisch" vind je dat? Ongelofelijk zeg. En dat zeg je gerelateerd aan dát topic..... triest. Dat ze probeert hier iemand te vinden? Die indruk heb ik namelijk helemaal niet. Het komt op mij over als een advertentie geplaatst omdat ze haar eigen belofte niet na kan komen en nu kan denken: "tja, ik heb mijn best gedaan hoor, en niet via een gewone zoekertjes site, nee, via het NH forum want ik ben een échte dierenvriend. En ja, na wel drie hele dagen had ik nog niks gevonden. Toen kreeg ik het weer druk, dus ja.....". Nou, dat is dan fijn voor de ruin. Werd ingeslapen, zei je, als ze niemand vond. Maar ja, druk druk druk hé. Jullie mogen haar 100 keer persoonlijk kennen maar kijk dan zelf...hoe serieus moet ik dat dan nemen? Wordt wakker zeg.
@ lila!
Toch een kleine kanttekening. Ik geloof hier weer in een Belgen/Nederland miscommunicatie.Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Trea, jij voelt je persoonlijk aangevallen door Willeke. Volgens mij was dat helemaal haar bedoeling niet. Je moet het anders bekijken en ik probeer even uit te leggen.
Veel forumleden kennen jou persoonlijk, kennen je persoonlijke achtergrond, kennen de reden waarom je de paarden nu weg moeten. De meeste hebben hier dan ook ongelooflijk begrip voor en je krijgt geen kritiek. Dat zijn gewoon feiten.
Zoals ik kan verstaan kennen Willeke en Kalinka de topicstartster persoonlijk. Kennen haar achtergrond en weten ook goed hoe haar houding naar paarden toe is. Ze vertrouwen ze, net zoals jouw omgeving jouw vertrouwt.
Willeke wil alleen aankaarten dat zij tegen jou ook een houding van wantrouwen kan koesteren want ze kent jou ook niet persoonlijk. Waarom zou jij dan op meer begrip kunnen rekenen dan haar kennis????
@Lila en co: is het omdat je vaak op het NH forum post dat je dan meer waard bent?
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
[quote=Mieke ]
Toch een kleine kanttekening. Ik geloof hier weer in een Belgen/Nederland miscommunicatie.
Trea, jij voelt je persoonlijk aangevallen door Willeke. Volgens mij was dat helemaal haar bedoeling niet. Je moet het anders bekijken en ik probeer even uit te leggen.
Veel forumleden kennen jou persoonlijk, kennen je persoonlijke achtergrond, kennen de reden waarom je de paarden nu weg moeten. De meeste hebben hier dan ook ongelooflijk begrip voor en je krijgt geen kritiek. Dat zijn gewoon feiten.
Zoals ik kan verstaan kennen Willeke en Ka]
Mieke, ik waardeer het dat je probeert de oorzaak hiervoor te zoeken bij een miscommunicatie in taal. Maar helaas: "dumpen" was het woord dat Willeke gebruikte. Trea dumpte haar paarden net zo goed; dát heeft Willeke gezegd. Dat betekend in België toch echt exact hetzelfde als in Nederland hoor.
En je ziet dus nog steeds geen verschil in de manier waarop Trea een huis zocht voor haar paarden (en ons nog steeds op de hoogte houdt) en de wijze waarop Sandro dat deed (of beter gezegd: níet deed)? Of is dat ook een taalprobleem?
Moet ik hier echt serieus op in gaan? Steeds wordt de discussie getrokken in de hoek van: oneerlijk, meten met 2 maten, selecte groepjes, de één is meer waard dan de ander hier. Dat zijn echter niet mijn woorden en je kan dat blijven suggereren, ik ga er in ieder geval niet op in. Het enige wat ik er wél over wil zeggen is dit: als jij (of iemand anders) werkelijk zo denkt over een aantal mensen hier, dan vraag ik me echt af wat je hier nog te zoeken hebt. Blijf gewoon bij het onderwerp en zoek geen uitwegen svp.Oorspronkelijk Geplaatst door Mieke
@Lila: Is het al niet vaker bewezen (en ik bedoel hier niet het forumwereldje) dat mensen anders blijken dan ze zich voordoen. Ik denk hier nog maar alleen aan recente Belgische voorvalletjes waarbij een voorbeeldige leraar uiteindelijk een seriemoordenaar blijkt te zijn. En jij durft hier beweren dat wie 100 berichtjes post betrouwbaar is
Ene...ik zal zelf wel bepalen wanneer ik hier wel of niet post op het forum. Volgens mij hoef ik het niet met iedereen eens te zijn. Er zijn hier wel meer dan 1000 leden. Als ik het met 10 van hen (soms)niet eens ben moet ik het hier maar afbollen???? En als ik dan al tever ga dan moeten de moddies me maar van het forum zwieren.
Ga je letter per letter en woordje per woordje ontleden wat of hoe iemand iets gezegd heeft?En als je mijn woorden dan letterlijk wil nemen doe het dan ook eerlijk. Ik vond het niet kunnen dat een bepaald iemand van het forum veroordeeld werd voor de geestelijke toestand waarin ze zich bevind. Ik uitte mijn teleurstelling. Ik kwam gewoon voor haar op, en daar beoordeel jij me nu ook op.
Als ik afwijk van het onderwerp wat doe jij dan? Ik wil alleen iets proberen uit te leggen en het uit "de persoonlijke" context halen. Willeke probeerde iets te verduidelijken, misschien niet op de juiste manier, maar als je het niet wil zien, dan zie je het niet
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
Lezen is ook een vak Mieke.. Het gaat er niet om dat iemand met 100 posts betrouwbaar is.. Lila heeft het over EEN AANTAL posts in de periode van twee maanden voorafgaand aan advertentie... Daarmee heeft iemand in ieder geval 'iets' van zichzelf laten zien, betrokkenheid bij het forum getoond en gebruikt dit forum niet als een veredelde 'Marktplaats' of 'Veilingzoeker'...
En ik snap EERLIJK niet waarom Willeke's post over Trea wel 'kan' en Lila's post over TS niet? M.i. was Lila toch stukken genuanceerder en bovendien O.T, daar waar Willeke m.i. Trea een onnodige veeg uit de pan gaf, daar waar ze Trea niet eens had hoeven noemen ...Misschien wil je het nog eens uitleggen (Tip: lees nog even terug wat Willeke postte! )
Ik start dus bij Willekes eerste post. Ze spreekt nergens iemands naam uit. Willeke heeft het woord dumpen gebruikt als reactie op iemand anders die het woord dumpte aanhaalde. Maar het is een feit er zijn verschillende mensen (niet alleen Trea) geweest die paarden gekocht hebben en terug weggedaan hebben om verschillende reden (die misschien ter zake doen, want het gaat tenslotte over het welzijn van het paard). Van sommige mensen wordt dit idd gewoon aangenomen. Van andere (Belgje en kennis van Willeke) duidelijk nietOorspronkelijk Geplaatst door willeke"Ps... Ik zie ook nog een topic over een hond die met spoed een andere plek nodig heeft. Kunnen mensen ook nog even de moraalridder uithangenDie laatste persoon heeft dus in mijn ogen minder krediet dan bepaalde andere forumleden. Zo zie ik het. Daarin ben ik teleurgesteld. Dat voel ik aan als meten met twee maten en gewichten.....deze persoon heb ik al lang opgegeven
Hoe en waarom iemand een paard wegdoet, doet in mijn ogen niet ter zake. Als iemand een paard weg wil om eender welke reden dan moet je aan het paard denken en zorgen dat dit dier zo snel mogelijk een nieuwe baas vindt. Zoals ik al AANGAF OP HET CITAAT VAN TREA
Joni Bentley
Mieke.. de laatste persoon heeft haar krediet bij een aantal mensen verspeeld op INHOUD.. niet op aantal posts...
tssss dames... last van hormonen oid??
Lekker offtopic allemaal
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Nee? Zien wij reacties die jij misschien gemist hebt, Mieke? Ik lees toch echt iets mét een naam. En op die ongenuanceerde uitspraak kwam Trea's respons én mijn "gele kaart":Oorspronkelijk Geplaatst door Mieke
Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
De quote die je nu plaatst had moeten zijn: bij die persoon heb ik de hoop allang opgegeven. Niemand geeft hier personen op.Oorspronkelijk Geplaatst door Mieke
Bladwijzers